MartinKNi Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Hei, Jobber i en liten organisasjon der vi har flyttet til nye loklaer og skal sette opp eget nettverk bruker en NAS som filserver (Synology DiskStation DS712+) har en SHDSL linje inn som er plugget rett i en switch (HP ProCurve Switch 1410G-24 port Gigabit) det er også et par skrivere som er koblet på nettverket. Problemet er følgende: Jeg finner ikke skriverne via den vanlige windows veiviser. Hvordan finner jeg dem? Kan jeg bruke NAS enheten som en slags printserver? (altså dele skriverne fra den på noe vis) /Martin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Restart maskinen din først. Lenke til kommentar
MartinKNi Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Har prøvd hjelper ikke, har vel prøvd de fleste umiddelbare løsninger Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Windows-veiviseren for skrivere finner skrivere som averterer tjenestene på nettverket, f.eks. via Windows-skriverprotokollen eller Zeroconf/Bonjour. Mange skrivere bruker ikke disse tjenestene, og da må du skrive inn skriverens IP-adresse i veiviseren. Det ser ut som Synology-enheten dere bruker, har printserver-funksjonalitet. Det står tydelig under "features" på produsentens nettside. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hvem som har ansvaret for dere nettverk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå