konsept1 Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hei har aldri bruk PHP før men har hørt jeg kan lage passord til hjemmesiden min med PHP hvordan gjør jeg det og hvilken programer trenger jeg. Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 php er et serverside språk.. så du trenger egentlig ingen ting. Men stedet der du har hjemmesiden din trenger det! Jeg foreslår du tar å leser gjennom FAQ på dette forumet for å få en idê om hva php er! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hei har aldri bruk PHP før men har hørt jeg kan lage passord til hjemmesiden min med PHP hvordan gjør jeg det og hvilken programer trenger jeg. Jeg anbefaler alltid phpSecurePages. Det kan du sette opp til å jobbe mot mysql eller du kan bare legge til brukere i secure.php filen. For å passordbeskytte en fil så legger du bare til tre linjer i toppen av filen og phpSecurePages gjør resten. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hei har aldri bruk PHP før men har hørt jeg kan lage passord til hjemmesiden min med PHP hvordan gjør jeg det og hvilken programer trenger jeg. Jeg anbefaler alltid phpSecurePages. Det kan du sette opp til å jobbe mot mysql eller du kan bare legge til brukere i secure.php filen. For å passordbeskytte en fil så legger du bare til tre linjer i toppen av filen og phpSecurePages gjør resten. Veit du om noe som er nesten helt likt bare at man kan registrere seg?? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Det å lage et registreringsscript til dette er jo fred av kake (les: piece of cake). Du må lage en ny tabell for phpsecurepages å bruke slik at du kan dytte inn den infoen du trenger med brukeren der. Les dokumentasjonen så tror jeg du klarer å finne ut av det. skjema.html <form action="leggtilbruker.php" method="POST"> navn <input type="text" name="navn"/><br/> epost <input type="epost" name="epost"/><br/> passord <input type="password1" name="passord1"/><br/> passord <input type="password2" name="passord1"/><br/> <input type="submit" value="registrer deg!"/> </form> Du kan vurdere å sende en mail til vedkommende og generere en key som aktiverer kontoen og på den måten validere epostadressen. Men det er et emne som ikke er dekket i denne timen. leggtilbruker.php <?php $brukernivaa=50; extract($_POST); //sjekk om de to passordene er like if($passord1!=$passord2) die("De to passordene du tastet er ikke like"); $passord=md5($passord1); //du vil nok også sjekke om navn og epost er fyllt ut. $query="INSERT INTO brukertabell VALUES(NULL, '$navn', '$passord', '$epost', $brukernivaa); mysql_query($query) or die("Brukeren kunne ikke bli lagt til pga. '".mysql_error()."'"); echo 'Brukeren ble lagt til'; ?> Håper dette leder deg rett veg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå