AThought Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hjelp, jeg får denne Erroren: "CPU Fan error" Lenke til kommentar
AThought Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 HJELP Nå står det: Boot MGR mangler, trykk ctrl+delete for omstart, men det hjelper ikke Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hva har du gjort da? Klonet? Installert Windows? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 HJELP Nå står det: Boot MGR mangler, trykk ctrl+delete for omstart, men det hjelper ikke Hva har du gjort? Tilfeldig, nyinstallasjon, etc? Hadde selv dette problemet og endte opp med å reinstallere OS. Du kan jo evt sjekke om harddisken du har operativsystemet på ligger først i boot sequence i BIOS Lenke til kommentar
AThought Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 problemet ble fikset ved å boote av windows disken. Lenke til kommentar
AThought Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Er det mulig/smart å installere drivere fra hovedkort CD'en også senere hente de nyeste driverene? Jeg føler at dette er mer sikkert for meg, slik at jeg ikke mister noen av tilleggsprogrammene. Altså istedet for å hente drivere til en usb for så å laste over. Hva tror dere? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 At du bekymrer deg alt for mye, og burde hatt en avslappet kamerat som kan data til å hjelpe deg gjennom hele prosessen. 4 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Hei. Jeg har bygget mine egne maskiner fra deler siden 1999. De gangene jeg har brukt "uorginale" eller "usertifiserte" deler så har jeg endt opp med ustabile maskiner. Værste produktene har vært generelt alt av NVIDIA kort og umerkede minnebrikker. Jeg har også opplevd mye problemer med å mikse merker som f.eks NVIDIA og AMD eller intel og ATI. Er en stund siden jeg bygget maskin, og funderer nå å bygge meg en Intel-maskin neste gang, men jeg foretrekker bildekvalitet's messing fortsatt ATI/AMD som grafikk kort...da jeg til dags dato ikke har hatt problem med AMD men har hatt 6 NVIDIA kort som alle har hatt forskjellige problemer. Jeg lurer på om teknologien nå er blitt så pass at man kan få stabile maskiner ved å mikse Intel med AMD-grafikk, siden jeg spiller WoW som er veldig CPU intensivt ønsker jeg å muligens gå over til Intel på CPU-siden når jeg først skifter, men forbli på AMD grafikk-kort. Jeg har også forstått det slik at Intel-kort støtter raskere minne enn AMD kort. Noen som kan gi meg noen pointers her på hva jeg bør se etter og hvilke fallgruver som kan eksistere per dags dato ved å gå for en IntelCPU/AMD-gpu løsning? Pris er ingen faktor. siste maskinen jeg lagde var alt AMD certified..og det var en rock solid stabil maskin. frem til den dag i dag. Med dagens komponenter/teknologi kan du mikse og trikse som du vil. Et godt utgangspunkt for god ytelse/pris: i5 2500k evt 3570k på et Z77 hovedkort. 8GB 1600Mhz RAM. Du merker absolutt ingen forskjell på 1600 kontra feks 1866 Mhz. Hvis du foretrekker AMD så er HD7979 kongen på haugen ATM. Hvis ikke er Nvidia 670 et kort i samme prisklasse som gir deg mye for pengene. En god SSD på ønsket størrelse. Intel 520/330 er et veldig godt kjøp Et kvalitetkabinett med god kjøling og fine muligheter for kabelrydding og en PSU med minst 80 Plus Silver. Endret 14. mai 2012 av Bibow Lenke til kommentar
Bufe Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hei. Jeg har bygget mine egne maskiner fra deler siden 1999. De gangene jeg har brukt "uorginale" eller "usertifiserte" deler så har jeg endt opp med ustabile maskiner. Værste produktene har vært generelt alt av NVIDIA kort og umerkede minnebrikker. Jeg har også opplevd mye problemer med å mikse merker som f.eks NVIDIA og AMD eller intel og ATI. Er en stund siden jeg bygget maskin, og funderer nå å bygge meg en Intel-maskin neste gang, men jeg foretrekker bildekvalitet's messing fortsatt ATI/AMD som grafikk kort...da jeg til dags dato ikke har hatt problem med AMD men har hatt 6 NVIDIA kort som alle har hatt forskjellige problemer. Jeg lurer på om teknologien nå er blitt så pass at man kan få stabile maskiner ved å mikse Intel med AMD-grafikk, siden jeg spiller WoW som er veldig CPU intensivt ønsker jeg å muligens gå over til Intel på CPU-siden når jeg først skifter, men forbli på AMD grafikk-kort. Jeg har også forstått det slik at Intel-kort støtter raskere minne enn AMD kort. Noen som kan gi meg noen pointers her på hva jeg bør se etter og hvilke fallgruver som kan eksistere per dags dato ved å gå for en IntelCPU/AMD-gpu løsning? Pris er ingen faktor. siste maskinen jeg lagde var alt AMD certified..og det var en rock solid stabil maskin. frem til den dag i dag. Med dagens komponenter/teknologi kan du mikse og trikse som du vil. Et godt utgangspunkt for god ytelse/pris: i5 2500k evt 3570k på et Z77 hovedkort. 8GB 1600Mhz RAM. Du merker absolutt ingen forskjell på 1600 kontra feks 1866 Mhz. Hvis du foretrekker AMD så er HD7979 kongen på haugen ATM. Hvis ikke er Nvidia 670 et kort i samme prisklasse som gir deg mye for pengene. En god SSD på ønsket størrelse. Intel 520/330 er et veldig godt kjøp Et kvalitetkabinett med god kjøling og fine muligheter for kabelrydding og en PSU med minst 80 Plus Silver. Jeg vil ikke kjøpe downgrade. Når jeg oppgraderer kjøper jeg top of the line. Alltid. i5 er uaktuelt. ...og pga at jeg vil ha max diskytelse blir det minimum 520/480mb/s ssd disker. PSU og kabinett blir jeg å bruke det gamle jeg har. Det er meget bra. Kjører nåværende PhenomII på stabil kabinett varme på rundt 47-63 grader. Cpu ligger på rundt 60 grader. Når det gjalt internminne tenkte jeg mer på DDR3 med 2133mhz 32GB... Men takk for svaret. Hovedgrunnen til jeg venter nå er at jeg planlegger å kjøpe det i julegave til megselv..^^....samt at jeg venter på at SSD disker med stor kapasitet skal falle litt mer i pris. Lenke til kommentar
Tamriel Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 jeg skal bygge på min 650D men den har ikke metall som ikke er lakkert inni.. men jeg har gammel pc fra 2000 som har lakk overalt i seg.. jeg lurer på om jeg kan feste antistatiske lenka mi gamle (2000) kabinettet og jobbe i min 650D uten å bli lada? kan jeg jobbe med f.eks sokker og osv.? funker det Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg har bygget pcer i snart 10år og har aldri brukt antistatiske lenke. Bare ta godt i kabinettet og ikke jobb på et teppe eller har på deg noe ull så går det helt fint Viss du absolutt vil bruke antistatisk lenke så kan du sette den fast i jorden på en stikkontakt. Lenke til kommentar
Bufe Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg har bygget pcer i snart 10år og har aldri brukt antistatiske lenke. Bare ta godt i kabinettet og ikke jobb på et teppe eller har på deg noe ull så går det helt fint Viss du absolutt vil bruke antistatisk lenke så kan du sette den fast i jorden på en stikkontakt. PS: nytter ikke å ta i kabinettet...med mindre det er koblet til Jord. Risken er like stor uansett siden den statiske elektrisiteten ikke får noe utløp. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg har bygget pcer i snart 10år og har aldri brukt antistatiske lenke. Bare ta godt i kabinettet og ikke jobb på et teppe eller har på deg noe ull så går det helt fint Viss du absolutt vil bruke antistatisk lenke så kan du sette den fast i jorden på en stikkontakt. PS: nytter ikke å ta i kabinettet...med mindre det er koblet til Jord. Risken er like stor uansett siden den statiske elektrisiteten ikke får noe utløp. Jo visst nytter det, jord er ikke nødvendig, statisk elektrisitet hopper bare over når potensialet er forskjellig. Skal jording ha noe for seg så må du ha litt mer utstyr, gjerne ett ESD gulv som er koblet til jord, ESD arbeidsflate på bordet som er jordet og til slutt ett armbånd. Men til vanlig skruing i en PC så er det evig nok å ta på kabbisen. 2 Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Tips til første post Lage FAQ.. F.eks;' Q;Hvorfor bygge selv? A; Du sparer et par kroner, det er gøy osv. Q; Hva er det oftest nybyggere gjør når de bygger PC? A: å legge avstandstykkene feil Lenke til kommentar
greenman Skrevet 18. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2012 Ikke dumt vodkish. "Writing on my to do list" Lenke til kommentar
Cydin Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Hei! Ble sendt hit fra Bibow's signatur ettersom han postet på en av mine emner i "Hjelp til kjøp og salg av pc". Jeg har egentlig et veldig teit spørsmål men tenkte at det er like greit å spørre. Har akkurat kjøpt pc deler, er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg bygger? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Se post #1 og #4. Står en del der Lenke til kommentar
Skuff Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Hei! Ble sendt hit fra Bibow's signatur ettersom han postet på en av mine emner i "Hjelp til kjøp og salg av pc". Jeg har egentlig et veldig teit spørsmål men tenkte at det er like greit å spørre. Har akkurat kjøpt pc deler, er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg bygger? Ta deg den tiden du trenger. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Har sett at folk bruker strømpebukser til filter, hvordan funker det i praksis? Kjøpe filter, eller lage selv? Edit: Er de filtrene på techbay noe bra? http://techbay.no/search.html?SEARCH=1&Search_Text=st%F8v+filter&SEARCH.x=0&SEARCH.y=0 Endret 22. mai 2012 av samye83 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg har strømpebuksefilter på vifta foran på kabinettet (HAF 932), og synes det fungerer utmerket der (grunn står i spoiler da det blir litt forklaring), mens andre plasser har vært så som så. Med andre ord er min erfaring at det kommer an på kabinettet og potensielle løsninger. På HAF 932 er vifta foran skjult bak et panel du kan ta av, som igjen har et metallgitter (et "støvfilter) skrudd fast, hvis du skrur av gitteret og trekker dette i strømpebukse, for så å skru det på panelet igjen har du et avtagbart panel med støvfilter som er lett å rengjøre. Når det blir litt støv ansamlet på panelet tar jeg det av og spyler det i vasken, for deretter å la det tørke i noen timer. På den ene siden av kabinettet er det ei annen vifte jeg også trakk med strømpebukse, men jeg fant ingen gode (og pene) løsninger på det hele, og endte opp med å fjerne filteret. Jeg har sett bilder av noen som kjøper inn striper av borrelås med klister, og klisterer en ramme rundt det aktuelle området for så å trekke strømpebukse over, men det blir langt i fra pent synes jeg. Ferdige filtre har jeg dessverre ingen erfaring med. -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå