Ankmah Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei! Jeg har GENS og en snittkarakter på 4. Den videregående skolen jeg gikk på tilbød ikke S-Matte, og siden økonomiutdanning sjeldent krever mer enn GENS valgte jeg å ikke studere realfag. Jeg har karakter 5 i både P1-P2 og Økonomi, men som nevnt har jeg ikke MATRS siden jeg ikke studerte S- eller R-Matte. Har jeg mulighet til å få studieplass innenfor denne retningen tross mangel for (S1+S2/R1)? (Studieretningen har ingen karakterkrav). Lenke til kommentar
Niram Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hvis det bare står GENS som opptakskrav på studieretningen stiller du naturligvis på lik linje med andre søkere. Da spiller det ingen rolle hva slags bakgrunn man har. De er bare opptatt av at du tilfredsstiller kravene som står oppført. Lykke til! Lenke til kommentar
Ankmah Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Hvis det bare står GENS som opptakskrav på studieretningen stiller du naturligvis på lik linje med andre søkere. Da spiller det ingen rolle hva slags bakgrunn man har. De er bare opptatt av at du tilfredsstiller kravene som står oppført. Lykke til! Takk Men jeg ønsker å vite om det er unødvendig å søke på studieretningen tross "situasjonen" min siden den krever MATRS? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hvis studieretningen krever MATRS og du kun har GENS vil du uansett ikke komme inn. Du kan evt undersøke om høgskolen/universitetet tilbyr en form for forkurs du kan ta i sommer. Det er hvertfall veldig utbredt på ingeniør-studier, for å forberede de kandidater som mangler realfagene. Lenke til kommentar
Ankmah Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Hvis studieretningen krever MATRS og du kun har GENS vil du uansett ikke komme inn. Du kan evt undersøke om høgskolen/universitetet tilbyr en form for forkurs du kan ta i sommer. Det er hvertfall veldig utbredt på ingeniør-studier, for å forberede de kandidater som mangler realfagene. Var det jeg var redd for Skal studere økonomi som sagt, men skal vurdere å ringe universitet å høre om de tilbyr forkurs eller lignende. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Det går ikke, bare å glemme. Ta fagene du trenger, og søk igjen neste år Lenke til kommentar
Stenis Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hvor er det du skal studere da? Jeg skal studere i vestfold, og må gå i sommer, på tresemesterskurs, siden jeg heller ikke hadde tatt de nødvendige fagene. Lenke til kommentar
Quent Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Det er vel strengt tatt kun mulig for ingeniørstudier? Lenke til kommentar
Stenis Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Det er jeg usikker på, jeg skal hvertfall studere ingenør, så det så jeg ikke etter faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå