Gå til innhold

Å tjene penger på bildene sine, blant annet Getty Images

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på om noen har erfaringer med å selge bildene sine til bildebyråer etc og faktisk tjene noen slanter på det.

Jeg ble kontaktet av Getty Image at de var interessert i mine bilder for salg. Jeg har foreløpig gitt de de bildene som de ønsket for å prøve det, men foreløpig har jeg ikke tjent en krone på de etter snart 2 måneder. Dermed lurer jeg på om det er noen andre som har prøvd Getty Images eller lignende og har faktisk tjent penger på bildene.

Mine 34 Getty bilder så langt:

http://www.flickr.com/photos/44829438@N03/sets/72157629799775347/

Endret av Substitute
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har også noen bilder på Getty, og har solgt noen få - Men, legger foreløpig ikke ut flere bilder der. Med mindre at jeg er helt sikker på at det ikke er bilder jeg kan bruke (selge) andre steder. Avtalen med Getty er veldig bindende - så bildene kan ikke brukes til andre ting når du først har skrevet kontakt med dem..

Lenke til kommentar

Gode bilder med bra potensiale!

Gi det litt tid; Getty er et veldig bra sted å være og når du først selger noe blir det som regel litt penger av det og ikke 25 cent her og 50 cent der som i mange andre bildebyråer. Det er også en del ukers etterslep fra salg til utbetaling i Getty, så du kan godt ha solgt bilder allerede uten at du vet om det.

Husk at mange typer bilder er i stor grad sesongavhengige - 'julebilder' selger kanskje mest sent på høsten, 'sommerbilder' lenge før sommeren faktisk kommer osv.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har i dag fått første betaling:

Getty Images International Ltd sent you €45,21 EUR

Det tok sin tid..

Jeg har mange flere bilder som de ønsker å ha delt hos seg, men jeg begynner å bli skeptisk til å gi fra meg rettigheter så jeg må tenke litt mer på det.

Endret av Substitute
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Getty: Det kommer inn penger kommer nå og da. Men vanskelig å se hvilke bilder som selges og hvor mange.

Nå har jeg begynt å bruke 500px også, der er det lettere å legge bildene ut for salg, men det er vanskelig å se hvor det er best å selge bilder. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...