eXa Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei. Brodern bestile en Corsair TX650M den 5/3 og den har fremdeles ikke blitt sendt. Han har sendt flere mailer og også prøvd å ringe. Første gangen lovte dem å sende i løpet av uken. Han ringte igjen nå nylig men ga opp etter 20min med ventemusikk. Akkurat nå står det 57stk på lager, men det blir ikke gjort en dritt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Ser ut som Corsair er en av de varene Amentio ikke har "direkte" og må dermed bestille opp. For tiden ser det ut som Amentio ikke har en eneste psu fra corsair lengre på varelageret eller som bestilling og jeg må anta at selskapet ikke lenger mottar varer fra dem av en eller annen grunn. Forhåpentligvis så har broren din betalt med Visa og bør da kunne få tilbake pengene sine siden ordren ikke er effektuert. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Ja. må vel bare få kanselert den ordren og bestille fra en annen plass. Edit: Slik står det på ordren nå, status på ordren er "til behandling" Endret 14. april 2012 av eXa Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Bare å avbestille med engang, også bestille fra Komplett/MPX/Dustin Home/Netshop.. Amentio er et sorgens kapittel. Leverer ikke varer, elendig kundeservice osv... Netshop har Corsair TX650M til 850 kr.. http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=173372 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Deal.no og pixmania har den til 750,- Dustin har den til 799,- Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Deal har skjulte fraktkostnader og administrasjonsgebyr som utgjør ca 300 til 350kr ekstra... (Edit : Dette får man oppgitt helt til slutt når man skal effektuere behandlingen ) . Jeg hadde kjøpt den glatt hos Dustin pga kundeservicen man får. Endret 14. april 2012 av Malvado 2 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Jeg har handlet mye hos dustin og er fornøyd med dem. Gode priser også. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Jeg har forsøkt å bestille PC-deler for en del lapper fra Amentio i hele helgen og i går (de hadde best pris), men får alltid "Sorry, payment options are not available" når jeg har bekreftet frakten og skal få opp betalingsdetaljer. Kan det være at de er utestengt fra betalingsformidler? Sendte dem e-post i går ang dette, men har ikke fått svar, og problemet er ikke løst. Tror jeg velger en annen leverandør.... Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Tror jeg velger en annen leverandør.... DustinHome // Komplett.. Problem solved 2 Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Bestillte Deler for 5000 i Februar. og etter 7 uker med "Forventet utsending i slutten av denne uken" var tolmodigheten slutt . jeg kanselerte ordren, men har ennå ikke fått pengene in på konto igjen. Har purret via telefon og mail, flere ganger, men nå får jeg ingen respons lengre, siden deres support telefonen er blitt stengt. Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Med tanke på Amentios uhyggelige historikk, og ikke minst vedvarende trend etter at nye eiere overtar, så er det at supporttelefonen nå er stengt et ganske så åpenbart tegn på skjebnen til bedriften. Så det du må gjøre er å sette i gang en klagesak hos forbrukerrådet snarest, før en konkurs/oppbud er en realitet. Samtidig tar du kontakt med bank og kortutsteder for å høre om det er noe de kan gjøre(tvilsomt, med mindre det er et kredittkort). Deretter kontakter du et par journalister og får litt mediadekning for å legge press på Amentio, samtidig som andre blir advart(nok en gang) mot å handle der. Lykke til. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 hadde aldri kjøpt noe fra Amentio lengre. er vel begrensa å mange ganger et firma kan gå kleint, og en fortsatt tror på gull og grønne skoger bare en kan spare 40-50 kroner ? nordmenn i et nøtteskall Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Med tanke på Amentios uhyggelige historikk, og ikke minst vedvarende trend etter at nye eiere overtar, så er det at supporttelefonen nå er stengt et ganske så åpenbart tegn på skjebnen til bedriften. Så det du må gjøre er å sette i gang en klagesak hos forbrukerrådet snarest, før en konkurs/oppbud er en realitet. Samtidig tar du kontakt med bank og kortutsteder for å høre om det er noe de kan gjøre(tvilsomt, med mindre det er et kredittkort). Deretter kontakter du et par journalister og får litt mediadekning for å legge press på Amentio, samtidig som andre blir advart(nok en gang) mot å handle der. Lykke til. Håper det ordner seg. Ordren ble betalt med et MasterCard, har jeg da andre rettigheter? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Dette er akkurat det samme som amentio slet med før konkursen. Kanseller, få igjen pengene asap! Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Dette er akkurat det samme som amentio slet med før konkursen. Kanseller, få igjen pengene asap! Det er problemet, Ordren ER kanselert, men jeg får ikke tilbake pengene! Jeg kommer heller ikke i kontakt med deres support tlf. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Ordren ble betalt med et MasterCard, har jeg da andre rettigheter? Ja, da går det under kredittkjøpsloven, og du kan rette kravet ditt mot kortutsteder dersom du har forsøkt hos selger uten å få gjennomslag. Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Ja, da går det under kredittkjøpsloven, og du kan rette kravet ditt mot kortutsteder dersom du har forsøkt hos selger uten å få gjennomslag. Må jeg da kontakte min bank (DNB), eller (MasterCard)? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Kortutsteder er DnB, kontakt de. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Huff, om Amentio går fyken antar jeg at datakjeden også tar fyken og da vil butikkene forsvinne snart. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 På forsiden til Amentio.no står det nå: ITD Web AS (Amentio) er avviklet Dersom du har problemer eller behøver hjelp med et produkt du har kjøpt hos oss må du ta kontakt direkte med produsenten, produsentens servicepartner eller produktets importør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå