Looptop Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 less obvious troll is less obvious! 2 Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Historien har visst oss at de svarte menneskene i Afrika er udugelig. De forårsaker bare krig, og er til irritasjon for oss normale mennesker som ønsker fred. De utnytter ikke ressursene sine, og ærlig talt. Kan ikke vi, hvite mennesker, da ta dem? Jeg ser ikke problemet med det? Burde vi kolonisere Afrika igjen, og sette de svarte menneskene på plass der de hører hjemme. Som slavearbeidere for oss hvite som åpenbart er mer suksessfulle? Det er for meg uinteressant hvorvidt de er usiviliserte pga hudfarge eller om det er pga kultur. De er uansett usiviliserte, og forårsaker bare problemer. Det er vår plikt å sivilisere dem! Håper virkelig dette er trolling. For slike holdninger tilhører 1800-tallet. Nå har det seg slik at vi fortsatt har Afrika "kolonisert". Vi pumper opp olje, forurenser, stjeler resurser fra den 3. verden. Det er vi som holder de nede og har bare oss selv å legge skylden på når de kommer flyktende fra det kaoset vi forårsaker. Som Magnus over skriver blir jeg kvalm av hva vi bedriver. Vi lever på ryggen til resten av verden, slik at vi kan kjøre rundt å klage over bensinprisene og unger kan sitte å klage over maten de får, for så å få pølse i brød mens halvparten av middagen i søppelen. Ta å løft ræva de opp fra PC-stolen og ta deg en tur ned til Afrika. Så skjønner du fort hvorfor de kommer flyktende til Norge, samtidig vil du se at de er like "normale"? som meg og deg. Du får vennligst unnskylde meg, må gå å kaste opp. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Svarer på tross av troll :-) Vi (vesten) bør la de mindre utviklede landene i verden få være i fred, la de utvikle seg selv. Det tok tid før Europa ble sivilisert også. 1 Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Svarer på tross av troll :-) Vi (vesten) bør la de mindre utviklede landene i verden få være i fred, la de utvikle seg selv. Det tok tid før Europa ble sivilisert også. Jeg har på følelsen at du tenker deg at alle folkeslag, nasjoner og kulturer har det samme målet med tanke på utvikling - de har muligens ikke nådd like langt i den utviklingen enda, men målet er det samme. Det er dog ingen grunn til å tro at dette er tilfellet. Kanskje en del av problemene i sub-sahariske Afrika rett og slett kommer av at samfunnene deres er blitt utviklet i en retning som passer deres natur særdeles dårlig. Det å forlate de små, enkle stammestrukturene og gå over til store statsdannelser var åpenbart ingen særlig god ide i deres tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå