hundegamer Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hei, er nå ute etter å kjøpe meg et stereoanlegg. Er ute etter en fin lyd og en fin bass som ikke er altfor dominerende. De vil blir koblet til en pc og kanskje en tv og vil for det meste bli brukt til film og musikk (Mest musikk) Budsjettet er på 10k men kan strekke meg til 11k om det skulle være nødvendig Har sett på disse høytalerne: http://www.soundgarden.no/hoyttaler/stativhoyttaler/jbl-ls-40-stativhoyttaler-sort-hoyglans.html Og denne forsterkeren: http://www.soundgarden.no/harman-kardon-hk980-integrert-forsterker-sort.html Vil dette funke bra ilag eller er forsterkeren for svak til å drive disse? Kom med flere forslag! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Mye smak og behag. Hifiklubben har flere komplette sett. er selv glad i dali høyttalere. http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/stereosystem/denon_f107-dali-stile-21_stereoanlegg.htm Det er jo kanskje også en ide å gå for en surroundreceiver? Denne, kanskje: http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/receivere/denon_avr-2312-_hjemmekinoreceiver.htm Da får du bedre tilkoblingsmuligheter for pc og tv (både lyd og bilde) Lenke til kommentar
hundegamer Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Har nå funnet en Onkyo tx-sr875 billig, vil denne klare å drive Jbl ls40 bedre enn forsterkeren jeg linket til? Ser også at Onkyo'en har 7 utganger på 140W i 8ohm som er greit vist jeg skulle utvide engang. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Den du linket til er kraftig og har masse strømtilgang. Onkyoen er en utgått modell som du derfor kan finne billig rundtom. Litt av poenget med en surroundreceiver er å samle både lyd og bildekilder og ha et hav av tilkoblingsmuligheter på kryss og tvers. Onkyoen støtter ikke 3D, og er derfor et hinder for moderne videokilder som blurayspillere, ps3 og tver som man vil vise 3D på. Holder det med stereo, så er HKen best. Er skeptisk til 875 pga litt gammel modell som gir endel begrensninger og ville nok valgt en nyere med bl.a støtte for HD lydformat og 3D. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Har nå funnet en Onkyo tx-sr875 billig, vil denne klare å drive Jbl ls40 bedre enn forsterkeren jeg linket til? Ser også at Onkyo'en har 7 utganger på 140W i 8ohm som er greit vist jeg skulle utvide engang. Om du kun skal kjøre stereo så går du for HK-forsterkeren. Dedikerte stereoforstrekere har gjerne bedre lyd enn en surroundreciver. Og som ankh sier, onkyoen er en eldre modell med en del mangler i forhold til dagens standarder. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Hvis du skal ha stereo, kjøp en stereo-forsterker. Mye bedre strømforsyning og mye bedre lyd særlig med musikk. I receivere sparer produsentene på alle komponenter for å proppe så mange innganger og THX-klistremerker på som overhodet mulig. Ja, det gir deg mange muligheter, men ikke den beste lyden. Harman/Kardon HK 980 som du har sett på er en veldig god forsterker og mange vil si den kanskje er det beste alternativet i din prisklasse. Du kan også ta en titt på Yamaha sin A-S500 som etter min mening er enda bedre. A-S700 er heller ikke noe dårlig valg om du skal ha litt mer krefter, har den selv og er veldig fornøyd. Alle disse ligger på omkring 4000,- Husk at du må sette av penger til kabler. Typisk bør man bruke rundt 10% av budsjettet sitt på kabler, altså burde du bruke rundt 1000,- med ditt budsjett. Da har du ca. 5000,- igjen å bruke på høyttalere. JBL som du lenker til har jeg ikke hørt, men utifra tester jeg har lest på dem kan det være du bør lytte på de før du kjøper for å se om den tilfredstiller i de lave segmentene av lydbildet. Anbefaler deg Dynaudio DM 2/6 eller B&W DM 685 som jeg mener låter best av budsjettstativhøyttalerne. Jeg ser lydkilden din skal være PC / TV. Da bør du vurdere å sette av en tusing eller to til en DAC som vil gi deg mye bedre lyd fra dine digitale kilder. Endret 14. april 2012 av Dassen Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Hva som er bra lyd eller ikke er veldig individuelt, jeg råder deg til å dra til F,eks HIFI klubben å få testet ut flere høytalere og forsterkere for å finne noe du blir fornøyd med. 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Det støttes. Forbered deg litt før du drar dit og skriv ned hva du skal bruke anlegget til, størrelse på rommet det skal stå i, lydkildene du skal bruke, budsjettet ditt og ta med deg en CD med musikk du liker. Folkene på Hifi-klubben er veldig hjelpsomme til å sette opp forskjellige systemer og flinke til å finne de beste komponentene for enhvers bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå