Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Cpi Popcorn - Dør ut ved gass.

Pjwho

Anbefalte innlegg

Hei jeg driver å skrur på min gamle cpi popcorn som er egentlig meget hel og pen lite kjørt. prøver å få den i gang igjen starter fint på tomgang men når jeg gir gass så dør den ut. Har funnet et par skruer på forgasseren som jeg regner med er Luft og Bensin.

Ting jeg har gjort:

• Renset forgasser og tank.
  • Satt inn ny Bensin giver i tanken
  • Byttet bensin slanger og luftfilter
  • testet litt random skruer på forgasser uten forbedring :)

Vist det er noen som har noen forslag eller noen som vet hvordan jeg nulstiller forgasser skruene til standard med antall omdreinger etc så e3r all hjelp velkommen. legger ved noen bilder.

post-173445-0-46254700-1334319411_thumb.jpg

post-173445-0-12284100-1334319383_thumb.jpg

post-173445-0-22136900-1334319428_thumb.jpg

post-173445-0-78765700-1334319439_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motoren må være driftsvarm før du kan justere forgasseren!!! Er motoren kald vil den ofte daue når du gir gass.

Den lange skruen som stikker en del ut er tomgangsskruen. Denne justerer du bare til tomgangen er der du vil ha den.

Den andre, en liten skrue som sitter litt inn i forgasseren, er luft- eller bensinskruen. Denne bestemmer luft/bensin-forholdet fra tomgang og opp til ca. 1/4 gass på gasshåndtaket. Sitter skruen på luftfiltersiden er det lufteskrue, Sitter den på sylindersiden er det bensinskrue.

En vanlig instilling på lufteskruen er 1,5 til 2 omdreninger ut. (Helt inn først, men IKKE skru hardt til!) Dette vil bare være et utgangspunkt. Den må senere justeres mer nøyaktig når du får den til å svive.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...