Gå til innhold

Velge Logitech Harmony One+ eller Harmony 1100?

Anbefalte innlegg

Mornings!

Skal ha en av dem. 1100 har støtte for RF, men det er ikke viktig for meg. Samtidig har jeg hørt at 1100 er treg i responsen og reagerer seint før ting skjer "borte ved anlegget".

Har ikke hørt noe negativt om One, bortsett fra småting som jeg tolker som brukerfeil...no offence ;)

Så alt i alt, hvem er best av de to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eg ikke liker med Harmony One(og One+), er mangelen på fargeknappene(rød, blå, gul og grønn). Disse er hos meg såpass mye i bruk at å mappe disse opp på touchskjermen er ikke godt nok. Og eg har prøvd :)

Mitt valg, mest pga behov for RF, falt på Harmony 900. Har både fargeknapper, normalt utseende og støtte for RF.

Lenke til kommentar

Vel, best er jo subjektivt. Eg ville ikke ha 1000 eller 1100 pga designet. Så eg kjøpte først One. God fjernkontroll, bortsett fra at eg ikke liker touchskjermen, så eg ønsker å bruke denne minimalt. Når eg så bruker disse fargeknappene ofte, så var kombinasjonen av ofte brukte knapper og en dårlig touchskjerm(ja, eg synes den er dårlig) en håpløs combo. Når den ble litt slitt(ca to år med klissete barnefingre) og behovet meldte seg for RF, så ble den erstattet med en 900, som har dedikerte fargeknapper. Touchskjermen brukes nå kun i særtilfeller, og det kan eg fint leve med.

Så sett bort fra prisen, så synes eg 900 er et langt bedre kjøp enn One(og One+). Trenger du RF så er prisen forsvarlig(mener eg). Har du ikke behov for RF så er prisen litt vel høy kun for fargeknappene :)

Lenke til kommentar

Eg er kjempefornøyd med min, men eg hadde da også behov for RF på det tidspunktet eg kjøpte den.

Men etter at eg flyttet tidligere denne måneden så har eg måtte endre på oppsettet, og behovet for RF link forsvant. Men eg har allikevel koblet opp RF linken. Så slipper eg å måtte peke fjernkontrollen i retningen av TV'n. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eneste forskjell på One og One+ er så vidt jeg vet at One+ programmeres via nettleseren, mens One krever eget program. Derfor har de ikke lagt til noe annet nytt med One+, slik som fargeknapper når den kom. Kun oppgradert for Logitechs nye programmeringsplatform.

Har selv One, og er strålende fornøyd. Hadde 1000 før, og den ble for klumpete å bruke. Liker også bedre fysiske knapper, da man slipper å se for mye på fjernkontrollen under bruk.

Trenger man ikke RF, så er prisen opp til 900 alt for høy for min del får å få faste fargeknapper, når disse enkelt kan legges på den trykkfølsomme skjermen til One. Har gjort det selv, og det funker meget bra de få gangene man trenger dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...