Kenny Bones Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Hvor er logikken deres??? Den er fullstendig fraværende! Hjelpe meg.. Fact 1: Bibelen er en samling tekster skrevet av eremitter for et par tusen år siden Fact 2: Disse eremittene kalte seg "profeter" som mente de snakket med Gud Fact 3: De hadde overhodet ingen større kunnskap om noe som helst enn det vi har i dag Fact 4: Hadde en person kalt seg profet i dag og skrevet lignende tekster hadde dere aldri trodd på dem. Tilleggsopplysning til fact 4: I dag er det bevist vitenskaplig at alt vi oppfatter i bevisstheten vår er noe vi oppfatter fordi hjernen presenterer det til oss slik. Det er også bevist gang på gang hvordan vi kan se, føle og høre noe som faktisk ikke er der.. Når man vet dette, hvordan i all verden kan man bruke en personlig opplevelse som grunnlag for noe? Selv har jeg sett både ånder og skapninger under søvnlammelse. Et scenario som også profetene skrev en del om. I dag vet vi at søvnlammelse er når bevisstheten våkner mens kroppen sover. Og alt man ser, føler og sanser er egentlig bare et kaos ettersom hjernen i dette øyeblikket sorterer inntrykk og jobber med det som finnes i topplokket.. Når dette er sagt, hvordan i all verden går det an å bruke Bibelen som et grunnlag for noe som helst?? Det er så ustabilt at konklusjonen deres henger i en syltynn tråd.. Edit: I tillegg fantes det flere skikkelser som Jesus på hans tid. Han var overhodet ikke den eneste. Man vet jo også at historien om Jesus er så utvannet, redigert og blandet at dere umulig burde stole på historiene. Bibelen er f. eks redigert uttallige ganger. Det at Jesus ble født av en jomfru, utførte mirakler, hadde disipler, døde for våre synger, stod opp fra de døde, dette er elementer som går igjen i mange mange historier. Les om Osiris eller Mithras så vil dere se nøyaktig samme skikkelsen.. Bytt ut navnet deres med Jesus så har du kort og godt historien om Jesus.. Faktaopplysning nummer 2, Romerne hadde Mithras som en skikkelse de trodde på. Hva skjedde da Jesus ble korsfestet? Jo, årene etter klarte faktisk den døde Jesus å få tilhengere. Så hva gjorde Romerne? Jo, de byttet ut sin karakter med Jesus. Dermed fikk de tilhengerne til Jesus med på sin tro. Så bygde de Vatikanet og brukte dette for å få MAKT. Endret 13. april 2012 av Kenny Bones 4 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Kenny, som nevnt i en annen tråd. Hvis noen starter en diskusjon om tematikk og historikk i Star Wars så er det IKKE tjenlig i sakens sammenheng å poste at det spiller da ingen rolle hva George Lucas mente siden alt bare er fiksjon uansett... Se en annen vei hvis du ikke klarer å respektere det Det betyr IKKE at jeg sidestiller Bibelen og Star Wars - jeg illusterer bare bruken av rammer innenfor en diskusjon. Dette er en diskusjon basert på hva som STÅR i Bibelen - ikke hvorvidt det er troverdig eller ikke. Lenke til kommentar
Antonette Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Hvor er logikken deres??? Den er fullstendig fraværende! Hjelpe meg.. Fact 1: Bibelen er en samling tekster skrevet av eremitter for et par tusen år siden Fact 2: Disse eremittene kalte seg "profeter" som mente de snakket med Gud Fact 3: De hadde overhodet ingen større kunnskap om noe som helst enn det vi har i dag Fact 4: Hadde en person kalt seg profet i dag og skrevet lignende tekster hadde dere aldri trodd på dem. Vel, disse profetene forutså hendelser som skulle skje, og det ble oppfylt ned til minste bokstav. Ang punkt 3: De hadde større kunnskap enn andre på den tiden, og disse tingene er bevist i dag. F.eks at jorden er rund. På den tiden trodde man jo at jorden var flat. 1 Lenke til kommentar
Antonette Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Å dere kristne spår jo støtt og stadig verden deilige undergang, som de dødskultene både kristendommen, jødedommen og islam er. Alle tre er det motsatte av utvikling, nestekjærlighet og forståelse, for alt dere onsker dere er slettes ikke fred i verden for alle mennesker, slik de mer moderne sekulære tankene er bygget på (Og som heller ønsker kjærlighet, viten og kunnskap velkommen foran imaginære guder), men totalt utryddelse av alle som ikke godtar påstandene i en bok som enten heter Torah, bibelen eller koranen, dortsett fra at alle tre ikke kan ha rett. Og dette har dere spådd og ØNSKET gang på gang på gang på gang... Så det blir litt merkelig Antonette å høre deg kritisere andre grener av kristendom i ignorant forståelse at din egen gren av kristendom aldri har spådd og ønsket dommedag... Nå finnes det MANGE kristne bevegelser og mange falske profeter. At en kristen bevegelse tror på noe betyr ikke at jeg tror det, eller at jeg går på slike møter. Man kan ikke se på alle kristne i verden og tenke at DETTE er kristendom. Nei, man må se på Jesus (og selvfølgelig finnes det noen ekte Jesu etterfølgere også ) Matt 7, 21 Ikke enhver som sier til meg: ‘Herre, Herre!’ skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. 22 Mange skal si til meg på den dagen: ‘Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, drevet ut onde ånder ved ditt navn og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?’ 23 Da skal jeg si dem rett ut: ‘Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!’ Og i Matt 25, 34-46 står det om hva Guds vilje er: Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det riket som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. 35 For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var tørst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; 36 jeg var naken, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere så til meg; jeg var i fengsel, og dere besøkte meg.’ 37 Da skal de rettferdige svare: ‘Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg drikke? 38 Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? 39 Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?’ 40 Og kongen skal svare dem: ‘Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.’ Er ikke det nestekjærlighet, så vet ikke jeg I dine øyne ja... Men siden DU ikke har en fasit heller så er faktisk det eneste du KAN gjøre å håpe at du tror på den riktige versjonen av kristendom (om den i det hele tatt finnes...) og la være å rakke ned på andre grener selv om du ikke liker ideologien deres. Jeg mener ikke å rakke ned på JV. Jeg har full forståelse for at det kan virke sånn og at det skrevne ord virker ganske hardt. Det handler vel mer om å ta Jesus på ordet og "gjøre alle folkeslag til hans disipler". Jeg mener virkelig at det er farlig å lytte til falske profeter. Jeg vokste opp med at faren til min beste venn skulle fortelle meg hva som var synd hele tiden. Han vrengte på alle vers i bibelen slik at absolutt alt var synd, til og med å kle seg i farger (!) Vakttårnet skriver f.eks at de er den eneste organisasjonen som Guds Ånd virker gjennom. Bibelen lover jo DHÅ til alle som gjør Guds vilje, så den kan UMULIG virke kun gjennom JV. Vakttårnet vender også på bibelvers så det skal passe deres teologi. F.eks skriver Åpenbaringen om den store hvite skare i HIMMELEN, mens JV sier at bibelen mener den store hvite skare på den nye jord. Gud elsker alle, både JV, muslimer, katolikker, kristne, ateister og alle andre!! Men han vil at vi skal gjøre HANS vilje Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) De forutså jo overhodet ingenting. Tilfeldigheter kalles det. Ta Nostradamus som eksempel. Han har forutsett ting som faktisk har skjedd, men forutså han egentlig noe som helst? Han forutså hundrevis av ting, hvor bare en brøkdel faktisk skjedde. Dette betyr at han ikke forutså noe, det var tilfeldig at de tingene som skjedde faktisk skjedde. Derfor sannsynlighet er så viktig i denne sammenhengen. Hvordan kunne de forutse noe "ned til minste bokstav"? Det henger jo ikke på greip heller. Spiller ingen rolle om de hadde "større kunnskap enn noen andre på den tiden", de hadde ikke større kunnskap enn det vi har i dag uansett. Derfor faller det hele sammen. Edit: Enda et godt poenget er det at hvordan i all verden kan man være sikker på at noen profeter har forutsett noe som helst? Både profetien OG historien om hva som skjedde står i samme skrift! Hva om jeg skriver en historie om at jeg forutså 9/11, eller massakren til Breivik? Hvordan skal det kunne motbevises at jeg forutså det? Endret 13. april 2012 av Kenny Bones Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Antonette - få gjerne en redegjort kommentar på denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1428688&view=findpost&p=19150702 Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Hvor er logikken deres??? Den er fullstendig fraværende! Hjelpe meg.. Fact 1: Bibelen er en samling tekster skrevet av eremitter for et par tusen år siden Fact 2: Disse eremittene kalte seg "profeter" som mente de snakket med Gud Fact 3: De hadde overhodet ingen større kunnskap om noe som helst enn det vi har i dag Fact 4: Hadde en person kalt seg profet i dag og skrevet lignende tekster hadde dere aldri trodd på dem. Vel, disse profetene forutså hendelser som skulle skje, og det ble oppfylt ned til minste bokstav. Ang punkt 3: De hadde større kunnskap enn andre på den tiden, og disse tingene er bevist i dag. F.eks at jorden er rund. På den tiden trodde man jo at jorden var flat. Det var greske vitenskapsmenn som slo fast at jorden var rundt flere hundre år før kristus. Mener du at Pythagoras og Aristoteles også var profeter siden de visste dette? Eller skjønner du at det ikke er magiske spådomsevner som ligger til grunn for å finne ut at jorden er rund? Dette er vitenskap, ikke profetvirksomhet. Det står ikke i bibelen at jorden er rund. Det finnes noen passasjer som enkelte personer med ekstremt mye velvilje velger å tolke dithen. Bibelen snakker både om at jorden har fire hjørner, at jorden har ender eller er en sirkel som man strekker himmelen over som et telt (LOL). Ingenting som helst i biblen gir klart uttrykk for at noen av dem som skrev den, hadde noen anelse om at jorden var rund/sfærisk. Hadde de visst dette, ville de skrevet det klart og tydelig, ikke alt dette vissvasset om at jorden har ender og søyler eller må få et telt strukket over seg, at solen går opp og ned og så skynder den seg tilbake dit den kom fra. Alt som står der vitner om en fullstendig uvitenhet om hvordan ting fungerer med jorden og solsystemet. Faktisk så sent som da Columbus la ut på sin legendariske reise var kirken i Europa redd for at han skulle nå jordens ende og seile utfor kanten. Og hvorfor ikke, hvis man leser alt bibelen har å si om saken, er det ikke tvil om at den mener jorden er flat, selv om de gamle grekerne allerede visste at den var rund. Uvitenhet er selve grunnsøylen i bibelen og kristendommen, og uvitenhet er også den viktigste forutsetningen for å være kristen i dag. Bare se på statistikken over utdanningsnivået i verden og hvilke områder som er mest religiøse. Da ser du at disse to statistikkene er sammenfallende. 1 Lenke til kommentar
limahc Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Les om Osiris eller Mithras så vil dere se nøyaktig samme skikkelsen.. Bytt ut navnet deres med Jesus så har du kort og godt historien om Jesus.. Det som er litt spesielt med disse mytene, er at man ofte ender opp med å gå i sirkel dersom man faktisk begynner å sjekke kilder. I tillegg er nok heller ikke mange av de kompetente nok (se f.ex. kildehenvisningene i filmen Zeitgeist). Se f.ex. her, her, her, her, osv. osv. Tar man et dypdykk ned i mytene sitter man ikke igjen med så mange etterpå. Lenke til kommentar
limahc Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Ingenting som helst i biblen gir klart uttrykk for at noen av dem som skrev den, hadde noen anelse om at jorden var rund/sfærisk. Hadde de visst dette, ville de skrevet det klart og tydelig, ikke alt dette vissvasset om at jorden har ender og søyler eller må få et telt strukket over seg, at solen går opp og ned og så skynder den seg tilbake dit den kom fra. Alt som står der vitner om en fullstendig uvitenhet om hvordan ting fungerer med jorden og solsystemet. Faktisk så sent som da Columbus la ut på sin legendariske reise var kirken i Europa redd for at han skulle nå jordens ende og seile utfor kanten. Og hvorfor ikke, hvis man leser alt bibelen har å si om saken, er det ikke tvil om at den mener jorden er flat, selv om de gamle grekerne allerede visste at den var rund. Uvitenhet er selve grunnsøylen i bibelen og kristendommen, og uvitenhet er også den viktigste forutsetningen for å være kristen i dag. Bare se på statistikken over utdanningsnivået i verden og hvilke områder som er mest religiøse. Da ser du at disse to statistikkene er sammenfallende. Hvor har du det fra at de trodde jorden var flat? Denne myten oppstod jo på 1800-tallet, til dels i protestantisk propaganda og kristenkritiske kretser, men tok for alvor av etter Irving spritet opp sin Colombus bok i 1828.. (Inventing Flat Earth av J Russel tar for seg en del primærkilder) Selv Nikolas Oresme underviste sine elever om en rund jord på på Universitetet i Paris på 1300-tallet. Til og med i en av de første norske lærebøker, "Kongespeilet", fra 1200-tallet står det om en rund jord; "... Nå skal du skjønne av dette at jordkresten er som en ball.." Endret 13. april 2012 av limahc Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) . Endret 7. desember 2012 av Mariannehegelind Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 http://www.google.no...:65&tx=65&ty=52 Rett meg hvis jeg tar feil,men er ikke det deres blader som dere lovpriser så høyt? Fryktelig "spot on" religion ja Selv om vi ikke kan regne ut nøyaktig hvor lang tidsperiode «denne generasjon» omfatter, er det en rekke ting vi må huske når det gjelder ordet «generasjon»: I Bibelen blir det som oftest brukt om mennesker i ulike aldere som lever samtidig i en bestemt tidsperiode; perioden har en ende og er ikke urimelig lang. (2. Mos 1:6) Hvordan skal vi så forstå Jesu ord om «denne generasjon»? Jesus mente tydeligvis at de av de salvede som så begynnelsen på tegnet i 1914, i en periode skulle leve samtidig med andre salvede, som skulle oppleve begynnelsen på den store trengsel. Den generasjonen hadde en begynnelse, og den kommer til å få en ende. Oppfyllelsen av de forskjellige trekkene ved tegnet viser tydelig at trengselen må være nær. Ved at vi bevarer følelsen av at tiden er kort, og holder oss våkne, viser vi at vi holder tritt med det fremadskridende lyset og lar oss lede av den hellige ånd. – Mark 13:37. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Matt 16, 28 "Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt." Jesus tok altså enten feil eller, sannsynligvis, pratet tull, siden denne profetien ikke ble oppfylt. Men siden dengang har samtlige generasjoner av kristne vært bombesikre på at Jesus kommer tilbake akkurat i deres levetid. Og samtlige har tatt feil. De sa "enden er nær, vi er i den siste time, vi ser tegnene", og de kristne sier fortsatt "enden er nær, vi er i den siste time, vi ser tegnene", og om tusen år til sier de kristne fortsatt "enden er nær, vi er i den siste time, vi ser tegnene". Og tegnene er vanlige naturfenomener som jordskjelv, samt kriger, som menneskene alltid har drevet på med, også lenge før Jesus kom på banen. Det er tull å se etter disse tegnene siden det alltid kommer til å være jordskjelv og andre naturkatastrofer, og så lenge det finnes mennesker vil det finnes hungersnød og kriger. Bibelen er snedig, den nevnte tegn som alltid kommer til å være der, så enfoldige kristne i alle generasjoner i mange tusen år kommer til å være overbevist om at NÅ, akkurat NÅ er vi i endetiden og jesus kommer snart tilbake. Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Matt 16, 28 "Sannelig, jeg sier dere: Noen av dem som står her, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme med kongsmakt." Jesus tok altså enten feil eller, sannsynligvis, pratet tull, siden denne profetien ikke ble oppfylt. Men siden dengang har samtlige generasjoner av kristne vært bombesikre på at Jesus kommer tilbake akkurat i deres levetid. Og samtlige har tatt feil. De sa "enden er nær, vi er i den siste time, vi ser tegnene", og de kristne sier fortsatt "enden er nær, vi er i den siste time, vi ser tegnene", og om tusen år til sier de kristne fortsatt "enden er nær, vi er i den siste time, vi ser tegnene". Og tegnene er vanlige naturfenomener som jordskjelv, samt kriger, som menneskene alltid har drevet på med, også lenge før Jesus kom på banen. Det er tull å se etter disse tegnene siden det alltid kommer til å være jordskjelv og andre naturkatastrofer, og så lenge det finnes mennesker vil det finnes hungersnød og kriger. Bibelen er snedig, den nevnte tegn som alltid kommer til å være der, så enfoldige kristne i alle generasjoner i mange tusen år kommer til å være overbevist om at NÅ, akkurat NÅ er vi i endetiden og jesus kommer snart tilbake. Hvis du skal leke bibelvis så får du sørge for å gjøre det ordentlig I de aller fleste oversettelser er siste ordet noe helt annet en kongsmakt - som er noget diffust. I Bibelselskapets oversettelse (i tillegg til f.eks King James version) fra 1930 lyder vers 28: "Sannelig sier jeg eder: Nogen av dem som her står, skal ikke smake døden før de ser Menneskesønnen komme i sitt rike." "Verily I say unto you, There be some standing here, which shall not taste of death, till they see the Son of man coming in his kingdom." Fikk noen av apostlene virkelig se Jesus komme i sitt rike? Matteus 17: 1—7 sier: «Seks dager senere tok Jesus med seg Peter og Jakob og hans bror Johannes og førte dem opp på et høyt fjell hvor de var for seg selv. Og han ble forvandlet framfor dem.» For en oppsiktsvekkende begivenhet! «Hans ansikt skinte som solen, og hans ytterkledninger ble skinnende som lyset. Og se, Moses og Elia viste seg for dem og samtalte med ham.» Videre «overskygget en lysende sky dem», og de hørte Guds egen røst si: «’Dette er min Sønn, den elskede, som jeg har godkjent; hør ham!’ Da disiplene hørte dette, falt de på sitt ansikt og ble svært redde. Da gikk Jesus bort og rørte ved dem og sa: ’Reis dere og frykt ikke.’» Denne begivenheten fant trolig sted på en utløper fra Hermon-fjellet, der Jesus og de tre apostlene tilbrakte natten. Forvandlingen inntraff etter alt å dømme om natten, noe som gjorde det hele enda mer levende. Når Jesus kalte det et syn, var det blant annet fordi Moses og Elia lenge hadde vært døde og ikke var til stede i bokstavelig forstand. Det var i virkeligheten bare Kristus som var der. (Matteus 17: 8, 9) Et slikt strålende skue gav Peter, Jakob og Johannes et storslått forhåndsglimt av Jesu herlige nærvær som Konge i Riket. Moses og Elia har sine paralleller i Jesu salvede medarvinger, og synet støttet godt opp under det vitnesbyrdet Jesus avla om Riket og sin framtidige kongeverdighet. Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) . Endret 7. desember 2012 av Mariannehegelind Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Tror du virkelig når folk så det bladet så tenkte det "Åja,generasjon ja, vel, altså, når gud sier 7 dager, så mener han det ikke bokstavelig,han mener mange dager! Og når gud sier generasjon,så mener han noe annet igjen. " Jeg tror at hensikten var og er å lure mest mulig folk inn i religionen fordi den lover så godt om denne dømmedagen,som hvert århundre er "rundt neste hjørne" jeg er ganske sikker på at grunnlegeren av deres kjære blad siktet til sin egen generasjon, i begrepet generasjon hvor man ikke vrir og vender på det på en sånn måte som omtaler folk som lever i samme århundre. Jeg sendte en link av bladet som lovet at dømmedagen kommer snart, og du forklarte meg hvordan du kan fortsette å tro på det. Men nå lurer jeg på en ny ting. Hvordan kan du stole på disse bladene,når de en gang var så lett å misforstå? Blad som blir skrevet av mennesker,tar dere like høytidlig som om det var Gudsord. hvordan? hvorfor? Svaret er enkelt - nettopp fordi man kan innrømme at vi er mennesker - vi kan ta feil. Det ironiske er at det er snakk om relativt små justeringer på noe man tror (kontra noe man vet)... Når det er sagt så ER det svært mange sammenfallende tegn i vår tid (de siste tiårene) som er helt spesielle i så måte. Det fine er at du står fullstendig fritt til å mene og tro akkurat hva du vil om den saken. Jeg for min del henger meg opp i at relativt "vanlige" fenomener for første gang skjer samtidig. Nasjon skal reise seg mot nasjon... Matmangel... Jorskjelv på det ene stedet etter det andre... Religion skal bli hatet... Mange falske profeter... Tiltagende lovløshet... Kjærligheten skal kjølne hos de fleste... Guds Rike skal forkynnes til alle nasjonene... Spesielt det siste punktet har aldri skjedd før... Alt dette står i Matteus kapittel 24, vers 7-14 Deler av det gjentas flere andre steder. Endret 18. april 2012 av sofiemyr Lenke til kommentar
ansham Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Tror du virkelig når folk så det bladet så tenkte det "Åja,generasjon ja, vel, altså, når gud sier 7 dager, så mener han det ikke bokstavelig,han mener mange dager! Og når gud sier generasjon,så mener han noe annet igjen. " Jeg tror at hensikten var og er å lure mest mulig folk inn i religionen fordi den lover så godt om denne dømmedagen,som hvert århundre er "rundt neste hjørne" jeg er ganske sikker på at grunnlegeren av deres kjære blad siktet til sin egen generasjon, i begrepet generasjon hvor man ikke vrir og vender på det på en sånn måte som omtaler folk som lever i samme århundre. Jeg sendte en link av bladet som lovet at dømmedagen kommer snart, og du forklarte meg hvordan du kan fortsette å tro på det. Men nå lurer jeg på en ny ting. Hvordan kan du stole på disse bladene,når de en gang var så lett å misforstå? Blad som blir skrevet av mennesker,tar dere like høytidlig som om det var Gudsord. hvordan? hvorfor? Svaret er enkelt - nettopp fordi man kan innrømme at vi er mennesker - vi kan ta feil. Det ironiske er at det er snakk om relativt små justeringer på noe man tror (kontra noe man vet)... Når det er sagt så ER det svært mange sammenfallende tegn i vår tid (de siste tiårene) som er helt spesielle i så måte. Det fine er at du står fullstendig fritt til å mene og tro akkurat hva du vil om den saken. Jeg for min del henger meg opp i at relativt "vanlige" fenomener for første gang skjer samtidig. Nasjon skal reise seg mot nasjon... Når i historien har dette ikke skedd? Matmangel... Verkligen? Mener du at det finnes mindre mat nu enn da? Jorskjelv på det ene stedet etter det andre.. Igjen VERKLIGEN! Jordskjelv?? Les litt om tektoniske plater... Religion skal bli hatet... Religion har alltid vært hatet.. oftest av andre religioner Mange falske profeter... Er du en? Tiltagende lovløshet... Kan du muligens peke på noen siffrer her? Hvem Hva Hvor? Kjærligheten skal kjølne hos de fleste... igjen.. tykkende er ikke bevis... Stor FAIL på deg.. Guds Rike skal forkynnes til alle nasjonene... Spesielt det siste punktet har aldri skjedd før... Alt dette står i Matteus kapittel 24, vers 7-14 Deler av det gjentas flere andre steder. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 likte denne jeg... "The prophecy was about to fail. But, rather than change the prophecy, JW leaders simply stretched the generation."... Minner om en viss Harold Camping, en kristen ignorant over dammen som ikke bare spådde feil engang, men tre.... og lever han litt til kan vi glede oss til enda flere dømmedager fra den kanten... tipper at den kognitive dissonansen disse ignorantene måtte brukt for å unnskylde at det også denne gangen gikk nord og ned med spådommen var nesten like stor som skuffelsen de må føle over at verden IKKE gikk til helvette for alle andre... For en jævelig selvforherligende og ignorant gjeng!!! Isteden for å tenke på kommende generasjoner og overlevelse tenker disse kålhodene død og fordervelse for alle andre enn dem selv.... Nestekjærligheten blomstrer i hykleriet... 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Nå finnes det MANGE kristne bevegelser og mange falske profeter. Din egen kult er selvfølgelig den riktige og alle andre er falske. Samme sier de om deg. Eventyr klubber alle sammen sier jeg! Staten burde pøst pengene som i dag går til kirken til sykehus og skoler isteden. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) -Nasjoner har siden nasjoners opprinnelse reist seg mot hverandre. På grunn av krig og politikk endres landegrensene gjennom århundrene. -Gjennom hele menneskenes historie har det vært matmangel. -Jordskjelv forklares med platetektonikk og har skjedd i lang tid, sikkert hyppigere enn nå også. Vulkanutbrudd kan føre til jordskjelv og når skorpeplatene gnisser mot hverandre og bygger opp en spenning. Mennesker kan også forårsake små jordskjelv. -Religion har alltid blitt hatet. Katolikker har hatet protestantisme, vica versa osv. Ikke bare har kristne hatet hverandre, kristne har også vist et intenst hat for alle andre religioner. Såpass stort hat at de utryddet flere av dem. -En falsk profet er en som gjetter feil. At noen gjetter riktig er ikke noe argument for å være ekte profet. Fenomenet "falske profeter" var godt kjent allerede da teksten i bibelen ble skrevet, så det er omtrent like "profetisk" som så si at solen skal stå opp fra øst imorgen. -Tiltakende lovløshet,hvor da? Har du statistikk til å bygge opp, eller er det bare en løst påstand som resten av det du kommer med? -Kjærligheten har alltid blomstret og visnet hos mennesker. Forskjellen idag er at individet kan velge selv, istedenfor at samfunnet legger press og føringer på valg av partner. -Det er lenge siden kristendommen ble spredt til alle land. Flere av de siste punktene har aldri skjedd. Virker som det er en psykisk lidelse å tro at man selv er såpass heldig/viktig at dommedag skal skje i ens egen levetid. Denne lidelsen lar seg ikke helbrede av kunnskapen om at svært mange mennesker hvert eneste år i tusenvis av år har dødd uten at verdens dommedag inntraff i deres levetid. Det er jo også merkelig at så mange går rundt og venter, håper og ønsker at jorda skal gå under! Så langt har alle andre med denne lidelsen blitt skuffet, men du, som lever idag, du er sikkert annereldes! Din livstid er akkurat den unike hvor det skal skje noe. Alle andre tok feil, du har rett. Jada... Endret 18. april 2012 av Griffar Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Det er jo åpenbart at Jesus ikke var gud. Dette kommer jo helt klart frem i koranen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå