Gå til innhold

Hvor finner jeg forlenger til harddisk-type strømkabel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ikke jeg heller så jeg kjøpte noen meter 4-leder på ClasOhlson.

(Strengt tatt trenger man vel bare 3? )

Tok av pluggene i drevkontakten og festet dem på den nye kabelen.

Kabelen strakk jeg bak brettet til hovedkortet.

Skal kabelen gjennom kassa blir det nok både penere og mer fleksibelt med fire enkeltledere pakka inn i kabelsamlere.

Lenke til kommentar

Kan veldig lite om peltier. Men der trenger du vel bare to ledere som skal kobles på 12V eller litt mer? Da kan du bruke vanlig lampeledning. Hyssingen på 2 X 0,75 kvadrat fungerer sikkert greit. Men en litt mer solid kabel på 2 X 1,5 kvadrat kanskje? Sikkert overkill strømmessig, men det kan være greit å ha en kabel som tåler å bli tråkka på.

Det er kanskje greit å velge en kabel som har jording i tillegg slik at begge kabinettene får samme potensiale. Jordledningen festes et passende sted i kabinettene med kontakt i metallet.

Slik kabel får du i alle el-butikker.

Bare si du skal ha en kabel på X meter 2 X 1,5 kvadrat m/jord.

Lenke til kommentar
Kan veldig lite om peltier. Men der trenger du vel bare to ledere som skal kobles på 12V eller litt mer? Da kan du bruke vanlig lampeledning. Hyssingen på 2 X 0,75 kvadrat fungerer sikkert greit. Men en litt mer solid kabel på 2 X 1,5 kvadrat kanskje? Sikkert overkill strømmessig, men det kan være greit å ha en kabel som tåler å bli tråkka på.

Det er kanskje greit å velge en kabel som har jording i tillegg slik at begge kabinettene får samme potensiale. Jordledningen festes et passende sted i kabinettene med kontakt i metallet.

Slik kabel får du i alle el-butikker.

Bare si du skal ha en kabel på X meter 2 X 1,5 kvadrat m/jord.

 

ok. takker for et godt svar. :woot:

 

 

vet ikke om du kan svare på dette, men jeg spør til deg og alle andre:

 

når jeg kobler fra peltier den røde og den svarte ledningen, skal jeg koble de på hver sin "liten kabel" (inni isolasjonen), ved hjelp av sukkerbit eller lignende?

 

og i andre enden skal jeg koble, ved hjelp av sukkerbit eller lignende, på hvilke farge kabler fra 4-pins kobling fra strømforsyningen?

det ble litt inviklet. enklere forumlert: hvordan kobler jeg ledningene fra peltier til den ekstra strømforsyningen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...