Glennissen Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hei. Jeg er en 17 år gammel gutt, jeg blir 18 om to uker. Jeg har helt siden jeg var litt over to år vært under barnevernet og bodd hos besteforeldrene mine. Men nå har barnevernet funnet et sted hvor jeg skal flytte til alene, for å kunne prøve å bo alene for å komme meg litt unna besteforeldrene mine, det er jo selvfølgelig i samme by og alt det, men det er ikke viktig. Barnevernet har satt opp et møte med NAV for meg og sånt, så det jeg lurte på var om noen visste noe om hvor mye jeg sirka får av NAV og om jeg får noe penger av barnevernet til å kunne betale regningene og så videre, er veldig nervøs for at jeg ikke skal kunne klare meg selv, men har veldig lyst til å prøve for å kunne bevise at jeg kan kunne klare meg senere i livet liksom. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Nav kommer sannsynligvis til å dekke husleia di. Siden dette er en Barnevern sak og det er flere hjelpeapparater med inn i bildet så er det vanskelig å si hvor mye du kan få, men jeg antar at du havner en plass mellom 4 til 6 tusen som du har å rutte med per måned selv (kan være du får mer også). Det høres ut som dette kommer til å gå bra , er det noe du lurer på så er det bare å poste igjen her på forumet da det er mange smarte hoder her som kan komme med innspill. En av moderatorene våre, Krikkert er også offentlig ansatt og kan en god del om temaet. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Det spørs hvor du skal bo. Skal du rett ut i egen leilighet er det NAV som skal støtte deg, og ikke BV. BV har egne ''opplegg'' for ungdom, hvor du bor i en leilighet i ett bygg som ansatte kontrollerer, hvor du får hjelp til å lære deg å bli selvstendig og kunne ta vare på deg selv. Hvis du syns at dette høres bra ut så kan du nevne det for BV, si at du kunne tenke deg å f.eks få plass hos ''Boenheten''. http://www.boenheten.no/ps/BoEnheten.aspx?id=12 Selv om du fyller 18 om to uker er det mulig å bo i boenheten til man fyller 21 år, ved såkalt ''ettervern''. Da vil du få leilighet og strøm dekket, 500 i uken på mat og 200 kr to ganger i uken i lommepenger(mot at du vasker og rydder leiligheten). Hvis du skal bli støttet av NAV så vil du mest sannsynlig bli satt over på ett 'program' som f.eks arbeidsavklaringspenger hvor målet er å få deg ut i jobb eller skole. Da vil man få sånn ca 11 000 i mnd, som skal rekke til alt. Man kan da også søke om bostøtte hos husbanken. Lenke til kommentar
Glennissen Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Tusen takk for svar Endret 14. april 2012 av Glennissen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå