pavllion Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Hei, jeg har en maskin som ikke går forbi bios altså der det står ASUS med stor skrift. Og som står press f8 for boot og delete for bios. Dette skjer hver gang jeg skal restarte maskinen. men hvis jeg slår den av og på, da går den på og maskinen fungerer. Men den fryser der med bildet av Asus. Litt irriterende å slå av maskinen hver gang den fryses på ASUS BILDET. Må jeg oppdatere BIOS? Tusen takk for hjelp Spec: ASUS P8P67 GIGABYTE RADEON HD6970 2GB CORSAIR 8GB DDR3 INTEL CORE I5 2500k Endret 13. april 2012 av pavllion Lenke til kommentar
knut71 Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Trenger ikke nødvendigvis være noe galt med bios. Kan jo hende den stopper på en klossete måte pga feil på komponenter. Har tidligere erfart at rambrikker gjerne gjør at an stopper uten en tydelig feilmelding. Prøv å riv brikkene ut og putt de inn igjen. Ta ut og sette inn igjen strømkabler til gfx, hd etc... Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Prøvd å resette BIOS/CMOS eller ta ut det lille batteriet på HK? :-) Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 har ikke prøvd noe enda Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Første spørsmål å besvare: Skjer det noe når du trykker på F8 eller Delete? Kommer du da inn i BIOS menyene? Hvis Delete fungerer så kan du resette CMOS ved å velge 'Default settings' i menyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå