::TeknoFoben:: Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Hei. For noen dager siden, tok jeg 7970 ut av boksen. Jeg tok hovedsakelig på plasten, men kom borti det tekniske et par ganger. Hadde ikke jorda meg selv. Er det stor sjanse for at noe kan ha skjedd? Nei Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 25. mars 2013 Del Skrevet 25. mars 2013 Nei Tror ikke selv heller, men er bare redd for at noe skal bli ødelagt Koster jo tross alt en del Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 To spørsmål her, på forhånd takk Spm 1 - justere viftehastighet på Noctua NH-D14 på 1155 hovedkort. Hvordan skal jeg få justert hastigheten på viftene til min nye Noctua NH-D14? De er koblet på ULNA adapterer og så koblet rett inn i hovedkortet på CPU-fan. Jeg kan vel sikkert koble dem på Define R4 sin egen viftekontroller der jeg kan veksle mellom 5, 7 og 12 V, men jeg har ingen andre vifter koblet på den, kontrollerer kabinettvifter via Asus Fan Xpert 2. Nevnte Fan Xpert klarer ikke å kontrollere CPU-viftene. Rart i grunn, da kontaktene er helt like. Men her det sikkert noen som vet hva det er som skjer? Spm 2 - bråkete harddisk. Jeg har kjøpt en 3TB Seagate harddisk som jeg så frem til å fylle med diverse godsaker. Imidlertid medfører tilkobling av denne i systemet at der blir en lav summing/vibrasjon i hele systemet. Jeg kan feks kjenne den godt når jeg holder på kabinettdøren - og kjenner den også godt via pulten jeg sitter med, har pr nå pc-en stående oppå pulten inntil jeg får ferdigført all bygging. (Åpner jeg feks litt på kabinettdøren fremme så kan jeg ved å holde døren i en viss posisjon fremprovosere at vibrasjonen eskalerer - antar at det er i hengslene i kabinettdøren at den øker i styrke og "pitch"). Er det en feil med harddisken? Har ikke det samme problem med de tre andre harddiskene jeg har tilkoblet nå, SSDen er jo grei, men de to andre snurrediskene som jeg gjenbruker fra en gammel pc har ikke denne vibrasjonsskapende effekt. Jeg har testet disken, ikke så mye, men jeg har lagt en video på den og får spilt av og alt ok, men så er det denne lyden da. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hei. Jeg skal bygge pcen nå. Men DVD-rommet tok jeg fra en annen maskin. Er nå veldig usikker. Skal jeg bruke kablene fra den andre maskinen, eller er det i strømforsyningen fra før eller noe? Evt. hvis dette ikke går, er det mulig å innstallere Windows uten DVD? Jeg har win7 dvden Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Hvis CD-rom'en er SATA så går det bra. Endret 1. april 2013 av Kabom Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Er det samme kontakter som på SSDen din? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Hmm ok. Men kabler til det da? Er litt stressa. Men harddiskplassene på r4. Er de fine å jorde seg på under bygging? Har aldri satt meg inn i Sata så vet lite der Og hva skal r med ribbet spacer? Endret 1. april 2013 av EveryGameGamer Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Bruk de kablene som fulgte med hovedkortet. Bare så du bruker de samme. Ser mye bedre ut. Du kan bare ta på de metallpinnene på stikkontakten. I veggen Endret 1. april 2013 av Kabom Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Ok. Men hva er rubber spacer? Og går det ikke å bruke metallet inni r4? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Rubber spacer? De du bruker i mellom harddisken og monteringshullen på kabinettet? Det går ann å bruke kabinettet også, men jeg vet ikke helt om det funker så bra pga lakken. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Der hdd osv sitter, er det ikke lakk, men metall. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Da skal det gå. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Ok. Hvor nøyaktig skal SsD sitte. Er det der hdd er? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Du kan montere den hvor du vil, men det mest praktiske er å ha den i nærheten av HDD'en/e Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Ok. Har montert psu nå. Dette er gøy Specs kan sees i signatur Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Alltid morsomt å bygge PCer Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Et spørsmål. Cpu fan. Jeg har montert, merksam jeg ha ledningene rundt bidra som den kom, eller skal de ikke det? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Får ikke på ram. Må man bruke makt? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 På CPU vifta som følger med CPUen kan ledningen bare ligge rundt som den ligger, da blir det ryddigere enn å ha den liggende løst. Med minne ditt må du huske å vippe de øverst ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå