einarso Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hei, Jeg har et større hjemmenettverk og da jeg nå må koble Altibox routeren minn over i Bridge mode trenger jeg en ny god router som første punkt i nettet. Routeren jeg trenger bør oppfylle følgende: * Trenger ikke wireless da jeg bruker en Airport Extreme for trådløst (p.g.a. stort hus og plassering av Teknisk rom kan jeg ikke ha Apple routeren som erstatning for Altibox routeren). * Må ha gode firewall funksjoner * Ønsker å kunne se trafikk pr. kanal - gjerne og å kunne begrense hastigheter/datatrafikk pr. kanal. * Trenger egentlig kun 3 porter ut da jeg har en 24 port managed switch bak routeren. * Må ha et ganske greit web-grensesnitt for innstillinger. * Må funkere som DHCP-server. * Port-forwarding og DMZ må selvfølgelig være til stede. Grunnen til at jeg ikke kan bruke Altibox ruteren er at jeg har en web- og mailserver. På pc-ene mine kan jeg endre hosts.ini filen for å få tilgang til nettsidene, men da jeg ikke har tilgang til noen slik fil på iPaden og iPhonene (iOS) så får jeg hverken tilgang til nettsidene eller e-posten når jeg er koblet til mitt lokale nettverk. Den nye routeren må derfor vite hvordan den skal håndtere intern trafikk. Ser frem til gode forslag Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Bare ta en hvilken som helst PC du har liggende, sleng inn tre nettverkskort samt en linuxdistribusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå