Nettulf Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Hei. Kikker litt etter ny bærbar som erstatning for en ca. 2 års eldre MSI 14" laptop. Lurte derfor på om noen har erfaringer med en HP ProBook 6465b 14" HD+ LED? Ser jo greit spesifisert ut, men det jeg lurer på er jo spesielt batteritid, støy samt hvordan den AMD prosessor er mot f.eks. en Intel i3 eller i5 prosessor? Kan tenke meg en maskin med 13-15" skjerm, vekt opp til rundt 2,2kg som er stillegående og har batteritid på over 5 timer. Pris helst under 5k, så da minker det litt på alternativene..... Håper på tips angående denne HP maskinen, eller andre gode alternativer i den prisklassen. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Prosessoren tilsvarer 2.1GHz Intel Core i3-2310M i ytelse, men den har vesentlig bedre integrert grafikk. Batteritiden er noe lavere enn Intel, ca 5 timer ved normal bruk. Byggekvaliteten er god, og maskinen støyer lite ved normal bruk. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Prosessoren tilsvarer 2.1GHz Intel Core i3-2310M i ytelse, men den har vesentlig bedre integrert grafikk. Batteritiden er noe lavere enn Intel, ca 5 timer ved normal bruk. Byggekvaliteten er god, og maskinen støyer lite ved normal bruk. Takker for svar. Så til en pris på under 5k for denne maskinen, så bør det være en grei deal? Ser jo ut til at skjermen er bra, og med SSD er den vel litt kvikk under oppstart og lignende. Om batteriet holder minst 4 timer, er det uansett bedre enn min gamle. Hvordan vil den kombinasjonen med AMD prosessor og grafikkort på HP maskinen være sammenlignet med en Intel Core 2 Duo T7350 @ 2,0 GHz og ATI Mobility Radeon HD 3450 (256 MB RAM) som er i den maskinen jeg har fra før? http://www.dinside.no/790940/msi-ex400 Det jeg er minst fornøyd med på den MSI EX400 maskinen er egentlig skjermen som har litt lav oppløsning (1280x800) og er veldig blank, samt litt dårlige hengsler på skjermen. Og batteritiden da, lever vel sjelden over 2 timer..... Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Så til en pris på under 5k for denne maskinen, så bør det være en grei deal? Du kan sikkert finne raskere maskin til den prisen, men bedre byggekvalitet finner du vanskelig. Jeg synes det er en god "deal". Hvordan vil den kombinasjonen med AMD prosessor og grafikkort på HP maskinen være sammenlignet med en Intel Core 2 Duo T7350 @ 2,0 GHz og ATI Mobility Radeon HD 3450 (256 MB RAM) som er i den maskinen jeg har fra før? Vanskelig å svare på, men du vil garantert få en bedre opplevelse. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 regner med at du ihvertfall får bedre batteritid komponenter nå er ikke like sultne som komponenter var før Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Jeg får rette meg selv litt. Du får en raskere prosessor med integrert grafikk som takler HD-materiale bedre enn den PC'en du har nå. Du får også en vesentlig bedre skjerm. Hva gjelder spill-grafikk skal jeg ikke uttale meg, da jeg ikke spiller selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå