Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Aston Villa

Anbefalte innlegg

Det er det som på godt norsk kalles "man management". Pleier å fungere ganske effektivt. Manageren sier noe kontroversielt, media flytter fokus på den snodige uttalelsen og vips så har den hardt pressede spilleren litt mindre fokus rundt sin person. Gode managere gjør ofte sånn. Mourinho er også et glimrende eksempel med sine utallige rare utsagn, men han går etter min smak tidvis litt for langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett straffesituasjonen fra alle mulige vinkler og konklusjonen min er denne:

Straffe: Nei

Dive:Nei

Hjelper Young bra til:Ja

Naturlig fall: Nei

Sånn ser jeg situasjonen. Burde ikke være gult for filming, men heller ikke noe annet. I en hvilken som helst situasjon er det naturlig for en spiller å "vise" dommeren at det er kontakt som hindrer, selv om man nødvendigvis ikke hadde falt av det, men at det hadde fratatt muligheten for å holde på ballen.Kanskje Young føler dette, i dont know. Har uansett stor forståelse for at folk mener det er en dive.

Lenke til kommentar

???

Pek gjerne på det du ikke forstår så kan jeg gjerne forklare. Faren for at du skjønner 0 er jo relativt høy, men du kan jo uansett peke ut det du lurer mest på så tar vi det derfra.

Lenke til kommentar

<sarkasme> Etter at Young har filmet på groveste vis hele TO ganger, er han nå den ekleste spilleren i hele PL.

Til og med jeg som er United fan forstår det. Herregud, Suarez er jo en lovende kandidat til Nobels fredspris i forhold til Young. </sarkasme>

Dere er faen meg litt av en gjeng.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Enig i at det overdrives kraftig om Young her nå selv om han har vært i søkelyset tidligere, han er jo ikke i nærheten av Suarez. Ville sammenlignet ham med Bale eller Nani, faller teatralsk når muligheten byr seg og de har noe å tjene på det.

Det folk har sett seg lei på er vel heller det at en tittelutfordrer/vinner skal ha slike spiller på laget. Alle liker/respekterer en ærlig vinner, på samme måte som alle elsker å hate noen som kommer dit med juks, være seg med penger eller andre midler.

Lenke til kommentar

???

Pek gjerne på det du ikke forstår så kan jeg gjerne forklare. Faren for at du skjønner 0 er jo relativt høy, men du kan jo uansett peke ut det du lurer mest på så tar vi det derfra.

Hvordan kan du mene det er et unaturlig fall hvor han hjelper bra til men det er allikevel ikke diving? I min bok ville det gått under dive. Uansett, ufattelig bra at du lirer av deg den ende kommentaren istedet for å prøve å diskutere.

Lenke til kommentar

???

Hvordan kan du mene det er et unaturlig fall hvor han hjelper bra til men det er allikevel ikke diving? I min bok ville det gått under dive. Uansett, ufattelig bra at du lirer av deg den ende kommentaren istedet for å prøve å diskutere.

Liker å komme på nivået til de jeg diskuterer med.

Det jeg mener er at young hjelper til, og dermer også faller unaturlig isteden for å fortsette eller falle normalt, men det er utvilsomt kontakt som kanskje hindrer han, derfor er det ikke en ren dive.

Lenke til kommentar

Uansett om det er kontakt eller ikke, så er det Young som skaper situasjonen. Clark gjør ingen bevegelse mot Young for å hindre ham, og bør derfor ikke straffes, uavhengig av hvor mye kontakt det var. Hadde vært en offensive charge i basketball. Og Young diver. Dive er dive, "hjelpe til" er akkurat like ille. I denne situasjonen kan han lett unngå å falle, så når han da gjør dette prøver han å lure dommeren.

Forøvrig er Young ikke i nærheten av Suarez. Virker som en grei type, men jukser for å få fordeler i boksen. Suarez er tvers igjennom ufyselig, uansett om han hadde filmet ofte eller ikke.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

"hjelpe til" like ille? Så å si alle spillere hjelper til, og det ofte. Et godt eksempel er hvor lett folk faller når de blir dratt i trøya, dytt i rygg etc etc. Forsvarer ikke det Young gjorde i dag, men er uenig i at det å hjelpe til er like ille som å dive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...