kazaa Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg kjøpte en Plextor Premium fra MPX.no for ca. en måned siden. Etter 1 uke hadde jeg store problemer med å brenne en plate. Jeg fikk en feilmelding: 040901 HARDWARE ERROR: TRACKING SERVO FAILURE + masse rare feilmeldinger. Jeg sendte brenneren inn til MPX.no, og fikk tilbake en helt ny en i løpet av 1 uke. Da jeg prøvde å brenne den første platen gikk det greit. Den andre også. Men så begynner den samme galskapen. Jeg har også oppgradet Firmwaren til det nyeste, men det hjelper ingenting. Her er "Feilmeldingene" PS JEG BRUKER EN Smart Buy 700mb 80min cdplate: Her endrer størrelsen på platen seg noen ganger??? TIL SLUTT... Skjønner ingenting?? En liten ekstra opplysning; Begge CD-brennerene var produsert i "APRIL 2003", kansje det har en sammenheng. Er det noen andre som har hatt liknende problemer men sin Plextor Brenner (såkalt "King of Quality" ) og funnet en løsning på det. Takker for alle svar!! Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Har du prøvd med feks. nero? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Rart. 1. Hvilken versjon av firmwaren har du 2. Har du testet minnet (memtest86) 3. Har du sjekket harddisken 4. Staar kablene godt i 5. Er det noe hjall med pin bak paa Plextoren? 6. Hvilke innstillinger har du for ide-kanalen som Plextoren staar paa? 7. Har du andre IDE enheter tilkoblet denne kanalen? 8. Har du forsoekt aa drive en paale gjennom det stygge, svarte hjertet til XP (hvis du kjoerer det), og dobbelt-boote med Win98SE eller Win2K? Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Rart. 1. Hvilken versjon av firmwaren har du 2. Har du testet minnet (memtest86) 3. Har du sjekket harddisken 4. Staar kablene godt i 5. Er det noe hjall med pin bak paa Plextoren? 6. Hvilke innstillinger har du for ide-kanalen som Plextoren staar paa? 7. Har du andre IDE enheter tilkoblet denne kanalen? 8. Har du forsoekt aa drive en paale gjennom det stygge, svarte hjertet til XP (hvis du kjoerer det), og dobbelt-boote med Win98SE eller Win2K? 1: FW versjon 1.03 2: Hvordan gjør jeg det? Er det noen kommandoer i Dos for det? 3: Jeg har nylig tatt scandisc av den 4: Ja 5: Nei, jeg har kun en jumper som gjør at brenneren står som slave. 6: Slave 7: Ja en harddisk som står som master 8: Skjønte ikke det helt. Jeg har en nylig oppdatert WinXP m. SP1, antivirus 2003 med liveupdate. Jeg har prøvd å brenne med Alchohol 120%, Nero V6 og nyeste versjon av PlexTools. Sannsyneligvis sender jeg den tilbake med beskjed om at jeg vil ha tilbake en brenner produsert i en annen måned ennn April (slik begge brennerene mine var) Takker for forslag! Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Har du prøvd med feks. nero? Ja den og Alcohol 120%... Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Har plextor premium selv med firmware 1.03 og nyeste plextools 2.06 Og, denne brenneren står som master på den ene IDE kablen mens en dvdrom er slave. 2 hdder er på den andre IDE kablen Alt fungerer knirkefritt her, bruker nero og winoncd samt plextools. alt fungerer.. Før du gjør noe annet, prøv å sette brenneren som master og andre som slave.. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Og ja min plextor premium er produsert i april 2003 Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Fortløpende kan jeg ikke se noen feilmeldinger / feil med disse vedleggene.. Det siste bilde som sier at det ikke er nok plass er nok ikke noe å bekymre segover. Denne meldingen kommer også om du har aktivert den teknologien som gjør at du kan brenne inn mer på en plate, det eneste du må gjøre da er å ignorere denne meldingen og brenne Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Fortløpende kan jeg ikke se noen feilmeldinger / feil med disse vedleggene.. Det siste bilde som sier at det ikke er nok plass er nok ikke noe å bekymre segover. Denne meldingen kommer også om du har aktivert den teknologien som gjør at du kan brenne inn mer på en plate, det eneste du må gjøre da er å ignorere denne meldingen og brenne Jeg hadde ikke gigarec aktivert. Jeg har også prøvd og ignorere meldingen å bare brenne men det går heller ikke. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Har plextor premium selv med firmware 1.03 og nyeste plextools 2.06Og, denne brenneren står som master på den ene IDE kablen mens en dvdrom er slave. 2 hdder er på den andre IDE kablen Alt fungerer knirkefritt her, bruker nero og winoncd samt plextools. alt fungerer.. Før du gjør noe annet, prøv å sette brenneren som master og andre som slave.. Jeg skal prøve det. Takk for tipset!! Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 sjekk denne http://www.bhacorp.com/support/atapi/errors4.html Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Pass på at Power Rec ALLTID er PÅ! ellers vil denne brenneren feilbrenne med ca 50% av platene. plextor og prodisc plater er en dårlig kombinasjon, skulle gjerne vist kvallitets tester av plextor + prodisc men har ingen plass å laste opp bildene akkurat nå. plater produsert av prodisc: Smartbuy, komplett sine noname og noname-print, datawrite, memorex, medicana, silver circle og flere andre merker. Anbefaler å kjøpe samsung(produsert av plasmon), plextor(produsert av taiyo yuden) eller til nøds også MMORE(produsert av moser baer i india). Verbatim funker også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå