AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei! På 5 mnd gikk jeg ned 12 kg, det dobbelte av det jeg skulle. Dette gjorde jeg ved hjelp av lavkalori, hvor jeg spiste så lite som 1000 kcal om dagen. Trente ikke, men gikk mange og lange turer. Dette lave kaloriinntaket gikk greit helt frem til januar i år; begynte å småspise på brød. Men de siste to ukene har det gått lenger, jeg har begynt å spise boller. Kan spise opptil en hel pakke. I tillegg spiser jeg smågodt, helst sjokolade. Jobber i matbutikk, så har tilgang på disse matvarene. Hjemme har jeg ikke godteri, så da går det jo greit, men med en gang jeg kommer på jobb, er fristelsene overalt. Får dårlig samvittighet etterpå, og spiser ikke mer i løpet av dagen, verken middag eller kvelds. Jeg vet at dette absolutt ikke er bra, men er livredd for å gå opp i vekt som følge av dette, blir veldig mett og oppblåst av denne bollespisingen. Hva er det som skjer med meg? Hvorfor får jeg disse kickene? Orker ikke å leve slik, er utrolig slitsomt. Og hvordan kunne jeg leve med et så lavt inntak av mat, og føle meg mett bare jeg tok meg en skive ekstra, mens nå føler jeg meg ofte sulten enda jeg spiser mer enn jeg gjorde da. Anonym poster: fc113f9a9558114338e39fec77076b1c Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Fordi du spiser dritt. Boller og godteri er ikke akkurat kjent for å være god ''magefyll''.. Mitt tips blir å lage deg noe du kan ta med og fråtse litt på, som salat med litt tunfisk og fetaost. Det er ganske godt! Ellers ville jeg også gått for lavkalorivariantene hvis du absolutt føler at trangen er der. Som f.eks ta snack a jacks istedet for en pakke boller.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Du kan også gå til anskaffelse av viljestyrke. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Du har altså ved å ligge på ca 1 000 kcal i døgnet gått ned litt under 0,5 kg i uken. Det betyr at du har ligget på et kaloriunderskudd på ca 500 kcal i døgnet, noe som ikke er veldig mye. Om tallene dine stemmer er det derfor ikke merkelig at du har klart deg på 1 000 kcal. Det som derimot er merkelig er påstanden din om mange lange turer uten å forbrenne mer enn 1 500 kcal i døgnet. Grunnen til at en kan føle seg mett av veldig lite når en er vant til lite er nettopp det; en er vandt til lite. Boller er absolutt ikke noe særlig å leve på. Vis litt viljestyrke og les deg opp innen kosthold og ernæring. Lettere å gjøre det rette når en vet hva det rette er. Endret 14. april 2012 av Må jeg? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Du har altså ved å ligge på ca 1 000 kcal i døgnet gått ned litt under 0,5 kg i uken. Det betyr at du har ligget på et kaloriunderskudd på ca 500 kcal i døgnet, noe som ikke er veldig mye. Om tallene dine stemmer er det derfor ikke merkelig at du har klart deg på 1 000 kcal. Det som derimot er merkelig er påstanden din om mange lange turer uten å forbrenne mer enn 1 500 kcal i døgnet. Grunnen til at en kan føle seg mett av veldig lite når en er vant til lite er nettopp det; en er vandt til lite. Boller er absolutt ikke noe særlig å leve på. Vis litt viljestyrke og les deg opp innen kosthold og ernæring. Lettere å gjøre det rette når en vet hva det rette er. Vel, kan si at jeg var relativt normalvektig når jeg begynte med vektreduksjon, regnes nå som undervektig med bmi på 18,5. Vet ikke om det er lettere å gå ned når man er kraftig overvektig, men selv føler jeg det er mye. Og jeg spiste helt utrolig mye før jeg begynte å legge om kostholdet, lå nok på 2500 - 3000 kcal om dagen, la på meg 6 kg på 3 mnd! Men så raste jeg mye ned, både grunnet misfornøye med kiloene jeg hadde gått opp samt psykiske problemer. Men jeg er enig, må få viljestyrke til å stå imot. Anonym poster: fc113f9a9558114338e39fec77076b1c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå