Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Interessante IP adresser på facebook.

Anbefalte innlegg

Jeg har oppdaget noe merkelig i det siste. Mulig det er jeg som er dum og clueless, men er verdt å høre med andre syns jeg.

Jeg har oppdaget under "Account settings" - "Security" - "Active Sessions" at det står jeg har vært innlogget på facebook med ulike ip-adresser. Eneste stedene jeg logger inn på facebook er hjemme i huset her, og på mobilen når jeg ikke er hjemme. Jeg har to pc'er jeg bytter litt mellom, og kjenner igjen ip-adressen på begge de under lista over "Active Sessions". Det er derimot opptil 4 stk jeg ikke kjenner igjen, som har "adresse" i Oslo, jeg selv bor i Mo i Rana. Det står på facebook, rett over denne listen at dersom noe virker ukjent skal du bare klikke på "End activity", det har jeg gjort et par-tre ganger nå, men de kommer tilbake hele tiden. Lurte bare på hva dette kommer av? Betyr det at det sitter noen i Oslo og logger inn på min facebook, eller hva skal jeg tro ut fra dette? I tillegg står det at listen ikke inkluderer "sessions" (hva er det ordet på norsk igjen??) som er fra facebooks mobile sider.

Er det noen som har peiling der ute, og har du oppdaget lignende før? Er det mulig å finne ut mer enn bare lokalisering av en ip-adresse, uten spesielle programvarer eller skills? HEHE, om det er noen som "hacker" meg, vil jeg gjerne vite hvem de er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg kan tenke meg er at det er mobilen din du logger deg på med som har de ip adressene. ( f.eks mobilt nett fra telenor ).

Men du sa at det ikke gjelder facebook på mobil... hmm.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Mener at den geo-plasseringen kommer dårlig ut av og til. PC'en kobler til andre servere kanskje?

Og IP er vel ofte dynamisk, er den ikke?

Tar forbehold om at jeg ikke kan mye om det, bare nevner det jeg har hørt fra andre.

Har hatt noen rare "active sessions" selv, uten at det har vært noe rart med facebooken min.

Lenke til kommentar

Mener at den geo-plasseringen kommer dårlig ut av og til. PC'en kobler til andre servere kanskje?

Og IP er vel ofte dynamisk, er den ikke?

Tar forbehold om at jeg ikke kan mye om det, bare nevner det jeg har hørt fra andre.

Har hatt noen rare "active sessions" selv, uten at det har vært noe rart med facebooken min.

Har noen rare selv, var på beitostølen med Telenor 3g nett fra mobilen jeg koblet til PCen. Det står på facebook at jeg var logget på i tønsberg med en rar IP. Sikker på at dette ikke har skjedd deg?

Telenor bruker vel "nærmeste" server/antenne eller noe og på facebook står det hvor de tror du var. Jeg har ikke vært i tønsberg med en Linux PC.

Jeg har vært på beitostølen med en MAC med telenor nett. Get it?

Edit: Ser nå at det ikke viser hvor du var når du bruker facebook på Android/Iphone bare vis du kobler til med en Datamaskin.

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Nei, er bare koblet til et nett. Alle rundt omkring her er passordbeskyttet, så. Men godt å høre at flere har opplevd det samme. Og det som er, er at det ikke er noe rart med facebooken min heller. Så stoler på at det bare er facebook som er litt dårlig akkurat der, og at det er bare jeg som har tilgang på facebooken min! :ohmy:

Lenke til kommentar

http://whatismyipaddress.com/

De listene med ipadresser vs lokasjon er ikke helt nøyaktige. Man kan derfor innimellom havne på feil sted i landet. Hos Telenor har jeg sett at min lokasjon har vært Fornebu, selv om jeg bor i Kr-sund :)

Jeg bor i Oslo ifølge dem. Er ikke lovlig/mulig for "normale" personer i norge å søke opp IP adresser som viser til eksakt posision. det kan bare Politiet gjøre med hjelp fra din ISP.... ( tror jeg ).

I og med at Facebook trodde jeg var i Tønsberg når jeg var på ferie i Beitostølen så bruker vel de samme system, som ikke funker så godt i Norge.

Ikke tro at alt jeg sier her er rett, fordi dette er bare ting jeg har hørt... :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Telenor som ISP er registrert på Fornebu og det er et oppslag i Whois som gir den adressen. Bor selv i Tromsø og får opp Oslo som bosted.

Lenke til kommentar

Telenor som ISP er registrert på Fornebu og det er et oppslag i Whois som gir den adressen. Bor selv i Tromsø og får opp Oslo som bosted.

hmm... liten stund siden jeg tok sånn IP Adress lookup. Nå viser den to posisjoner. Den samme som før Møllergata 30 i Oslo og en ny midt i Ås kommune....

Canal digital troller www.whatismyip.com LOL :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...