Gå til innhold

Begynner å bli skallet..


Anbefalte innlegg

I en alder av 20 har jeg begynt å fått viker, og det er alt annet enn hyggelig.. Fikk vikene da jeg var rundt 18-19 år gammel og de blir gradvis større. Har relativt tynt hår, men har ikke fått måne enda. Gjetter at jeg kommer til å få måne rundt 25-26 år slik som min bror. (Dette er noe arvelige greier som ligger i slekta)

 

Kom til å tenke på noe, er det bedre å ta en hårtransplantasjon nå mens man enda har masse hår, eller er det ett fett om man venter noen år?

 

De klinikkene jeg har hørt om, tar hårsekker fra bakhodet og flytter de fremover til vikene eller der man har fått måne.

 

 

Noen som har erfaringer med hårtransplantasjon her?

Vil gjerne vite mulighetene for hårtransplantasjon FØR jeg gir helt opp og lar naturen gå sin gang. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan begynne å forebygge allerede i dag. Kjøp NISIM sjampo. Hvis du vil ha tilbake mistet hår kan du også gå for NISIM ekstrakt. Har fungert for meg. Håravfallet stoppet, og jeg har fått masse nye hår.

 

Fungerer bare for 80%. Hvis det ikke fungerer for deg ville jeg gått til legen. De kan skrive ut noen piller på resept som skal fungerer ganske bra.

 

Hårtransplantasjon kan du bare glemme nå i dag. Er dyrt, og resultatet blir ofte ikke helt bra.

 

http://www.nisim.com/NewHair-Biofactors-Shampoo-s/2.htm

http://www.nisim.com/Hair-and-Scalp-Extracts-s/7.htm

Lenke til kommentar
Medisinsk behandling

I den senere tid har det vært snakket en del om medisinsk behandling av hårtap. I Norge samt i de fleste vestlige land finnes denne muligheten i form av en medisin (Rogaine), som bare kan fås mot resept fra lege. Dette preparatet har vært gjenstand for meget omfattende undersøkelser med flere tusen forsøkspersoner.

 

I omkring 30 prosent av tilfellene oppnådde pasientene et kosmetisk tilfredsstillende resultat, det vil si tydelig, synlig ny hårvekst. Videre oppnådde også cirka 30 prosent av pasientene ny hårvekst, men i varierende, mindre grad. De resterende oppnådde ingen ny hårvekst. For alle gjaldt at hårtapet stoppet opp.

 

Det pågående hårtap vil som oftest stanse hurtig. Derimot varer det minst fire til seks måneder før man kan forvente å se de første synlige nye hår. Et egentlig kosmetisk resultat av behandlingen vil først kunne forventes etter ytterligere seks til 12 måneders behandling.

 

 

Det kreves derfor tålmodighet, og det er viktig at behandlingen følges nøye. Preparatet smøres på to ganger daglig.

 

Hvis man vil vite mer om hårtap kan man kontakte sin egen lege. Legen vil kunne fortelle om muligheten for eventuelt å få behandling med dette legemiddelet.

 

Hudpedagogisk senter, Rikshospitalet.

Tviler på en shampoo gir bedre resultater.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

I en alder av 20 har jeg begynt å fått viker, og det er alt annet enn hyggelig.. Fikk vikene da jeg var rundt 18-19 år gammel og de blir gradvis større. Har relativt tynt hår, men har ikke fått måne enda. Gjetter at jeg kommer til å få måne rundt 25-26 år slik som min bror. (Dette er noe arvelige greier som ligger i slekta)

 

Kom til å tenke på noe, er det bedre å ta en hårtransplantasjon nå mens man enda har masse hår, eller er det ett fett om man venter noen år?

 

De klinikkene jeg har hørt om, tar hårsekker fra bakhodet og flytter de fremover til vikene eller der man har fått måne.

 

 

Noen som har erfaringer med hårtransplantasjon her?

Vil gjerne vite mulighetene for hårtransplantasjon FØR jeg gir helt opp og lar naturen gå sin gang. :p

 

Hårtransplantasjon er ikke noe som anbefales før du har fyllt 35, eller før håravfallet har stabilisert seg. Så at en tidligere bruker anbefaler NISIM, det skal være veldig bra, i Norge kan du kjøpe NISIMproduktene her: http://www.gents.no/brand/nisim Lykke til! :D

Lenke til kommentar

For meg er det det :p

I denne fasen av livet skal man finne seg en partner av det motsatte kjønn, og da er det absolutt ett pluss å enda ha hår på hodet. :)

 

Jeg ville fokusert mer på å få en god karriere, holde kroppen sunn, være omgjengelig og ha en positiv livsinnstilling. Kvinner vurderer ikke partnere etter de feminine skjønnhetsidealene vi vurderer dem etter, så om du har fint hår på hodet er ikke noe større moment. Selv har jeg masse hår og ser stadig vekk skallete karer som tar de fineste damene. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begynte å miste håret rundt samme tidspunkt som deg, rundt 19 år.

Til slutt var det så store viker, og håret så tynt at alt forsøk på å ha en form for 'sveis' ble bare desperate forsøk på å dekke over vikene ved å dra håret fremover og alt mintes om hentesveis tilslutt.

 

For 3 år siden (er 28 nå) bestemte jeg meg å bare ta alt, og har fortsatt med det.

Jeg barberer ikke hodet med høvel, men bruker en maskin som klipper det til 1-2 mm (usikker) 1 - 2 ganger i uken og trives med det.

Sparer mye tid på badet og MYE frustrasjon.

På tidspunktet jeg valgte å ta håret hadde jeg vært sammen med ei i ca 1 år.

Vi er fortsatt sammen, og er forlovet.

At hår = damer er en illusjon, det er så utrolig mye annet som teller mer enn dette for det motsatte kjønn.

 

Til info har jeg prøvd nevnte NISIM uten at det hjalp i det hele tatt.

Mitt tips; ta håret og aksepter dette.

Fokuser på det du faktisk kan gjøre noe med, kropp / helse og personlighet. Dame kommer da av seg selv :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...