selux Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Hei, Har en PC som ikke vil slå seg på og misstenker at det kan være noe galt med minnebrikkene, men da må det være noe galt med alle brikkene. Fordi PC'n oppfører seg likt uansett hvilken brikke jeg prøver (jeg har 4). Så er det noen som vet om det er vanlig at alle minnebrikkene på en PC kan bli ødelagt samtidig? Eller er dette svært usannsynlig? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Høres lite sannsynlig ut. Hva er grunnen til at du mistenker at minnebrikkene er ødelagt? Lenke til kommentar
selux Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 vet at skjermkort, strømforsyning og mest sannsynlig hovedkortet er i orden. CPU er også mest sannsynlig i orden da den blir varm. Lenke til kommentar
selux Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Noen som vet hvor mange års garanti det er på ram? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 4x minnebrikker høres ikke sannsynlig ut nei, ei heller CPU da disse feiler svært sjeldent. Hovedkort derimot fusker svært ofte og vil gi lignende symptomer på at maskinen starter men ikke kommer seg forbi POST (Power On Self Test) for eksempel. Lenke til kommentar
selux Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Enig, men hvis jeg tar ut alle brikkene piper hovedkortet, noe jeg tolker som at det mest sannsynlig er i orden. På den andre siden har dette hovedkortet sviktet en gang tidligere og fikk nytt. Det gir altså lyd fra seg, vifter går og lysene lyser. Kan det fremdeles være hovedkortet? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Å ja, ikke noe problem, piping at det blir varmt er ikke indikasjon på at det funker. Eneste metoden er å teste minnebrikkene i en annen maskin du vet at funker og bruke eliminasjons metoden. Lenke til kommentar
selux Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Hadde det ikke vært noe piping fra hovedkortet så vil det si at det er ødelagt, selv om det ikke vil si at det ikke er ødelagt hvis det piper. Og hvis CPU'n ikke blir varm vil det også si at noe er ødelagt. Takk for svar, får se om jeg finner noen gamle brikker som passer eller en gammel maskin mine brikker passer i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå