sk97 Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 broren min sier dei kan stilles ned på høyden? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Svært få sykler har faktisk muligheten til det. Og om muligheten er der, så er det veldig lite. Skulle faktisk til å kjøpe Rieju selv, helt til jeg så hvor høy den var. Er like høy som deg forresten. Nådde ikke ned til bakken med tærne en gang. Spurte om muligheten til å senke den, men det var ingen mulighet. Den var faktisk så lav som den kunne bli. Tror Apriliaen er noe lavere. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Nå vet jeg ikke hvordan denne modellen er da, men det beste er om du prøver såklart. Men den Riejuen jeg prøvde, som ligner ganske mye på den du har sett på, var altfor høy. Om du ikke finner Rieju, så vil du i hvert fall finne Aprilia og Derbi nesten overalt. Hva med denne? http://erling-sande.no/wsp/erlingsande/frontend.cgi?func=publish.show&func_id=1543&table=PRODUCT&title=Senda%20X-treme%2050%20R&parent_id=1006&category=1019&open=20010 X-treme med knastedekk Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 hvor i verden er den med tanke på service O.L. ? bor i sogn og fjordane Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 ønsker ikke å virke helt blondie men hva vil kompresjonsforhåld si? foreksemplel 12:1 11:1???? hvilken plombering er det på nye mopeder? går det på eksospotta eller på turtallet? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Finnes ikke noen "hvilken plombering" forøvrig. Det er rett og slett en ring som gjør at det slippes igjennom mye mindre eksos en vanlig. Kompresjonsforhold er litt komplisert, men kan prøve så godt jeg kan. Rett gjerne på meg folkens. I mopeden har du stempler, og kompresjonsforholdet er forholdet mellom lufttrykket som er utenfor motoren, og trykket i sylinderen når stempelet er i sin høyeste posisjon (Wikipedia). Disse stemplene går opp og ned veldig raskt, og forholdet måles da i luftrykket utenfor, trykket som da er i sylinderen når stempelet er helt øverst. Det er da forholdet mellom luft og bensin som blir blandet sammen i sylinderen. En høyere kompresjonsforhold vil gjøre så motoren brenner og bruker drivstoffet mer effektivt. Et høyere forhold betyr høyere fart. "an engine is basically a pump which squeezes in air/fuel mixture and then ignites it so that it expands back and produces mechanical energy. the compression ratio is basically telling you how much the engine squeezes a certain volume of air that it intakes. so a bike with a compression ratio of 12:1 means that for every 12 ounce volume of air that is sucked in, the piston squeezes that air to 1 ounce volume. the more air that is squeezed into the piston the more energy that is produced per engine capacity on the expansion stroke." Lenke til kommentar
Steffenss Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Var å spurte på butikken ang. Derbi sine og de sa at det ikke var noen fast innkjøring ettersom de ikke går raskt pga. plomberinga. Så man trenger ikke tenke på innkjøring om man ikke skal trimme den (Kanskje greit det med olje i tanken, da..) Det var det han i butikken sa, ettersom jeg ikke kan noe som helst ang. motorer. Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 så da er det bedre med 12:1 (motrsphania) en 11:1 (derbi? ?? Lenke til kommentar
Steffenss Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 så da er det bedre med 12:1 (motrsphania) en 11:1 (derbi? ?? Han sa også at jeg måtte ta mopeden (om jeg kjøpte oss han) tilbake etter at jeg hadde tatt kurset sånn at de kunne "trimme" den opp litt sånn at man fikk en i 55-60 km/t Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Mulig den ikke har noen fast innkjøring, men den BURDE innkjøres. Dette gjør så motoren går bedre, og får lengre levetid. Jeg tror heller ikke at denne mannen har lest Derbi-brukermanualen, for der kommer det til å stå enten 50 eller 100 mil, da jeg har sett i en brukermanual fra Derbi/Piaggio før Og ja, 12:1 vil være hakket bedre, men minimal forskjell grunnet at det bare er en moped. Trimming fra 55-60 km/t gjøres ved å ta plomberingen i anlegget. Dette kan du egentlig gjøre selv, så ikke disse folka tar penger for noe så simpelt. Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 24. april 2012 Forfatter Del Skrevet 24. april 2012 så da drar mh'n bedre siden det et høgare kompresjonsforhåld og veier 12 kg mindre, men det er 0.2 cc meir på derbien... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Tror ikke du vil merke noen stor forskjell. Gå for sykkelen du selv ønsker, for når det kommer til motor er de nok veldig like. Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Noen kjapt som vet om det er am6 motor i detta skrapet her? http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=34471562 Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 har snakket litt med pappa og vurderer å kjøpe lett-mc isteden, men det blir etter nyttår, skal ikkje ha noe olja lyn men noe jeg kan pendle med har sett på yamaha ybr 125 er dette noe å gå for?? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Tror du vil bli fornøyd med den. Pen sykkel! http://www.klikk.no/motor/mc/article262199.ece Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 men er det noen som vet om hvor eg kan kjøpe ny lykt til den?? med deksel den ser litt heslig ut... Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Svært få sykler har faktisk muligheten til det. Og om muligheten er der, så er det veldig lite. Skulle faktisk til å kjøpe Rieju selv, helt til jeg så hvor høy den var. Er like høy som deg forresten. Nådde ikke ned til bakken med tærne en gang. Spurte om muligheten til å senke den, men det var ingen mulighet. Den var faktisk så lav som den kunne bli. Tror Apriliaen er noe lavere. Om han er 172 er ikke riejuen for høy for han, er ikke problem en gang. Selv er jeg 175 å kjører motocross. Setehøyden på den er 955 mm (kilde) og setehøyden på rieju er 850 mm (kilde). Når fint ned med tærne på crossykkelen min så ikke vær redd for at den er for høy. Endret 25. mai 2012 av Freestyle89 Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) noen som har prøvd eller eier en honda xr 125cc?? Endret 28. mai 2012 av sk97 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå