Gå til innhold

Hva skjer med amentio?


Anbefalte innlegg

Kan ikke skjønne at Amentio-navnet er noe de vil ha med seg videre.

 

Tja, tror det er så som så.

Amentio har vært et navn som var kjent, så forstår nok godt at de prøver å fortsette.

De har tross alt Deal.no og Mamoz.no allerede, så det koster ikke mye krefter å sette opp en tilsvarende løsning på Amentio.no

Tror nok det er trygt å handle her igjen, Webhandel AS er trygge eiere som har lang erfaring.

 

Hva sa? Webhandel AS var jo samme som Furuset Distribusjon, som konka så det SANG for kort tid siden. Det var vel tidligere i år, eller sent i fjor. Sikkert et par her som husker Elprice/AR Data eller hva det nå var. Bare sjekk på nettet... Google konkurs knut voigt og se hva som dukker opp.

 

Ehm, bare for å sette historien rett her.

Webhandel AS eide Furuset Distribusjon, de kjøpte opp Elprice og Deal.no, gjorde om driften og la ned Elprice (sammen med Furuset Distribusjon). Dette vises som "konkurs" mens det heller er en avvikling av deler av bedriften grunnet lønnsomhet.

 

For meg viser dette bare sunn bedriftsledelse, de tar ikke vann over hodet og virker som å ha stålkontroll på sine saker.

Mamoz har bestått i over 10år, Webhandel AS går i pluss etter det jeg finner ut og alt ser ut til å være på stell ellers.

Håper at de etterhvert tørr å komme ut med noen butikker igjen, Bergen har rett å slett ingenting igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har fortsatt dataexpressen eller hva den heter i Laguneparken. Selve butikken der er blitt ganske fin etterhvert, men prisene var drøyere enn jeg gidder betale.

 

Ja det stemmer!

Men som du sier så er det litt i overkant stivt priset på en god del varer.

Forstår at man ikke får nettpriser i butikk, men å ligge gjennomsnittlig 20% over i pris syns jeg er for drøyt. Betaler glatt 5-10% mer i butikk om jeg får varen der og da enn på nett.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at Amentio-navnet er noe de vil ha med seg videre.

 

Tja, tror det er så som så.

Amentio har vært et navn som var kjent, så forstår nok godt at de prøver å fortsette.

De har tross alt Deal.no og Mamoz.no allerede, så det koster ikke mye krefter å sette opp en tilsvarende løsning på Amentio.no

Tror nok det er trygt å handle her igjen, Webhandel AS er trygge eiere som har lang erfaring.

 

Hva sa? Webhandel AS var jo samme som Furuset Distribusjon, som konka så det SANG for kort tid siden. Det var vel tidligere i år, eller sent i fjor. Sikkert et par her som husker Elprice/AR Data eller hva det nå var. Bare sjekk på nettet... Google konkurs knut voigt og se hva som dukker opp.

 

Usikker på om du blander konkurser her:

http://www.ba.no/nyheter/article5520457.ece

Dette er nok en planlagt oppkjøp med massive omstruktureringer i mine øyne.

Deal.no består fortsatt i beste velgående, bare Elprice de la ned.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at Amentio-navnet er noe de vil ha med seg videre.

 

Tja, tror det er så som så.

Amentio har vært et navn som var kjent, så forstår nok godt at de prøver å fortsette.

De har tross alt Deal.no og Mamoz.no allerede, så det koster ikke mye krefter å sette opp en tilsvarende løsning på Amentio.no

Tror nok det er trygt å handle her igjen, Webhandel AS er trygge eiere som har lang erfaring.

 

Hva sa? Webhandel AS var jo samme som Furuset Distribusjon, som konka så det SANG for kort tid siden. Det var vel tidligere i år, eller sent i fjor. Sikkert et par her som husker Elprice/AR Data eller hva det nå var. Bare sjekk på nettet... Google konkurs knut voigt og se hva som dukker opp.

 

Ehm, bare for å sette historien rett her.

Webhandel AS eide Furuset Distribusjon, de kjøpte opp Elprice og Deal.no, gjorde om driften og la ned Elprice (sammen med Furuset Distribusjon). Dette vises som "konkurs" mens det heller er en avvikling av deler av bedriften grunnet lønnsomhet.

 

For meg viser dette bare sunn bedriftsledelse, de tar ikke vann over hodet og virker som å ha stålkontroll på sine saker.

Mamoz har bestått i over 10år, Webhandel AS går i pluss etter det jeg finner ut og alt ser ut til å være på stell ellers.

Håper at de etterhvert tørr å komme ut med noen butikker igjen, Bergen har rett å slett ingenting igjen.

 

Du satte vel historien helt feil gitt.. Furuset Distribusjon eide hele sulamitten (Elprice, Mamoz, AR Data. deal.no). Selskapet gikk dundrende konkurs. Webhandel AS (samme personene står bak dette firmaet som Furuset Distribusjon) kjøpte så opp domene + varelager etter konkursen og driver nå videre. Konkursen i Furuset Distribusjon var i "multimillionklassen", jeg jobber hos en norsk distributør som tapte et tosifret antall millioner. Så stålkontroll og kontrollert avvikling ville jeg ikke kalt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at Amentio-navnet er noe de vil ha med seg videre.

 

Tja, tror det er så som så.

Amentio har vært et navn som var kjent, så forstår nok godt at de prøver å fortsette.

De har tross alt Deal.no og Mamoz.no allerede, så det koster ikke mye krefter å sette opp en tilsvarende løsning på Amentio.no

Tror nok det er trygt å handle her igjen, Webhandel AS er trygge eiere som har lang erfaring.

 

Hva sa? Webhandel AS var jo samme som Furuset Distribusjon, som konka så det SANG for kort tid siden. Det var vel tidligere i år, eller sent i fjor. Sikkert et par her som husker Elprice/AR Data eller hva det nå var. Bare sjekk på nettet... Google konkurs knut voigt og se hva som dukker opp.

 

Usikker på om du blander konkurser her:

http://www.ba.no/nyh...icle5520457.ece

Dette er nok en planlagt oppkjøp med massive omstruktureringer i mine øyne.

Deal.no består fortsatt i beste velgående, bare Elprice de la ned.

 

Furuset Distribusjon eide ALT og gikk konkurs. Webhandel kjøpte så lager og domener. Jeg blander nok ikke konkurser, satt midt oppi dritten hos min egen arbeidsgiver....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Amentio har hatt problemer i lang tid, og fått mye(negativ) publisitet. Allikevel har det vært kunder og "handlet" der. For eierene av deal.no og mamoz.no så kostet det minimalt med penger å kjøpe domenet og sette opp en kopi av eksisterende nettbutikk for å fange opp disse kundene og salgene de kom med.

Lenke til kommentar

Samme eiere som deal.no og mamoz.no

Det er trygt å handle der.

Samme eiere som deal.no og mamoz.no

Det er trygt å handle der.

Veldig merkelig å ta vare på et merkenavn som er kjent for useriøsitet.. Klarer ikke helt å se verdien i det :hmm:

 

Verdien er som Nomore skriver under her, det er ikke mange som har "merket" konkursen annet enn de som har hatt en RMA eller handlet i det akutelle tidspunktet. Hele kundebasen Amentio hadde er potensielle kunder. Jeg har troen på at nåværende eiere (med den erfaringen de har) kan gjøre det til en lønnsom butikk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noen som har bestilt varer fra Amentio i den seneste tid og hvilke erfaringer har dere?

 

Jeg bestilte selv noen varer med rent kredittkort, mest på grunn av at de selger de delene jeg behøver (komplett osv gjør ikke det).

 

Så får jeg ingenting, så blir det reklamasjons sak til Gjensidige som jeg har kredittkortet hos, og de må gi retur på pengene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...