Malways Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Hei. Jeg har blitt henvist til ortoped på grunn av ryggen(skoliose tror jeg). Det jeg lurer på er rett og slett hva det er? Hva gjør man der, og hva kan skje? Noen som har vært der med for eksempel ryggen før? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
pakini Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 En ortoped er en lege som er spesialist som jobber med sykdommer og skader i muskler og skjelett. 1 Lenke til kommentar
Malways Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 takk for svar! Men hva kan han/hun gjøre? Jeg skal jo der med ryggen så liksom noen som vet hva jeg kan forvente meg å gjøre? Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Han kan gi en korrekt diagnose, prognose og foreslå eventuelle behandlinger (operasjon, tidsaspekt får når du eventuelt vil trenge dette), henvisning til fysioterapispesialist for behandling mm. Ortopeden vil nok kjenne på ryggen, be deg gjøre noen få øvelser mens han ser på, henvise deg til MR og ta det derifra. Vanskelig å vite, men det forstår du nok 1 Lenke til kommentar
Malways Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Takk for svar, ble mye klokere på det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå