ttt Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 har nettopp kjøp meg nytt skjermkort (radeon 9800 Pro ) så no kan eg endeleg ta i bruk anti-aliasing og anistropic filtering, men eg veit ikkje heilt kva eg skal sette innstillingane på. no har eg dei på "application preference" ( på både openGL og direct3d) er dette den beste innstilinga? eller?? kva vil dere anbefale?? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Tja, finn det du liker best. Hvert spill krever forskjellig og du må selv finne ut om spillet krever antialiasing osv, og i den grad hvor mye ytelse du kan tapefør frameraten synker såpass lavt at det kan hakke. Spiller du non-FPS er det aldtå smart å bruke 6X på begge, men spiller du heftig Ut2k3 eller lignende bør du kanskje vurdere å hodle det på 0 eller 2x. Selv spiller jeg på 6X så mye jeg kan, men når det begynner å hakke setter jeg det ned... Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Dette kommer jo litt an på hva for en cpu du har osv, men du kan jo teste å skru på 4x AA og 8x AF og se at ting fortsatt flyter bra med god margin på FPS ( om du spiller noen spill som det kan måles i da). Men generelt er jo høyest mulig best, om det går hakkefritt da vel å merke. Man mister ikke så mye på FPS som man gjorde før, så jeg pleier å på max kvalitet. Jeg syns det er viktigere med et penere bilde enn om FPS faller fra 90 til 80 Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Spørs hva du ønsker. Ønsker du ytelse så tar du på den, om du ønsker bedre billdekvaltet så "glir" den over på andre siden. For en liten forklaring så kan du jo se her. Noe av poenget med et slikt kort må da være at du kan spille med AA og AF på fult. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 no har eg dei på "application preference" ( på både openGL og direct3d) er dette den beste innstilinga? eller?? Merk deg at Application Preference er det samme som å la spillet styre innstillingene. Du må da sette opp AA (for ATI's del kalt SmootVision) og AF i spillene. Hva du bør bruke er som de andre sier basert på hva du selv ønsker, fart eller kvalitet. Jo mer kvalitet du ønsker jo bedre maskin må du ha. Selv kjører jeg 1280x1024x32, 4xSV, 8x AF (ATI 9700Pro). Dette fungerer best i mine øyne. Spesielt pent blir det i Flashpoint - Resistance... Dette gjelder Direct3D. Når det kommer til OpenGl så må jeg desverre slå av SV og AF da framerate dropper uffattelig mye. Dette gjelder Neverwinter Nights (eneste OpenGl jeg spiller). Prøv deg frem er nok det beste tipset jeg kan gi... des,OUT! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Merk deg at Application Preference er det samme som å la spillet styre innstillingene. Du må da sette opp AA (for ATI's del kalt SmootVision) og AF i spillene. Hva du bør bruke er som de andre sier basert på hva du selv ønsker, fart eller kvalitet. Jo mer kvalitet du ønsker jo bedre maskin må du ha. Selv kjører jeg 1280x1024x32, 4xSV, 8x AF (ATI 9700Pro). Dette fungerer best i mine øyne. Spesielt pent blir det i Flashpoint - Resistance... Dette gjelder Direct3D. Når det kommer til OpenGl så må jeg desverre slå av SV og AF da framerate dropper uffattelig mye. Dette gjelder Neverwinter Nights (eneste OpenGl jeg spiller). NWN har alltid hatt problemer med ATI hardware, men ATI jobber nå med Bioware for å øke ytelsen. Den siste patchen til spillet skal visnok øke ytelsen en god del. Andre OpenGL fungerer utmerket med AF og AA. BTW, AF går også inn under smoothvision. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvordan kan en lese av fps på unreal2003? noe man skriver i konsollen? Kjører den fopr tiden i 1600x1200x32 med 6xAA og 16xAF i full detalj uten store problemer.....men så har jeg også 256 mb minne, men allikavel hadde vært artig å få lest av fps forskjellene Lenke til kommentar
mr x Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hvordan kan en lese av fps på unreal2003? noe man skriver i konsollen? Kjører den fopr tiden i 1600x1200x32 med 6xAA og 16xAF i full detalj uten store problemer.....men så har jeg også 256 mb minne, men allikavel hadde vært artig å få lest av fps forskjellene trykk på "ø" for og åpne consolen(når du spiller) så skriver du: stat fps og trykk på enter etterpå. eller du kan laste ned "fraps" http://www.fraps.com/ Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 BTW, AF går også inn under SmoothVision. så SmoothVision er en fellesbetegnelse for AA og AF? Da lærte jeg noe i dag også... des,OUT! Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hvorfor får jeg ikke AA og AF til å fungere i vanlig Counter-Strike? Jeg fikk det til før, men får det tydeligvis ikke til nå. Jeg lasta ned Steam2.0 igår for å sjekke om det fungerte da jeg strema CS1.6, og DA fungerte det! Har noen vært borte i dette før, i tilfelle hva gjorde dere med problemet? Takk! Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hadde rundt 30-40 fps ved 6xAA/16xAF 1600x1200x32 med full detalj og alt annet på (trueform, vsync osv) Fikk en 50-60 fps når jeg kjøpre "application preference" på AA/AF og ingen vsync,trueform osv (alt av) samt 1280x1024 med alle detaljer på "normal" Synest dette hørtes litt lite ut jeg....hva synest dere andre? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Slabbedasken Hvilket spill snakker vi om da? des,OUT! Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Slabbedasken Hvilket spill snakker vi om da? des,OUT! sorry...glemte å nevne det. Unreal2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå