hasuwest Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hei... Jeg lurte på om man kunne koble opp 2 maskiner på net over kryssakabel, ikke noe switch og ruter! Hvis det går, hvordan?? Mvh. Lenke til kommentar
STURM Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Vi må ha litt mer data enn dette for å svare feks: hvilket OS(win9x,win2k??) hva slags linje(isdn,modem,adsl??) Må vite dette om begge maskiner, så kan vi prøve å hjelpe deg Lenke til kommentar
xthal Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Jo, det går an. Hvis du har ADSL må du ha 2 nettverkskort i en av maskinene, hvis du har ISDN e.l. må du ha modem og nettverkskort. Så kobler du kryssetkabelen mellom de to maskinene (doh!) og setter opp på den maskinen som har internettkoblingen at den skal dele internetten sin, dette gjøres lettest i winXP, ellers kan du bruke f.eks. wingate e.l. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Takk for svar... Men jeg har ikke enda skjønt hvordan jeg skal koble begge maskinene opp på internet. Jeg har: Windows 98 og ISDN 64k Men hvordan deler jeg internet forbindelsen med den andre maskinen? Så begge maskinene kan komme på net!? Mvh. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Hvis internett går greit på den ene maskinen (den med modem)bruker du bare Ishare til å dele internettilkoblingen, og det er veldig lett å bruke. du kan laste det ned her http://download.cnet.com/downloads/0-10062....lst-7-1.889478 håper det er til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå