Dahlen Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 Hei! Har en dell xps 8000 som er 2 år gammel som jeg skulle ha bytta skjermkort på. Har ett Nvidia GTS 240 fra før av og tenker på noe i gtx serien. 550-580. GTS'n begynner å bli litt rusten og bråker fælt når jeg spiller f.eks BF3. Problemet jeg tror jeg kan få, er strømtrekket fra ett nytt skjerkort. Har en strømforskyning på 350W og det blir kanskje i minste laget ? Har det noe å si at Hovedkort er 2 år gammelt når jeg kjøper nytt skjermkort ? Hvis jeg må skifte skjermkort også må jo cpu'n ut også og da er det vel like greit å kjøpe ny pc. Noen som har tips, prøvd nyere skjermkort på liten strømforskyning? Takk for alle svar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 Det spørs litt hva slags cpu som sitter i boksen din. Det skal være en rimelig gammel cpu for at du ikke skal klare å dra nytte av et bedre skjermkort. Problemet ditt blir nok at powersupplyet ditt er for lite og at det muligens ikke har standard formfaktor og dermed ikke går å bytte, men det må du nesten sjekke selv. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 PSUen blir for liten, å da ryker du på den å et skjermkort. Da vile jeg nok sett på en ny rimelig gamer med intel I3 eller noe slikt. Men spørs hva som sitter i boksen din da. MEn jeg ville nok tenkt ny gamer. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 13. april 2012 Rapporter Del Skrevet 13. april 2012 Alternativet jeg ser som ville fungert greit er vel AMD 7770, det bruker vel mindre strøm enn GT240 og har ganske mye bedre ytelse. Her er en oversikt over speccs og størmforbruk mellom GT240 og 7770 http://www.hwcompare.com/11948/geforce-gt-240-gddr5-vs-radeon-hd-7770/ GT240 bruker 70watt og 7770 bruker 80watt. Ytelsen er vel en plass mellom GTS550 og GTX560 Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 14. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2012 Alternativet jeg ser som ville fungert greit er vel AMD 7770, det bruker vel mindre strøm enn GT240 og har ganske mye bedre ytelse. Her er en oversikt over speccs og størmforbruk mellom GT240 og 7770 http://www.hwcompare...radeon-hd-7770/ GT240 bruker 70watt og 7770 bruker 80watt. Ytelsen er vel en plass mellom GTS550 og GTX560 Høres veldig fornuftig ut siden jeg vil bruke minst mulig penger akkueat nå og spandere på meg en dyrere pc neste år. Hvilken produsent bør jeg gå for hvis jeg kjøper 7770? Takk Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 15. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2012 Asus Hvorfor Asus kontra andre produsenter? Hva er forskjell? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. april 2012 Rapporter Del Skrevet 15. april 2012 Asus Hvorfor Asus kontra andre produsenter? Hva er forskjell? Asus er de som overall har best kjøling og minst lyd av de forskjellige produsentene, i high end markedet har de den beste kjøleren, i mid markedet har de en av de beste, men ikke den beste. i low end markedet (low i i kjøling, ikke ytelse) er vel asus best der også. asus fokuserer veldig på hvor mye lyd kjøleren lager også. noe som gjør dem til en "vinner" i mange tilfeller. Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 15. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2012 ok,da blir det asus. Mange Takk! Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 15. april 2012 Rapporter Del Skrevet 15. april 2012 Må passe på dy har plass i kassen din, mange maskiner har bare plass til kort som er en pci slot stor Lenke til kommentar
Dahlen Skrevet 21. april 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Hei, Har nå fått 7770 kortet og fått pytta det inn i maskina, det var med clocktool software. Det jeg lurer på er om gpu'n vil trekke mye mer strøm om jeg clocker det opp noen hakk? og eventuelt hvor mye ? Takk Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Det er jo bare at klokke og kjøre en stabilitetstest.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. april 2012 Rapporter Del Skrevet 21. april 2012 Hei, Har nå fått 7770 kortet og fått pytta det inn i maskina, det var med clocktool software. Det jeg lurer på er om gpu'n vil trekke mye mer strøm om jeg clocker det opp noen hakk? og eventuelt hvor mye ? Takk Powertune vil begrense strømforsbruket. Med mindre du rører denne vil strømforbruket være maks 100W Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå