Den Ukjente Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Heisann! Har hatt Corsair H60 i ganske mange måneder nå. Igår fant jeg ut av jeg hadde en ekstra vifte, og skruene jeg trengte til å kjøre H60'en i push-pull setup. Så; imorges skrudde jeg ganske enkelt bare fast vifte nr 2 på andre side av radiatoren. Nå kom jeg plutselig til å tenke på: Hvilken vei skal egentlig viftene være i en push-pull setup? ATM drar den ene vifta inn kald luft utenfra, dytter gjennom radiatoren, før vifte nr 2 drar ut varm luft. Er det riktig eller feil vei? Har det noe å si hvilken vei de står? Takk for svar! - NeBlix Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 begge viftene skal blåse lufta samme vei. den første dytter kald luft inn utenfra, mens den andre fortsett å dra den videre samme vei. kort fortalt PUSH - PULL Lenke til kommentar
ShyFx Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Heisann. Mener og ha sett noe om dette på Corsair siden, men er vel mest gunstig og sette viftene på hver side av radiatoren slik at de begge drar varmlufta ut av kabinettet. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Heisann begge! Olestokk: Joda, begge viftene blåser samme vei. Mitt spørsmål var om lufta skulle dyttes inn eller ut av kabinettet med den bakerste vifta? ShyFx: Skal lete litt på Corsair sine sider.. De står på hver sin side av radiatoren, SÅ noob er jeg da ikke. Endret 14. april 2012 av NeBlix Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 kommer litt an på hvis i kabinetter du har plassert den, og siden det er ett DF-85 så aner jeg ikke, regner med du har måttet fjerne begge viftene bak? da skal lufta gå innenfra og ut Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Nei, har bare fjerna den ene vifta. Det går forsåvidt bra det... ATM kjører jeg prime95 stresstest. CPU jobber på 100%, men temperaturen går ikke over 46 grader. Igår kjørte jeg samme test. Dog uten den ene vifta, og da var temp på 51 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå