bigggan Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Er det ikke en eller annen lov som sier aviser og nyheter har lov å bruke alle bilder uten samtykke fra eieren? Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 "Det ble kjent i fjor at Dung Trang Larsens ektemann og hans mor krevde 4.5 millioner kroner i erstatning av Bergensavisen for bruk av bilder av kona." Sist gang jeg hørte om denne saken het den savnede Dung Tran Larsen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Er det ikke en eller annen lov som sier aviser og nyheter har lov å bruke alle bilder uten samtykke fra eieren? Nei, det er det da åpenbart ikke. Hvordan skulle da pressefotografer tjent penger? Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 "Det ble kjent i fjor at Dung Trang Larsens ektemann og hans mor krevde 4.5 millioner kroner i erstatning av Bergensavisen for bruk av bilder av kona." Sist gang jeg hørte om denne saken het den savnede Dung Tran Larsen. Aj, takk for den. Har rettet det i artikkelen. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Hvorfor så jeg det på vg en gang at folk ikke kunne kreve penger av aviser siden de har enn eller annen lov som gir dem lov til å gjøre det, også vise bilder av personer. Endret 13. april 2012 av bigggan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Hvorfor så jeg det på vg en gang at folk ikke kunne kreve penger av aviser siden de har enn eller annen lov som gir dem lov til å gjøre det, også vise bilder av personer. Det kan være at de sikter til at aviser kan vise bilder som inneholder personer hvis det har nyhetens interesse, selv om personen ikke vil. Men de må ta bildene selv eller kjøpe rettighetene til de. edit: feil sted ... Endret 13. april 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg