Solsnu Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Hei, jeg fant nettopp to cider hjemme som jeg har glemt. På den ene er det stemplet E12.04.12 og på den andre er det stemplet 10.03.12, er det farlig å drikke disse? Det er jo ikke lenge siden de har gått ut og det pleier vanligvis ikke å være farlig å drikke/spise ting som akkurat har gått ut på dato. Også er det en annen ting jeg lurer på. Jeg har tre glassflasker stående, en Sheridan's likør, en Bacardi Mojito og en Passoa likør. Finner ikke holdbarhetsdato på de. Er det noen som vet hvor lenge de kan stå før de ikke er drikkbare lenger? Hvor lenge kan musserende fruktvin stå? Alle flaskene er uåpnet. Endret 12. april 2012 av Solsnu Lenke til kommentar
settings Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 alkohol blir jo bare bedre jo lenger den står... i teorien skal alkohol bare gjære mer så den er litt høyere alkoholprosent en det står på flaska. Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Smaken kan vel endres noe, men så lenge den er lagret lufttett kan jeg ikke se for meg at det er noe problem med noen av dem. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Er ikke noe farlig å drikke de, kan være smaken er litt annerledes, men bare å kjøre på. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Du må lukte på dem. Dersom det lukter eddik bør du ikke drikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå