Sandwich Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 i5-2500K @4GHz (16GHz totalt) GPUcore ikke støttet HD6870DCU @1005:4825 PCIe x16 og 16ms respons DDR3 1600MHz 8-8-8-20-1t (4GB x 2 kort) FSB:DRAM 1:6 ASUS P8P67 PRO REV 3.1 Spillte med "Render.perfoverlayvisible 1" og så at CPU gikk høyt når fps gikk ned. usikker på om detter er CPU eller RAM sin feil. stømsparing er av for c1 c3 og c6 eller hva en multipier pwr-save hetter Går fra 60 til 59 fps vet at dette ikke høres ut som mye men det er en hel 1/60=16,6ms av et sekund lagg og av å til ned til 55fps 5/60=83ms GPU jobber ikke mer en 60% CPU jobber mellom 50% og 80% Lenke til kommentar
blinc Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Kan være mange variabler her. Ved første øyekast er det jo gpu'en din som er bottleneck. Prøv en gang å senk texture, så msaa og se om det har mye å si. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Kan være mange variabler her. Ved første øyekast er det jo gpu'en din som er bottleneck. Prøv en gang å senk texture, så msaa og se om det har mye å si. Spiller med FXaa medium på BF3 ingen msaa, skal prove AFx1 og low texture, men da ser jeg ikke shit Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Går fra 60 til 59 fps vet at dette ikke høres ut som mye men det er en hel 1/60=16,6ms av et sekund lagg Hææææææ? 60 fps: 16.6ms / frame 59 fps: 16.9ms / frame du se på 0.3ms lag, ikke 16.6 som du påstår. og av å til ned til 55fps 5/60=83ms GPU jobber ikke mer en 60% CPU jobber mellom 50% og 80% 55 mot 60 fps i lag er 1.5ms Flaskehalsen er prosessoren din om du ikke når 99% GPU Usage, skrur du av Vsync og lager en fil i BF3-installasjonsmappa di kalt user.cfg med linja: GameTime.MaxVariableFps 60 vil du cappe fps til 60 uten ytelsesproblemene man får med Vsync. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Går fra 60 til 59 fps vet at dette ikke høres ut som mye men det er en hel 1/60=16,6ms av et sekund lagg Hææææææ? 60 fps: 16.6ms / frame 59 fps: 16.9ms / frame du se på 0.3ms lag, ikke 16.6 som du påstår. og av å til ned til 55fps 5/60=83ms GPU jobber ikke mer en 60% CPU jobber mellom 50% og 80% 55 mot 60 fps i lag er 1.5ms Flaskehalsen er prosessoren din om du ikke når 99% GPU Usage, skrur du av Vsync og lager en fil i BF3-installasjonsmappa di kalt user.cfg med linja: GameTime.MaxVariableFps 60 vil du cappe fps til 60 uten ytelsesproblemene man får med Vsync. 1 sekund = 1000 millisekunder 1000ms/60fps=16,666ms dette er da hvor lenge et bilde vises, siden vsync er på kommer det et nytt bilde etter neste skjermoppdatering. eller 0,016 sec lag virker user.cfg permanent? vet om denne consol-komandoen allerede bruker den på 59.9999 synest de er bedre. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) 1 sekund = 1000 millisekunder 1000ms/60fps=16,666ms dette er da hvor lenge et bilde vises, siden vsync er på kommer det et nytt bilde etter neste skjermoppdatering. eller 0,016 sec lag virker user.cfg permanent? vet om denne consol-komandoen allerede bruker den på 59.9999 synest de er bedre. Du spiller med Vsync aktivert, og er bekymret for lag i BF3 multiplayer? Du vet at å aktivere trippelbuffer Vsync gir deg 48ms lag? Du vet at du har mellom 20-50ms lag fra internett? Du vet at skjermen din gir deg 10-20ms lag? Du vet at mus og tastatur gir deg ~10ms lag med mindre du kjører spesifikke windows-tweaks? Du vet at ved å falle ned under 60 fps med trippelbuffer vsync mister du trippelbufferen og får 16ms mindre lag? user.cfg virker permanent, hver gang du laster inn en ny map hentes dataene inn. Endret 14. april 2012 av arni90 2 Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 render.perfvisible 1 sier 25ms lagg Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 render.perfvisible 1 sier 25ms lagg perfoverlay sier noe om hvor mye tid CPU og GPU bruker på å tegne hver frame. Det sier ikke en fjert om lag. Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 btw vet du hvordan man fikser "charachter render bug?" bakgrunnen kommer in 1 - 5 frames før motstanderen spretter opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå