Datasmurfen Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei, noen som har tips til verktøy for å overvåke nettlinjer, trafikken og brukere på et LAN ? Ser at ClarkConnect som mange har henvist til før nå koster penger. Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Vet ikke helt om dette er riktig forum å spørre om overvåknings verktøy, men WireShark er ganske grei når det gjelder lokal pakkesniffing. 2 Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 ClarcConnect skal da ikke koste penger? Tror de har en community versjon liggende om jeg ikke husker feil. Ellers er det mye du får gjort med en enkel Linux eller BSD-boks om du er villig til å lære deg det. ClarcConnect er igrunn bare det, men med en del ferdig oppsate verktøy. Lenke til kommentar
grim-beaper Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Hvis brannmur/gateway kjører Linux, så anbefaler jeg: * Trafshow * Iftop Begge programmene gir deg god oversikt over hvilken ip i LAN som trekker mest båndbredde, og hvilke porter de bruker. Av web-baserte verktøy, så kan jeg anbefale CACTI, om du har switcher eller Core-switch som støtter SNMP-protokollen. PS: iptraf er bra den og, MEN den trekker MYE cpu-kraft av ukjente årsaker. Bare til å spørre om det er noe mere du lurer på. Har personlig 10års erfaring med arrangering av LAN. Endret 16. april 2012 av grim-beaper Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 Prøvde å leke litt med wireshark på trådløse nettverk, men den vil ikke finne noe trafikk på det trådløse i det hele.. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 Dersom du benytter Wireshark på trådløst nettverkskort, må du hake vekk "Capture packets in promiscuous mode". Du vil da kunne samle inn trafikk til og fra din PC, samt broadcast. På et lite dataparty for noen år siden benyttet jeg pfSense som router. Ved hjelp av tilleggspakken ntop kunne jeg følge med på hvem som "slukte linja" da vi bare hadde en ussel 2000/400 ADSL delt på 30 stk. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Har gjort dette. Det eneste som funker er "microsoft kortet" Lenke til kommentar
grim-beaper Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Sjekk ut denne artikkelen. Tror du vil finne alt du trenger der. http://www.linuxnix.com/2009/11/nmap-with-examples.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå