AnonymDiskusjon Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hei. Jeg har et problem som jeg har slitt med i 2-3 måneder nå.. Det er at magen min lager skikkelig høye lyder, og jeg merker at det er mye aktivitet inni der. Og hvis jeg går på do, så føles det som om det er noe der, men det vil ikke ut. At jeg ikke får tømt meg, liksom. Dette skjer som regel etter jeg har spist noe, og varer en god stund etterpå. Av og til bare begynner det av seg selv også.. Kommer egentlig små lyder derfra av og til hele tiden. Så noen ganger har jeg omtrent forstoppelse, og andre ganger er det plutselig diare. Men det er aldri normal avføring. Jeg er også plaget med utrolig mye luft. Jeg har søkt mye på nettet, for jeg synes problemet er så flaut at jeg ikke tør å prate om det. Og da har jeg funnet ut at jeg har symptomer på alt fra tykktarmskreft, tykktarmsbetennelse og irritert tarm syndrom, til ulike matintoleranser. Jeg vet jo at det er bare legen som virkelig kan finne det ut, så jeg må vel dit snart.. Men det hadde vært fint om noen hadde noen råd og/eller erfaringer og dele. Er det noen andre der ute som har lignende problemer? Hva hjelper for dere? Dette problemet har virkelig ødelagt alt for meg nå.. da jeg endelig begynte å få litt venner, så kom denne dritten her! Og det gjør at jeg trekker meg litt tilbake, fordi jeg er nervøs og synes det er så flaut. Det er lydene som er så utrolig pinlige.. Og de blir bare verre hvis det er rolig, for eksempel i et rolig klasserom eller under en prøve eller noe! (går på vgs) Liksom hvis det er helt stille i rommet, og så hører folk magen min.. Lurer på hva folk tenker om meg da? Har sett på utrolig mange forumtråder om folk med mageproblemer, men har aldri lest om noen med disse lydproblemene.. Er det noen andre der ute som har det sånn, eller er jeg den eneste? Lydene kan være alt fra brumming og bobling til piping og fiselyder... Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, og nå kommer vi jo til tentamen/eksamensperiodene der det er helt stille i et rom.. og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom det! hva skal jeg gjøre? Jeg er helt desperat nå.. Help me! Anonym poster: aa0b2ad9a5ddfe72c9941a3d82fdf9ec Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Spiser du ordentlig mat? Drikker du også nok ved siden av? Er ingen lege jeg, men disse to tingene er vel viktige skulle jeg tro. Prøv sånn Biola, skal visst være bra. Lenke til kommentar
bublizz Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Har du prøvd sånne melkesyrebakterie-piller? Endret 13. april 2012 av acquiesce Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Ja, jeg spiste ganske sunt da dette startet.. i det siste har jeg prøvd masse forskjellig, for eksempel mye/lite fiber, kutte ut mel/laktose/frukt osv. Men ingenting ser ut til å ha hjulpet noe særlig og ja, jeg har også prøvd biola, activia og lignende, og melkesyrebakterier... Anonym poster: aa0b2ad9a5ddfe72c9941a3d82fdf9ec Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Dra til legen, det er ikke flaut? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Prøv å kutte ut melk en stund, og deretter kutt ut gluten en stund. Med en stund mener jeg ikke noen dager eller et par uker.. men gjerne ett par måneder. Du må følge en slik ''diett'' i lengre tid for at kroppen skal kunne stabilisere seg. Du kan dra til legen og spørre om diverse prøver for å finne ut om det er noe du ikke tåler, men husk at kvaliteten på slike prøver og blodprøver i norge er ganske dårlig. Det er stort sannsynlighet for at du faktisk har en intoleranse ovenfor noe, og at prøvene ikke viser dette. Derfor er det viktig at du, i samarbeid med lege, følger noen spesielle dietter over lengre tid for å finne ut av om det hjelper. Du må dessverre gjøre grovarbeidet selv, og husk å følge en ''diett'' over lengre tid, i minste fall en måned, før du kommer med noen konklusjon. Melkesyrebakterie-pillene som nevnes ellers her heter Nycoplus, og gir magen din en god balanse. Gir samme effekt som to store glass biola, men blir i lengden kanskje litt billigere, og du slipper å tvinge i deg biola hver eneste dag. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 bare kom deg til legen asap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå