Gå til innhold

gaming pc ti tusen kroner

Anbefalte innlegg

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=7aad5036e7824364bbb001913466db8a

hei jeg hadde valgt 560 ti kortet men den gikk oppi pris og har ikke råd til å kjøpe alle delene

noen som kan anbefale meg en skjermkort som yter like bra/bedre enn gtx 560 ti? maks pris = 1599. må klare skyrim på ultra med 40+ fps og bf3 på high med c.a 40+ fps det og

også burde jeg gå for en drit bra luftkjøler nå eller droppe det og oppgradere senere?? burde jeg ikke overklokke med det første?

tips til noe som gjør oppsettet bra? Ikke fjern DVD'er, skruetrekker osv.. bare f.eks luftkjøler osv..

hovedkort må ha wifi

tank you

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort: http://www.dustinhome.no/product/5010549536/gigabyte-geforce-gtx-560-ti-oc-1gb-pci-e-dvi-hdmi/?intcmp=searchProvider_dacsa

En tredjepartskjøler er alltid å anbefale. Den som følger med fra intel er ganske kjip.

Hvis du er ute etter noe billig kan jeg anbefale Cooler Master Hyper 212+. Mye kjøling for pengene og med den kan du klokke ganske mye med fine temperaturer.

Vil du ha noe heftigere bør du se på Noctua NH D-14, PHANTEKS PH-TC14PE eller Corsair H100. Sistnevnte er lukket vannkjøling.

SSD er også noe du bør vurdere å ta med. På den fronten kan jeg anbefale Samsung 830, Intel 520 og Crucial M4. Størrelse etter eget behov, men 64GB blir fort litt lite.

Men vifte er noe du lett kan kjøpe ved en senere anledning. Du er jo ikke nødt til å overklokke med det første.

Lenke til kommentar

http://www.dustinhom...59b979d8172081c

Fant et 560 Ti til 1599, jeg valgte det.

En kjøler kan senke støynivået kraftig, du trenger ikke overklokke.

La på en SSD, fordi dette er langt viktigere for opplevelsen enn at du har et Phantom som står og durer.

hei arni og bibow

arni det er ikke no psu der

men jeg har spørsmål til dere

hvis jeg kjøper cooler master hyper 212 evo, er det anbefalt å overklokke eller vente til jeg får d14 / phanteks + sdd?

tenker at jeg skal ha pc nå med hyper 212 evo, kanskje en amd gpu som er god og bra

etter at jeg kommer hjem fra tyrkia skal dit i ferie liksom i august/september kan jeg oppgradere til sdd, hdd og d14 fordi da er det billig med sdd og hdd

er dere enig

Lenke til kommentar

også lurer jeg på om selvom det er farlig å laste ned skyrim fra bukta ikke hat meg men for å få en ssd inn

er det verdt det eller

laste ned skyrim fra bukta og heler kjøpe en 60 gb sdd.. etter 6 måneder kjøper jeg enda en 60 gb sdd, 2 tb harddisk, phanteks og andre ting

bra plan eller

Lenke til kommentar

hvis jeg kjøper cooler master hyper 212 evo, er det anbefalt å overklokke eller vente til jeg får d14 / phanteks + sdd?

Hvis du har planer om å kjøpe en bedre kjøler senere ville jeg brukt intel sin i mellomtiden. Det er ikke vits å kjøpe to stk. Du kan overklokke en del med CM Hyper også. SSDen har ingenting å si på overklokkingen, så ikke la den stoppe deg.

også lurer jeg på om selvom det er farlig å laste ned skyrim fra bukta ikke hat meg men for å få en ssd inn

Diskusjon rundt piratkopiering får du ta et annet sted da det ikke er lov her på forumet. Det samme gjelder for PM. Men spillet er uansett verdt pengene.

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=8993e3d27531417ab1070bc6f1c45a82

sånn..

kan noen bekrefte om skjermen jeg har valgt vil fungere? altså farger er ikke viktig, jeg kommer til å bare drive litte granne photoshop, se et par ganger film osv..

Ellers kommer jeg til å spille skyrim og bf3 css, age of empire osv..

burde jeg ikke gå for denne skjermen da?

Hva ville dere gått for? SDD eller skjerm?

altså.. skjermen jeg har valgt har 2 ms og dvi d det funker bra vel? til film, spill og altså allround..

Lurer på en ting, har høytallere som jeg kjøpt for 500 kroner, små greier, kan jeg plugge dem inn i kabinettet selvom jeg bruker DVI D eller? Siden dvi ikke fungerer med skjerm lyd

Lenke til kommentar

Skjermen er sikkert grei nok, men Ultrasharpen er veldig mye bedre pga IPS-panel.

Du kan også gå mye ned på strømforsyningen. 500W holder masse, men hvis du har planer om SLI i fremtiden er det greit å ha 750W. Du kan også gå ned på hovedkortet. Finnes flere Z77 varianter til rundt 1000,-

Hvis høyttalerene har minijack kan du plugge de rett i hovedkortet ja :)

Lenke til kommentar

Skjermen er sikkert grei nok, men Ultrasharpen er veldig mye bedre pga IPS-panel.

Du kan også gå mye ned på strømforsyningen. 500W holder masse, men hvis du har planer om SLI i fremtiden er det greit å ha 750W. Du kan også gå ned på hovedkortet. Finnes flere Z77 varianter til rundt 1000,-

Hvis høyttalerene har minijack kan du plugge de rett i hovedkortet ja :)

hei jeg dropper sdd også + billigere skjerm da kan jeg kjøpe 570

hva syns du

nice eller

men ben q skjermen, vil den ikke fungere til allround? pcen skal ikke være liksom verdens beste game pc.. en billig game pc for å si det sånn.. Bf3, nye spill og skyrim.. Trenger vel ikke dell skjermen da?

altså, hvis benq FUNGERER bra til film, spill og bilde/video redigering går jeg for den

Lenke til kommentar

Forskjellen på 560Ti og 570 er bare ~10 FPS (BF3), så du får vurdere om du synes det er verdt det.

SSD bør du ikke droppe synes jeg. Men det kan jo kjøpes senere også.

BenQ skjermen er grei den, og er en fin allround skjerm, men til bilde/videoredigering er Dell sin langt forran.

Lenke til kommentar

benq fungerer jo men ultrasharpen er bedre. ville dog ikke byttet ut 560 ti med et 570 siden ssd ogbedre skjerm gir deg en mye bedre opllevelse. det å ha ssd hjelper med alt du gjør og det føles bedre ut. anbefaler 560 ti ssd+ den gode skjermen istedet for 570

Lenke til kommentar

greia er vel at Dell skjermen gjør større utfall enn hoppet fra GTX 560 Ti til GTX 570

hva mener du

Forskjellen på 560Ti og 570 er bare ~10 FPS (BF3), så du får vurdere om du synes det er verdt det.

BenQ skjermen er grei den, og er en fin allround skjerm, men til bilde/videoredigering er Dell sin langt forran.

Det er ikke sånn at jeg er proff til å redigere.. aldri brukt sike programmer.. skal bare bruke i blant for å legge ut videoer..

10 FPS? hahahha da driter jeg kanskje idet eller? kanskje det fins en amd som er litt bedre til c.a 2000 kroner

Lenke til kommentar

greia er vel at Dell skjermen gjør større utfall enn hoppet fra GTX 560 Ti til GTX 570

hva mener du

Det er ikke sånn at jeg er proff til å redigere.. aldri brukt sike programmer.. skal bare bruke i blant for å legge ut videoer..

10 FPS? hahahha da driter jeg kanskje idet eller? kanskje det fins en amd som er litt bedre til c.a 2000 kroner

Du vil få en bedre opplevelse ut av å gå for Dell skjermen enn å gå for GTX 570

det er faktisk Asus HD 7850 som koster litt under 2000kr som yter rett under GTX 570, men det krver langt mindre strøm og lager langt mindre varme :)

(http://www.dustinhome.no/product/5010624027/asus-radeon-hd7850-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/?intcmp=searchProvider_dacsa)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

faen burde jeg overklokke da eller..

da bestiller jeg det da olestokk takk du og bibow har vært til hjelp hvis dere er erfarne pc byggere kan jeg spørre dere på skype om hjelp?? så kan jeg slå på video og vise hva som er problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...