kveark Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei. Jeg har hatt katten min i ca. 4 år nå, og har alltid lurt på hvorfor hun ligger "feil vei" når hun hopper på fanget mitt. Med det mener jeg at hun plasserer bakenden hennes mot meg, slik at fjeset er ved knærne mine. Er dette noe alle katter gjør, eller er det bare en særbehandling jeg får? Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Det gjør ofte mine også, men jeg vet ikke hvorfor. Tenker det kanskje er fordi da er fluktmulighetene åpne forran dem. Katter, slik som hunder, har gjerne et veldig ambivalent forhold til det å få kos. Dessuten slipper de øyekontakt, noe katter helst vil unngå. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Katten vår er også slik, ts Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei. Jeg har hatt katten min i ca. 4 år nå, og har alltid lurt på hvorfor hun ligger "feil vei" når hun hopper på fanget mitt. Med det mener jeg at hun plasserer bakenden hennes mot meg, slik at fjeset er ved knærne mine. Er dette noe alle katter gjør, eller er det bare en særbehandling jeg får? Høyst sannsynlif fordi den vil at du skal klø den over bakbena, som har en psudo-sexuell stimulering på katter og hunder, (hunkjønn). -frank 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Jeg tror at det mest sannsynlig er pga at de vil at du skal kunne kjenne dem igjen. Husk at de kjenner hverandre igjen på lukt, så det er ikke uvanlig for dem å lukte hverandre litt i rumpa for å identifisere hverandre. Mine er sånn også, og de er IKKE sky for øyekontakt for å si det sånn. Den ene gutten kan jeg holde som en baby og kysse og han begynne rå male og kose seg.. Lenke til kommentar
kveark Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Fint å vite at det ikke kun er min katt som holder på sånn. Det ville jo vært hyggelig om hun kunne ligge andre veien noen ganger, men jeg får vel bare leve med det. Går da forsovet greit, utenom de gangene hun har gjort sitt fornødene, for så å hoppe opp. Lenke til kommentar
Bea♥ Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Merker at hannkatter ofte snur seg med rumpa til om de får kos. Har det inntrykket av at de markerer? Lenke til kommentar
ameriie Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Katten min gjør også det, den gjør egentlig mye rart. Også er den fryktelig slapp, den lar meg gjøre så og si hva jeg vil med den. :-) Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Katten min gjør også det, den gjør egentlig mye rart. Også er den fryktelig slapp, den lar meg gjøre så og si hva jeg vil med den. :-) Ohhhh yeeeahhh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå