Liddell Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Heisann! Jeg har tatt på meg en jobb for et lite tidsskrift, og skal i den anledning gå til anskaffelse av en MacBook Pro til å arbeide på. Bruksområdet blir stort sett grafisk design og bilderedigering (InDesign og Photoshop), samt vanlige ting som surfing, skriving osv. Maks pris er 17.500. Hvordan ville dere konfigurert den? Ser jeg kan velge høyoppløst skjerm. Noen som har peiling på hva som er standard på 15", og hva som er høyoppløst? Trenger jo litt "plass" til å holde på med grafisk arbeid, men ikke så ille at man blir helt sjøsyk. Mvh Kjetil. Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Anbefaler å vente til neste modell kommer ut; skal være en komplett redesign. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Neste utgave med Retina Display og Ivy Bridge blir nok den største oppgraderingen på en god stund. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hvor lenge til er det til det kommer en ny? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Tror nok ikke det er et alternativ å vente særlig lengre enn neste uke. Noen som har svar angående skjermen? Og holder prosessoren på 2,2 ghz til mitt bruk? Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hvis jeg vaar deg ville jeg også kjøpt og satt inn en SSD ;-) Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 SSD øker jo prisen noe vanvittig. Nesten 5000 kroner for en 256GB SSD hos Apple. Tenker en 7200 rpm-harddisk. Har satt opp maskinen slik foreløpig: 15": 2,4 GHz quad-core Intel Core i7 4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 2 GB 750 GB Serial ATA-harddisk med 7200 o/min SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) 15-tommers MacBook Pro med blank widescreenskjerm med høy oppløsning Tastatur med belysning (Norsk) & Brukerhåndbok (Norsk) Tilbehørsett Kommer til den nette sum av 17.300 via studenttorget sine sider. Noen innspill? RAM har jeg skjønt at er enklest og billigst å bytte selv. Støtter denne 16 gb? Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) kjøp med standard harddisk, bytt ut til SSD selv. Mye billigere og du får en mye bedre pris. I tillegg så oppgradere du RAM`en selv til 8 eller 10 GB. Enten kjøpe to brikker på 4 GB eller en på 8 så beholder du en av de originale som kom med maskinen. Så har du mye penger igjen. Jeg jobber selv i photoshop, indesign, illustrator og det hjelper mye med 8 GB RAM. CPU`en som kommer med god til å jobbe med, den er jo 4 kjerner. Mye bedre å gjøre det slik EDIT: uoffisielt så støtter den 16 GB RAM har jeg hørt. Endret 13. april 2012 av Speider-gutten Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Takk for svar. Er det såpass enkelt å bytte harddisk og RAM at en nybegynner kan gjøre det? Bytta RAM på et par bærbare PCer før, men aldri harddisk. Har noen link til den typen RAM som MacBook Pro bruker? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Tror jeg begynner å bestemme meg. Enkelt spørsmål: Er det verdt å legge 2000 kroner på å oppgradere fra 2,2 GHz quad-core Intel Core i7 til 2,4 GHz quad-core Intel Core i7? Altså 2000 kroner for 0,2 GHz? Som sagt, skal maskinen brukes til grafisk design og bilderedigering. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Meningsløst å oppgradere CPU så lite for så mye penger. Du merker mye, mye mer forskjell på å f.eks ha en SSD, og mer RAM. 1 Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Takker for svar! Da går jeg for dette oppsettet: 2,2 GHz quad-core Intel Core i7 4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM – 2 x 2 GB 128 GB SSD Høyoppløst skjerm (1680x1050) Legger også inn ordre på komplett.no: Crucial DDR3 SO-DIMM 1333MHz 8GB KIT Western Digital My Passport Essential SE 1TB ekstern HDD Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Det å bytte RAM er ikke noe problem, HDD er heller ikke et problem så lenge den passer i maskinen. De har veldig gode toturials på www.ifixit.com Lenke til kommentar
Illuminant Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Bare pass på at rammen funker på macen. De er utrolig kresne, noe jeg smertelig har fått erfare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå