Gå til innhold

sorte streker på utskrift

Anbefalte innlegg

Hei

Her kommer et lite spørsmål.

Jeg har en canon ip 4700. Den er 1 år gammel.

I det siste har det begynt og komme sorte streker over bilde når jeg skriver ut. virker som sortfargen blir dratt med.

Er bilde uten sortfarge kommer det ikke

jeg har tatt dysesjekk, dyprens og vanlig rens... ingen ting hjelper,

noen som har noen tips ??

Legger ved et utsnitt av et bilde så ser dere hva jeg mener

mvh Marion

post-272934-0-77962400-1334420202_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg selger Spiselige bilder, og bruker derfor spsielig blekk som er laget for Cannon skrivere og noen epson skrivere, de er med chip.

jeg har nå gjort dette i over et år, og skifter patroner ca hver andre mnd, har aldri hatt dette problemet før så skjønner egentlig ikke hvorfor dette skjer nå

:-)

Lenke til kommentar

Det kan hende at uoriginal blekk ikke er tykk nok til at dysene klarer å holde igjen vesken.

Har du byttet papirtype ? hadde problemer for noen år siden med statisk papir som gjorde at utskriften fikk streker, var en avmagnetisering-list som manglet i skriveren "dette var en gammel s/v skriver".

Lenke til kommentar

Hei

ja det virker som det kommer ut for mye blekk, ser nå at dt er de siste tannhjulene på overisden som drar arket igjenom etter at det er printet som drar fargen med seg , men rart at det kommer så lenge etterpå, har jo skrevet ut et helt år nå, uten dette problemet.... har samme type ark og samme type blekk

går det ann og stille inn skriveren så den ikke bruker så mye farge, at bildene blir litt blassere på en måte.

evt hvor gjør jeg dette

takk for svar :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...