Gå til innhold

[Løst] Samsung Galaxy S Plus problemer

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Samsung Galaxy S Plus fra NetOnNet.no.

Førsteinntrykket var helt greit, ikke akkurat som jeg forventet meg. Men skjermen er større og bedre enn min gamle LG P500. I nettbutikken står det at Galaxy S Plus har 1 gb ram, noe som ikke stemmer, den har 512 og bare 312 er ledig for vanlig bruk da de andre mb er låst til os osv. Internminnet er heller ikke på 8gb, det er på 4gb disse også låst til os osv. Skuffende uansett...

Men nå har jeg begynt å oppdage problemer med telefonen som irriterer. Det første og største problemet er lagging/heng i streaming fra f.eks. Nrk nett-tv eller fra streaming fra Tv2 Sumo sin app. Bildet henger hele tiden noen sekunder etter lyden, men dette problemet har ikke min LG P500. Et relatert problem er at signalstyrken på tilkoblingen til det trådløse nettverket hjemme varierer veldig, selv når jeg sitter 1,5 meter fra routeren... Dette har heller ikke min LG P500.

En annen ting jeg stusser litt ved er at når jeg skal skrive inn passord f.eks. i Facebook-appen, så vises ikke passordet når jeg skriver det inn. Dvs at jeg skriver i blinde og må gjette meg fram til at jeg skriver passord riktig.

Har noen andre opplevd problemer som jeg beskriver over?

Jeg lurer på å bruke angrefristen og levere telefonen tilbake og heller gå for en annen mobil, jeg synes denne var litt skuffende faktisk sett opp mot LG P500 som koster 1000,- kr mindre...

Event. tips om en annen bedre mobil som koster 2500,-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Feil spesifikasjoner er vanlig, dessverre, og holdt selv på og sendte tilbakemeldinger på feil jeg oppdaget i mange år før jeg gikk lei. Det var for mye av det. Noe er som du sier at telefonen har x gb minne, men så er kun en brøkdel av dette tilgjengelig for brukeren. Garmin gps gjorde det sjakktrekket i sin tid at de solgte gpser med kun 2 gb minne og så var kartet på nesten det samme. Med litt mer detaljer nå så får man ikek plass til hele kartområdet lenger, men må velge. En annen tin ger forskjellen på lagringsminne og ram. Ram burde vært mer opplyst, da det er nødvendig for å få bl.a streaming til å gli lett. Har selv en mobil hvor jeg har for lite ram til å vise endel nettsider.

Signalstyrken kan variere mye, det er spesielt hvordan du holder den og påvirkning fra annet trådløst utstyr. Det kan også hjelpe å oppdatere den om det finens slikt. Samsung bruker jo kies, som man kan si mye om.

Billige telefoner sliter vel med mye av det samme, og skal du ha noe bra må du vel opp på samsung s2, kommende s3 elelr tilsvarende.

Lenke til kommentar

Hmm.. ja, har egentlig vært veldig fornøyd med LG P500, derfor ble skuffelsen stor da Samsungen ikke innfridde... Kanskje jeg rett og slett skulle gått for LG Optimus 2x istedet, selv om den antagelig suger litt mer strøm.

Jeg liker heller ikke Kies, det fungerer ikke helt som man forventer. Men noe positivt med telefonen er Kies Air som fungerer ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...