Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dårlige håndledd

Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff, jeg har hatt problemer med både rygg og begge håndledd. Og de startet da jeg var 13år :| Satt på en forferdelig pc med elendig sittestilling/støtte fra jeg var 10-14. Så kom konfirmasjonen! :D *takk*.. Men jeg sliter litt med det enda :shrug:

Kan jeg kjøpe den musa en plass i Norge? (eller, tar meg et friår fra PC nå, så trenger det ikke selv, men er nok andre som er interessert ;))

Lenke til kommentar

jeg har også vondt i høyre håndledd, fikk det etter en jevn kamp med håndbakk :evil:

og hver gang jeg trener merker jeg det i håndleddet, merker det etter en intens cs-kamp også :cry:

jeg kan ikke ta armhevninger med flat håndflater lenger, må ta de på knokene :cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
hmm med senebetennelse skal en ta det med ro temmelig lenge..

blir bare verre og verre vist en ikke roer ned.  sikkert lurt og gå til en lege ..

Jo har vært hos legen og fikk en ukes sykemelding :woot: , fikk oxo en salve som heter ORUDIS, det hjalp første uken, men da jeg skulle tilbake til jobb eller bruke pc så er det på'n igjen. Går noe sånt vekk egentlig?, har hatt det noxo lenge. Hvis ja hvor lang tid tar det tro?

Lenke til kommentar
Jo har vært hos legen og fikk en ukes sykemelding :woot: , fikk oxo en salve som heter ORUDIS, det hjalp første uken, men da jeg skulle tilbake til jobb eller bruke pc så er det på'n igjen. Går noe sånt vekk egentlig?, har hatt det noxo lenge. Hvis ja hvor lang tid tar det tro?

Har du forandret arbeidsituasjonen din da? Det er jo den som mest sannsynlig har sørget for at du fikk sykemeldingen. Gjør ikke du noe med den så vil du få vondt i armen før eller siden (i ditt tilfell før).

Lenke til kommentar

den joystickmusa mener jeg å ha sett på Elkjøp

skaff en 2-3 forkskjellige mus/trackballs som du bytter på. har også sett en sånn sak hvor en plasserer musa i en slags holder for så å styre den med en "pinne" under SPACE-baren.

kjøp en stressball.

hvordan er sittestillingen din? klassisk utsagn er at den beste sittestillingen er den neste.

har du nok støtte til mushanda? albuen bør/skal støttes

Lenke til kommentar

Tro meg, senebettenelse er ikke noe som bare går vekk!

Jeg har hatt det i ca. 3 - 3 1/2, og det er et h*elvete...!

Jeg har også en fødsels-skade i høyre hånden, så jeg kan nesten ikke bruke den... derfor skriver jeg med venstre hånden, og gjør alt med den.. nå er senebettenelsen i venstre hånden min så dårlig at bare jeg skriver et par ord med blyant/pen etc. så verker det så inn i ****** at jeg bare må stoppe... derfor bruker jeg bærbar pc på skolen, i absoulutt alle fag der man skriver..... det finnst en hel del hjelpemidler, prøv å snakk med hjelpemiddelsentralen! De kan nokk vite noe... min mor hadde også senebettenelse, og hun måtte operere, det var ingenting annet å gjøre, det verker fryktelig... og for de som har skrekk for operasjoner: det er ingenting å være redd for! jeg har tatt en STOR 6-timers operasjon på høyre hånden, der de vridde hånden 90 grader (den var andre veien før), flyttet en sen og koblet den på 4 andre sener, slik at jeg har mer bevegelihet.... bare sørg for å komme til en god lege, så er det ingenting å være redd for.... senebettenelse er IKKE noe å leve med, det kan jeg personlig si, siden jeg har det.... ikke ha flere smerter enn dere trenger!

Lenke til kommentar

Har du forandret arbeidsituasjonen din da? Det er jo den som mest sannsynlig har sørget for at du fikk sykemeldingen. Gjør ikke du noe med den så vil du få vondt i armen før eller siden (i ditt tilfell før).

Problemet er at legen mente jeg skulle bli bra igjen med den salven jeg fikk, men det har bare gått ca 1uke så verket det igjen. Går jeg til ham igjen vil jeg kanskje bare få en uke sykemld til. Spørsmålet er hvor lang tid det tar for at senebetennelsen skal gå vekk? Gipse hele håndleddet er det en god ide tro?

Lenke til kommentar

Mitt håndledd har også begynt å fuske :evil: Noen ganger så bytter jeg arm for og avlaste litt. Etter skrekkhistoriene man leser og hører om, så kommer jeg til og bygge på en egen armstøtte på PC-bordet å kjøpe meg en håndleddstøtte. Så får jeg skjerpe meg å bruke støttebandasjen, og sånn Orudis salve som jeg har liggende en plass. Tror forresten alle med ledd/seneskader får sånn salve..

Med dette i boks så tror jeg vi skal lure han gammel-erik! 8)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg har også noe fusk med det høyre håndleddet... fikk det etter at jeg landa på den etter å ha tryna skikkelig på en fotballbane... men jeg merker ikke noe til det hvis jeg ikke bruker makt på den.... men vær så snill og ikke skriv om håndledds -senebetennelse... :( jeg får vondt i håndleddet av og lese om det... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...