EspenKalland Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Heisann, Har nettopp byttet kabinett, VGA og RAM for en snøs, nå sliter jeg med å få det til å fungere i det heletatt. Problemet er at det ikke sender ut noe signal til skjermen, så jeg benytter nå integrert VGA. Hvordan løser jeg dette? Har sjekket i bios at primært VGA skal være PCI-E. Viftene på VGA surrer og går. EDIT: Skjermkort: ASUS ENGTX570 Hovedkort: MSI H55M-E33 Endret 13. april 2012 av EspenKalland Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Skjermkortet har to 6pins tilkoblinger for strøm og du har kun benyttet den ene. Plugg i den andre også og prøv igjen. Skjermkortet krever at man plugger i begge tilkoblingene, ellers vil det ikke virke. 1 Lenke til kommentar
EspenKalland Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Den ene tilkoblingen er 8 pins, det fulgte med en overgang som krevde to 6-pins uttak. Det var alt som fulgte med, så da kan det ikke være nødvendig med den andre? Strømforsyningen er dog på 400W, kan dette være i grenseland? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Den ene tilkoblingen er 8 pins, det fulgte med en overgang som krevde to 6-pins uttak. Det var alt som fulgte med, så da kan det ikke være nødvendig med den andre? Strømforsyningen er dog på 400W, kan dette være i grenseland? Jo, det er det Ja, det er mulig du er i grenseland, men dette kommer an på om du kjører noen overklokker og hva annet som er innvendig. Lenke til kommentar
EspenKalland Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Jo, det er det Ja, det er mulig du er i grenseland, men dette kommer an på om du kjører noen overklokker og hva annet som er innvendig. Det er det i så fall ingen fornuft i, kan du virkelig mene dette? Da er det jo helt fatalt at de kan sende dette utstyret uten nødvendig utstyr for at det skal virke? Det er heller ikke flere uttaksmuligheter fra strømforsyningen... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Hvis kortet ikke trengte både en 6-pin og en 8-pin PCIe-kobling, hvorfor er det da montert begge to? Det er ditt utsagn som ikke har noe fornuft bak seg. Angående krav: http://www.geforce.c.../specifications Minimum System Power Requirement (W) 550 W Supplementary Power Connectors Two 6-pin Not applicable to OEM sku – contact OEM for more information Det er du som ikke undersøkte kravene til skjermkortet før du kjøpte det, GTX 570 er nesten like strømsultent som GTX 580 og om du ikke vet hva kravene er til maskinvaren du kjøper før du finner ut at du ikke er i stand har du gjort en veldig grunnleggende feil. Endret 13. april 2012 av arni90 Lenke til kommentar
EspenKalland Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Hvis kortet ikke trengte både en 6-pin og en 8-pin PCIe-kobling, hvorfor er det da montert begge to? Det er ditt utsagn som ikke har noe fornuft bak seg. Angående krav: http://www.geforce.c.../specifications Minimum System Power Requirement (W) 550 W Supplementary Power Connectors Two 6-pin Not applicable to OEM sku – contact OEM for more information Det er du som ikke undersøkte kravene til skjermkortet før du kjøpte det, GTX 570 er nesten like strømsultent som GTX 580 og om du ikke vet hva kravene er til maskinvaren du kjøper før du finner ut at du ikke er i stand har du gjort en veldig grunnleggende feil. Jepp, jeg tok feil der. Den trengte faktisk begge. Beklager men min sist jeg hold på med dette var for 6-7 år siden. strømforsyningen klarte dette da, men det blir sikkert noe ball om kort tid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå