Mammus Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei, Jeg har et veldig frustrerende problem. Jeg har en Belkin Play N750 (http://www.belkin.com/uk/IWCatProductPage.process?Product_Id=545601) Jeg har en del forskjellige enheter som skal koble seg på denne routern: 1 stasjonær 2 laptoper 2 android telefoner 1 PS3 (kablet) Rett etter jeg installerte routern hjemme (ganske ny) så hadde jeg problemer med å koble 2 stk laptop til routern. Etter mye prøving og feiling med instillingene på routern og fikling med PC-ene så kom jeg plutselig på med alt. Her om dagen hadde Canal Digital et lite problem med nettet og koblet fra en kort periode. Etter bruddet fikk jeg samme problemet som i starten, 2 laptoper som ikke klarer å koble seg til routern. Jeg føler jeg har prøvd ALT og håper noen har noe tips. Det som skjer når jeg prøver å koble på er at nettverket kommer på oversikten over trådølse nettverk, men når jeg prøver å koble meg på kommer det en melding om at "kunne ikke koble på nettverk" og nå må jeg deaktivere og aktivere nettverkskortet for å få muligheten til se mitt nettverk igjen. Kan det være noe med instillingene på PC-en som gjør at den ikke klarer å koble seg på? Eller kan det være routern som ikke tillater en tilkobling av en eller annen grunn?? TL;DL: 2 Acer laptoper klarer ikke å koble til router, men stasjonær og andriod klarer?! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 I og med at noe av utstyret funker, så kan man vel utelukke router. Regner med du har slettet nettverkene du var tilkoblet på i laptopen og forsøkt å logge deg på på ny. Hadde et lignende problem en gang, da nektet en nettradio å virke på nettet. Den eneste løsningen som virket var å bytte til statisk ip adresse. Hadde nok ringt til CD og snakket med kundeservice. Forhåpentligvis kan de guide deg frem til en løsning. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Koble modemet til internettporten på routeren din. Slå av modem noen minutter og slå det så på igjen. Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 I og med at noe av utstyret funker, så kan man vel utelukke router. Regner med du har slettet nettverkene du var tilkoblet på i laptopen og forsøkt å logge deg på på ny. Hadde et lignende problem en gang, da nektet en nettradio å virke på nettet. Den eneste løsningen som virket var å bytte til statisk ip adresse. Hadde nok ringt til CD og snakket med kundeservice. Forhåpentligvis kan de guide deg frem til en løsning. Ja, jeg prøvde å slette nettverket jeg var koblet til og la det til på nytt, uten hell. Men jeg har løst det nå. Dro til Elkjøp og kjøpte meg en D-link 655 i stedet for Jeg ble så voldsomt lei av å holde på å teste alt mulig rart. Nå er jeg på nett igjen og alt kjører bra =) Men takk for hjelpen allikevel! Koble modemet til internettporten på routeren din. Slå av modem noen minutter og slå det så på igjen. modemet er jo alltid koblet til internettporten på routern? Eller mener du i LAN inngangen?! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) I og med at enkelte enheter kobler til og andre ikke, så trodde jeg at du hadde koblet modem på LAN. Da vil enheter få tilkobling til modem eller router, litt tilfeldig og dermed kunne miste internett. Har du derimot koblet modem i internettporten (WAN) på routeren, så burde alt fungere. Hvis du har problemer med trådløs tilkobling, så sjekk hvilken kanal routeren sender på. Kanal 12 og 13 funker på Eu/Norge som innstillinger på trådløs-landskode i PC, men ikke alle andre. Prøv derfor å sett kanalen lavere enn kanal 12 og unngå automatisk kanalvalg i router. Endret 14. april 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Å kjøpe nytt når noe ikke virker pleier å funke... :-) Flott at du fikk løst det . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå