Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal tapere forholde seg til Facebook?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med deg Magnus , og jeg kjenner på den samme frustrasjonen som du gjør

 

Slettet kontoen min for 3 mnd siden , første uka var litt merkelig, for jeg hadde jo tilvennet meg å gå innpå siden flere ganger daglig . heldigvis logget jeg ikke inn i løpet av de 14 dagene det tar før profilen er slettet.

 

Fortsatt clean og happy ;)

Lenke til kommentar

Facebook er så merkelig. Man skal liksom forholde seg til folk som man ikke har kontakt med utenom fb. Og folk skal gratulere deg med dagen, selv om de aldri sier et ord til deg resten av året. Syke greier.

 

Jeg hadde faktisk en FB konto for mange år siden,var medlem der i ca 4 mnd.

Det jeg lærte av FB er at det er utrolig irriterende når folk man ikke egentlig vil ha noe med å gjøre begynner å ta kontakt...

Rett og slett så man lurer på om folk ikke skjønner noe som helst.

Spesielt irriterende når folk som har behandlet deg dårlig begynner å innbille seg at dere er venner(WTF). Anonym poster: 213966284e3bdec21d2d1d17d91d6a0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synspunktet ditt på Facebook er feil (min mening).

For det første; Facebook er et utstillingsvindu hvor (først og fremst) jenter viser hvor pene de er, hvor populære de er etc. Begge kjønn skal vise hele verden hvor forbanna morro de har det til enhver tid, og hvor aktive de er med absolutt alt. Eksempelvis trenden hvor folk som spiser et måltid, enten om det er på restaurant eller hjemme, tar et bilde av maten og poster dette på Facebook. Hvem i svarte har interesse av å se dette? Ingen! Men folk skal vise at de er ute å spiser allikevel. Men ingen bryr seg egentlig. Av samme grunn tror jeg ytterst få legger merke til at du har 10 eller 500 venner. Det er så forbanna mye informasjon om alt og alle at ingen egentlig klarer å persepuere all informasjonen de blir utsatt for (som i tillegg er fullstendig uinteressant).

 

Konklusjon: det har ingen ting å si at du er "en taper på Facebook". Ingen legger merke til det.

 

For det andre: Facebook er et SOSIALT medie. Hvis du befinner deg i en situasjon hvor du prøver å få venner er vel Facebook en helt ok plass å begynne? Kanskje du får venner via chatten? Terskelen for å chatte med noen er lav, mye lavere enn å ta initiativ til å ringe vedkommende og spørre om man skal finne på noe. Du kan chatte med en person om alt og ingenting, og deretter finne ut at "jammen hvis vi har den felles interessen, så har jeg to billetter til akkurat den eventen. Skybert trakk seg, så alternativet på så kort varsel er å gå alene. Gå sammen?"

 

For det tredje: Folk legger til venner over en lav sko. Jeg har så latterlig mange venner på Facebook som jeg har NULL interesse av å ha noen som helst kontakt med. Det er "kult" å ha drøssevis av venner på Face. Snakker du med en person i mer enn fem minutter har du faktisk en ny venn. Ofte, i hvertfall. Bakdelen med dette er at du da får vite akkurat hva kuksugeren skal spise til middag om 3 måneder til, uten at du egentlig har snakket med vedkommende siden 5- minutterspraten. Den andre bakdelen er at du får masse venner du ikke vil ha, men da ser du ihvertfall ikke ut som en taper (dine ord, ikke mine). Da er spørsmålet "alle" kommer til å stille seg; hvorfor har FlinkeFreddy så mange FB- venner han ikke vil ha? Svaret er latskap. Jeg liker ikke å avvise folk, så derfor svarer jeg ja på vennerforespørselen. Også orker jeg ikke å slette etter noen uker. Pleier svært sjeldent å lese på driten i midten, så er ikke så relevant for meg hva folk skriver.

 

For det fjerde: Du er nesten nødt til å ha Facebook nå til dags, ettersom mange aktiviteter (jobbrelatert, klubb og foreninger etc) som blir arrangert bruker Facebook til invitasjon etc, og du må da være på FB for å kunne få en invitasjon. Her vil også tidspunkt komme opp, så det er jo praktisk.

 

Lag en profil, og legg til folk du gikk i klasse med, jobber med, kjenner fra en hobby etc. Profilen du eventuelt oppretter vil være ny, så det er jo en unnskyldning på at du ikke har så mange venner.

Endret av FlinkeFreddy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til Flinke Freddy , nei man må ikke ha facebook. Har du såpass gode venner IRL , så ringer de deg og forteller hva som skjer.

 

Ikke nødvendigvis slike aktiviteter jeg snakka om. Mine bestevenner har ikke facebook engang. De tingene jeg tenke på var "større ting", som eventer og aktiviteter på (mitt tilfelle) skolen. Skal det arrangeres et eller annet faenskap her er det Facebook det går i. Hvis man ikke er på FB (og er uheldig) kan man gå glipp av slike ting. Og det er det TS bør unngå...

 

Man lager ikke en event om tre kompiser skal se en kamp sammen...

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar

TS har slettet profilen (også dette står i første posten).

 

Om "Silje fra Stavanger" hadde blitt kjæreste med deg på Facebook er det i hvert fall ikke vanskelig å finne ut at hun er falsk (69 treff på Google image search) :)

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått beskjed om at jeg burde ha facebook konto,like mange ganger har jeg ikke brydd meg om det.

 

Kan skjønne at man vil ha det siden det foregår en del interessant der ,men for å finne nye venner,eller være sosial så tviler jeg på at FB er noe for noen som sliter fra før.

 

Da tror jeg nok heller at jeg ville satset på nettforum for mer spesialiserte aktiviteter,enn den suppa med alt mulig som jeg anser FB for å være.

 

Selv så har jeg de siste 5-6 årene blitt flere personer som man først snakket med på nett på slike nettsteder,noen få er blitt venner,andre er bekjente.

 

Men for all del,hvis man vil være på FB så værsågod,om du har 996 venner der så vil jeg like å se disse 996 stille opp for deg hvis du noen gang virkelig skulle slite.

For på det området har de fleste av oss kun noen få venner som er villige til å stille opp,og de er nok mye mer verdt å samle på enn alle som bare vil være "venn".

 

Betegnelsen taper liker jeg forøvrig ikke.

Ett slikt utrykk tar ikke hensyn til forskjellene blant oss,men setter en slags strek under ett eller annet regnestykke om at enkeltindivider ikke strekker til i forhold til noen krav som man liksom skal/bør/må oppfylles.

 

Anonym poster: 213966284e3bdec21d2d1d17d91d6a0b

Lenke til kommentar

Er innom Facebook 2-5 minutter et par ganger om dagen. Egentlig kun for å se hva vennene mine gjør. Ellers så skriv er jeg ting der med sånn 2 ukers mellomrom. Er rett og slett veldig lite aktiv der. Ellers synes jeg det er veldig trist at mange venner rundt omkring sier at et forhold ikke er offisielt før det står på Facebook. WTF? Er kun 17 år, men har ikke lyst på kjæreste akkurat nå, ikke før jeg blir over 18 og begynner å studere iallfall. Men når jeg får kjæreste gidder jeg ikke å annonsere det for "hele verden" på Facebook. Oppmerksomhetsjuk kaller jeg det.

 

Facebook føler jeg ikke har noe form for betydning i et forhold. Og folk som skrive rpå Facebook og er aktiv hele tiden har et dårlig sosialt liv.l

  • Liker 2
Lenke til kommentar

haha , ikke offisielt før det står på facebook alså :rofl:

 

Facebook er et stort onde og kilde til sjalusi , krangel osv om man er i forhold. Har sett så mange folk krangle åpent på veggene til hverandre, jeg humrer inni meg hver gang.

 

På en annen side, jeg fikk litt ekstra oppmerksomhet når jeg fortalte at jeg ikke hadde facebook på en fest for en tid tilbake. det var jo så UFORSTÅELIG at jeg ikke hadde det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...