Gå til innhold

Hvor høy Vcore regnes som ufarlig på en Xp1700 8dlt3c) ??

alkazelters

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søk på nettet, sikkert flere sider som har posta modding av AMD XP og slikt, med max VCore og slikt :-)

**NB

det og ha bra RAM er høyst annbefalt

*kremt* Det med å ha bra ram, har ingenting å si på vcore på cpu, det har med divideren med fsb'en, hvor høy fsb man klarer og hvor høyt man velger å kjøre rammen på, og derfor hvor mye ytelse man klarer å presse ut av rammen sammen med fsb'en. Vcore er bare hvor mye volt man serverer til prosessoren noe som vil gjøre cpu'en varmere, men også mere oc'vennlig :wink:

Lenke til kommentar

http://www.overklokking.no/annet/elektromig/index.html

Har lest litt rundt og mange mener at en øking av Vcore på 10% er helt safe. Men jeg synes det virker litt "tenk på et tall".

En pekepinn er muligens at på ganske mange hovedkort går ikke Vcore-valget i bios lenger enn til 1,75V eller 1,85V.

Men sånn på kort sikt (de færreste av oss sitter vel på prosessorer i årevis):

Når vi øker Vcore blir det varmt. Uten skikkelig kjøling begrenser det seg selv hvor høyt vi kan kjøre spenninga uten at det blir ustabilt.

Lenke til kommentar
Jeg burde vel ha mer å gå på når alle benchmarker går glatt?Hvor høy Vcore tror dere jeg kan sette oppp til?

Jo høyere spenning du gir til de forskjellige komponentenem jo mere slitasje vil du få, pga varme og elektro migrasjon. Kjølingen din(og i tillegg hvor mye guts du har :wink: ) bestemmer egentlig hvor mye du kan kjøre på.

Har du god kjøling (kommer an på kjøler og vifte på kjøler/kabinettvifter og temperatur på rommet ditt) , så gi gass. Klokk til det ikke vil mere, sett opp spenningen til du klarer å klokke mer. Slik holder du på, til det ikke går lengre. Over 2 volt bør en vanligvis ha skikkelig god kjøling, for å kunne kjøre 24/7 uten at det skal gå galt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...