Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har laget en skisse av en hylle til TG13 for meg og en kompis, og lurer på hva du/dere syns, og om jeg kanskje burde endre på noe.

Skissen er laget i Google SketchUp for de som lurer.

Hadde vært fint å høre deres mening om hylla, og fått tips til noe som må forbedres eller fjernes.

Som sagt så er dette bare en skisse, og dette er bare et konsept, så vi kommer nok til å endre på noe i løpet av året.

Uansett, her er bildene:

post-236269-0-32041000-1334252259_thumb.png

post-236269-0-36296900-1334252271_thumb.png

post-236269-0-03278000-1334252299_thumb.png

post-236269-0-59596600-1334252411_thumb.png

post-236269-0-03800900-1334252585_thumb.png

Det var rundt hylla, her kommer flere detaljer:

Dette er skjermen min:

post-236269-0-69912100-1334252671_thumb.png

Dette er skjermen til kompisen min:

post-236269-0-50194100-1334252776_thumb.png

Over min plass (min nåværende PC, kan hende jeg bytter i løpet av året, stereoanlegget vi har tenkt å bruke, og en sekk og en sovepose som ikke er tatt med på bildet) :

post-236269-0-76132100-1334253176_thumb.png

Over kompisen min sin plass (PC'n hans, noen brett med drikke som på bildet er 2 six-pack's med glass-cola, og muligens sekken og soveposen hans som ikke er på bildet) :

post-236269-0-82583200-1334253442_thumb.png

Stolen min:

post-236269-0-82457100-1334253488_thumb.png

Kompisen min sin stol:

post-236269-0-68807500-1334253518_thumb.png

En modell av hvordan jeg har tenkt meg at høyttalerne vil stå (disse peker ned mot oss for å få en bedre lyd opplevelse) :

post-236269-0-10495400-1334253893_thumb.png

Høyttalerne sett fra der jeg vil sitte:

post-236269-0-15225100-1334254120_thumb.png

Nå dette var bildene, så kom gjerne med forslag til hva som må forbedres, hva som må endres/fjernes, og kom gjerne med dine meninger om hylla :)

På forhånd, takk.

PS: Hadde vært fint hvis noen med erfaring fra TG kunne gi oss noen tips ;)

Endret av SPAAACE
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har laget en skisse av en hylle til TG13 for meg og en kompis, og lurer på hva du/dere syns, og om jeg kanskje burde endre på noe.

Skissen er laget i Google SketchUp for de som lurer.

Hadde vært fint å høre deres mening om hylla, og fått tips til noe som må forbedres eller fjernes.

Som sagt så er dette bare en skisse, og dette er bare et konsept, så vi kommer nok til å endre på noe i løpet av året.

Uansett, her er bildene:

post-236269-0-32041000-1334252259_thumb.png

post-236269-0-36296900-1334252271_thumb.png

post-236269-0-03278000-1334252299_thumb.png

post-236269-0-59596600-1334252411_thumb.png

post-236269-0-03800900-1334252585_thumb.png

Det var rundt hylla, her kommer flere detaljer:

Dette er skjermen min:

post-236269-0-69912100-1334252671_thumb.png

Dette er skjermen til kompisen min:

post-236269-0-50194100-1334252776_thumb.png

Over min plass (min nåværende PC, kan hende jeg bytter i løpet av året, stereoanlegget vi har tenkt å bruke, og en sekk og en sovepose som ikke er tatt med på bildet) :

post-236269-0-76132100-1334253176_thumb.png

Over kompisen min sin plass (PC'n hans, noen brett med drikke som på bildet er 2 six-pack's med glass-cola, og muligens sekken og soveposen hans som ikke er på bildet) :

post-236269-0-82583200-1334253442_thumb.png

Stolen min:

post-236269-0-82457100-1334253488_thumb.png

Kompisen min sin stol:

post-236269-0-68807500-1334253518_thumb.png

En modell av hvordan jeg har tenkt meg at høyttalerne vil stå (disse peker ned mot oss for å få en bedre lyd opplevelse) :

post-236269-0-10495400-1334253893_thumb.png

Høyttalerne sett fra der jeg vil sitte:

post-236269-0-15225100-1334254120_thumb.png

Nå dette var bildene, så kom gjerne med forslag til hva som må forbedres, hva som må endres/fjernes, og kom gjerne med dine meninger om hylla :)

På forhånd, takk.

PS: Hadde vært fint hvis noen med erfaring fra TG kunne gi oss noen tips ;)

Har du muligheten for å lage en worklog på den? Hvordan du setter den sammen, hvilke materialer åsånt? :)

Lenke til kommentar

Sikkert.

Må bare ordne billetter først for å være sikker på at vi har noe å bruke hylla til.

Selvfølgelig er også penger et problem, så må nok mest sannsynlig skaffe en jobb i sommer eller noe sånt.

Uansett hva som skjer så kommer jeg med mer info etter kjøp av billetter :)

Lenke til kommentar

du er klar over at det er nesten 1 år til neste gang? :p

billettene blir jo ikke lagt ut før jule tider... jeg ville hvertfall ventet med hylle tankene til etter ny-året igjen.. hvis man skal tenke på dette hele sommern går tiden veldig sakte frem til neste påske?

og jeg lagde en hylle på samme str. i år og tar ikke mere enn 1 helg hvis du er ALEINE ^^

Lenke til kommentar

billettene blir jo ikke lagt ut før jule tider... jeg ville hvertfall ventet med hylle tankene til etter ny-året igjen.. hvis man skal tenke på dette hele sommern går tiden veldig sakte frem til neste påske?

og jeg lagde en hylle på samme str. i år og tar ikke mere enn 1 helg hvis du er ALEINE ^^

Billettene blir lagt ut ca et halvt år før TG etter det jeg har skjønt, det er valg av plasser som er rundt juletider.

Dessuten så er det greit å komme opp med en plan først, og så endre på den etterhvert, for å forsikre oss om at designet ikke blir stygt o.l.

Jag lagde en hylle jeg og Just for fun! BILDE

lurte på en ting angående Google scratchup:

når du laser ned 3d modeller går det ann og forandre størelser på dem?

Når du har lasta ned noe til Google SketchUp så kan du endre størrelse og alt, du trenger bare å velge den svarte musa i menysystemet, markere hele tingen du har lasta ned, og velge den greia som endrer størrelse.

Og forresten så ser det ut som du har laget hylla di litt dypere enn det som er grensa (ser faktisk ut som du har tatt fire ruter, to ved siden av hverandre og to i dybden).

Lenke til kommentar

Billettene blir lagt ut ca et halvt år før TG etter det jeg har skjønt, det er valg av plasser som er rundt juletider.

Dessuten så er det greit å komme opp med en plan først, og så endre på den etterhvert, for å forsikre oss om at designet ikke blir stygt o.l.

Når du har lasta ned noe til Google SketchUp så kan du endre størrelse og alt, du trenger bare å velge den svarte musa i menysystemet, markere hele tingen du har lasta ned, og velge den greia som endrer størrelse.

Og forresten så ser det ut som du har laget hylla di litt dypere enn det som er grensa (ser faktisk ut som du har tatt fire ruter, to ved siden av hverandre og to i dybden).

når jeg har markert den her

men jeg finner ikk verktøyet som endrer størelse

Lenke til kommentar

jeg har hvert på TG 3 år på rad nå... ALDRI har plasseringen hvert ved jule tider ALDRI!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært på TG, så jeg vet egentlig ingenting om det med billetter, men mener at noen som tidligere har vært der sa at billettene kan kjøpes ca et halvt år før, og setene kan velges rundt juletider.

Så det er min feil at jeg ikke har hørt noe annet.

Velger fremdeles å begynne å planlegge nå, for jeg må skaffe jobb for å få pengene til å kjøpe materialene til hylla, og billetten.

Dessuten så vil jeg helst jobbe med hylla når det er varmt. For vi har egentlig ingen gode steder å jobbe, siden garasjen min og garasjen til kompisen min alltid er fulle.

Trolig så får vi vel plass i garasjen min hvis det er varmt og sommer. Så den beste muligheten vi har da er å planlegge nå, bygge til sommern og så kjøpe billetter (vi kommer til å bygge en hylle som kan demonteres og monteres igjen, for å enklere ta den med inn på TG, og det er samtidig praktisk i tilfelle alt går rett i dass, sånn at vi kan demontere hylla for å spare plass). Og siden garasjen er luftig, så vil jeg helst arbeide der når det er varmt i været, siden det da vil være varmt i garasjen, i stedet for at det er kalt ute og i garasjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ja ok.. er ikke meningen å kverulere eller noe.. jeg bare snakker av egne erfaringer...

jeg begynte å tenke på dette tidlig selv.. det resulterte i at tiden gikk veeeeldig sakte.. men det er opptill deg selvfølgelig..

det med billetter i år og plassering: http://www.gathering.org/tg12/no/news/8/56/Important-dates/

her er en link over hvor billett salget startet 13 desember..

her har du en link til når plass reservasjonen startet: http://www.gathering.org/tg12/no/news/25/56/Seating/

altså 9 mars for de med 30 biletter + og 13 mars for alle det er under 1 måned før TG starter..

så jeg tror du burde skjekke den informasjonen du har "hørt"

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det begynner å nærme seg begynnelsen av bygginga, og jeg og kompisen min er litt usikre på det nåværende designet.

Vi tenkte å lage endene av et vikingskip (endene på dette skipet f.ekshttp://www.dagbladet.no/kultur/2006/12/20/486672.html, flatt selvfølgelig) og sette det så det peker utover (tenkte å kalle campen for Vikings of Norway så hadde vært fint om noen kunne sagt ifra hvis de så noen med samme navn på TG12).

Jeg tenkte å bygge en liten hylle med skapdører som er omtrent like bred som skjermen min og kanskje 20-30 cm høy, og putte kjøleelementer inn i skapet for å ha drikke der eventuelt.

Tenkte også å legge inn en skilleplate i midten mellom skjermene våre, som i tillegg er bøyd innover mot bak plata, for å få en mer solid konstruksjon.

Noen som også kunne komme med tips om bruk av materiale?

Hadde også vært fint om noen kunne være så snille å legge ut bilder fra sine egne hyller for å gi litt inspirasjon (de som har fra tidligere TG'er).

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet gjelder TG sine construction safety rules som de heter på fint.

Konstruksjoner skal ikke overstige størrelser i bredde og dybde enn den du/dere har fått tildelt. Maks størrelse på konstruksjoner for 1 stk. deltager er 80 cm i bredde og 55 cm i dybde (Konstruksjoner skal ikke være til hinder for kabler o.l. som blir ført på bordradene) Husk! Dette er utvendige mål på konstruksjonen!

Samt

Det vil bli utført periodisk kontroll av konstruksjonene under arrangementet. Har konstruksjonen blitt innvilget fritak fra forskriftene i forkant av arrangementet bes dere om å ha godkjenningsarket klart når dere blir oppsøkt av Security

Så om du skal bygge utover mot midtgangen slik at du bryter maks størrelsen gitt for hylle ville jeg nok søkt [email protected] om fritak samt stiftet det arket på hyllen eller hatt det for hånden.

Utover på sidene ville vært ok sålenge de som sitter der er ok med det siden du er innenfor angitte målene etter deltakerplass.

Men idet du går utover midtgangen så er du "out of bounce", så ville fått det formelle i orden ihvertfall.

Er selv såvidt på planleggingsstadiet av vår hylle for året, men blir sikkert brukt et par tusenlapper så for førstegang blir den nok demontert og tatt med hjem istedenfor kastet.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Nå er det en stund siden sist og jeg fikk endelig tak i billettene for omtrent 2 uker siden.

Så jeg og kompisen min har prata litt og har kommet frem til at siden det er vårt første år på TG, så dropper vi hylle i år.

En annen grunn er at siden vi fikk billettene så sent som vi gjorde, så gidder vi ikke å prøve oss engang.

Men forhåpentligvis vil vi komme tilbake til neste år og da ordner vi nok en hylle. Kanskje vi også får med flere på prosjektet.

Beklager hvis dette skuffet noen, spesielt Rebekka95 som ønsket en worklog.

Men får ønske alle andre med billetter ett godt opphold i skipet.

Og hvis det er noe spesielt dere vil så er det bare å ta kontakt på PM eller legge inn en kommentar her. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan.

Endret av SPAAACE
Lenke til kommentar

Hylle er jo must have :)

Men det kan ta tid blir prosjektet stort, vi gikk for et enkelt design som flatpakker greit samt lett nok til takgrinden.

Hylle i terassebord;

post-175846-0-65909200-1363852886_thumb.jpg

Lager 2 endebiter i 2x2toms på forhånd;

post-175846-0-00264800-1363852882_thumb.jpg

Når hyllen er satt sammen;

post-175846-0-24400600-1363852877_thumb.jpg

Så 3stk platebiter (rygg 120x160 + 2sider på 57x120).

Pris - 570kr

Tid - Kutte/sette sammen delene 20-120min, tid montere på TG 5-10min. (ettersom verktøy)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Ser ganske brukbar ut.

Og fin pris, men som sagt så er det vår første gang og vi vil se hvordan det går og se om en hylle vil bli et must neste år.

Men et spørsmål som kan virke litt dumt: På gathering.org står det i pakkelista at strømkabel er noe man trenger. Mener de da at vi skal ha med en skjøtekabel eller mener de strømkabel til PC og skjerm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...