superanonym Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Er det verdt å legge i 1000 kroner ekstra for å få en i7 prosessor? Og hvor mye vil det ha å si for spillopplevelsen av f.eks. Battlefield 3- med og uten dedikert skjermkort...? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Du får ikke spillt BF3 uten et meget bra dedikert skjermkort. Og nei, cpu har ingenting å si på spillytelsen på en bærbar. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det er ikke noe vits å i det hele tatt prøve og spille bf3 uten dedikert skjermkort. Lenke til kommentar
superanonym Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Du får ikke spillt BF3 uten et meget bra dedikert skjermkort. Og nei, cpu har ingenting å si på spillytelsen på en bærbar. Mange takk for svar. Hvor mye må jeg forvente å legge i en bærbar pc med et meget bra dedikert skjermkort? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Det beste kortet til en vettug penge er vel GTX 570. GTX 560 er også er brukbart kort men ligger vel rundt 10-15% under i ytelse. Du finner et godt utvalg med GTX 560 og GTX 570 hos Netonnet. http://www.netonnet.no/art/data/laptop/bruksomrde/spill Lenke til kommentar
superanonym Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Du får ikke spillt BF3 uten et meget bra dedikert skjermkort. Og nei, cpu har ingenting å si på spillytelsen på en bærbar. Vil denne duge? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXRYA02005/acer-aspire-15-6-barbar-pc-as5742zg Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Nei. Skal du ha en bærbar maskin for å spille BF3 på så må du opp i rundt 10000kr. Du kan klare å dra det i low settings med alt av eye candy avskrudd med et GT 540/GT 555 kort men jeg kan love deg at du vil bli meget misfornøyd. GTX 560 er det "dårligste" kortet jeg kan anbefale til et spill som BF3, og en maskin med et slikt kort koster fra 9500kr og oppover. 1 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Nei. Skal du ha en bærbar maskin for å spille BF3 på så må du opp i rundt 10000kr. Du kan klare å dra det i low settings med alt av eye candy avskrudd med et GT 540/GT 555 kort men jeg kan love deg at du vil bli meget misfornøyd. GTX 560 er det "dårligste" kortet jeg kan anbefale til et spill som BF3, og en maskin med et slikt kort koster fra 9500kr og oppover. Ikke helt enig. Vel, BF3 har jeg ingen formening om, men jeg har spilt Skyrim på en Acer TimelineX laptop med GT 540M skjermkort, og selv om oppløsningen var en del mindre enn den jeg selv har på min maskin, fløt spillet helt ok, og så også ganske bra ut. Poenget er at man trenger kraftige skjermkort hvis man skal spille med høy oppløsning og det meste av "eye candy" påskrudd, men man kan godt klare seg med et kort i mellomklassen dersom man ikke på død og liv må maxe oppløsning og grafikkdetaljer. Og i hvertfall i Skyrims tilfelle, ser grafikken fremdeles temmelig bra ut selv om man må moderere innstillingene en del. Men GT 610M som sitter i maskinen han foreslo over, det blir litt i sørgeligste laget, det er jeg enig i. Jeg vil heller si det slik: at kort som GT 540M (eller tilsvarende AMD-kort), er minimum av hva man må ha for å spille etthvert spill, hvis man fremdeles vil ha nogenlunde ok utseende på grafikken, men at man bør stille høyere krav dersom man er av typen som må ha høyeste eller deromkring innstillinger på grafikk og oppløsning. De aller fleste av de som spiller disse spillene, er - tro det eller ei - ikke så kravstore. De aller fleste er fornøyd så lenge det går å spille spillet med nogenlunde ok grafikk Til Superanonym vil jeg si at han kan få en maskin som spiller BF3 helt ok til en pris for 5-6 tusen kroner. Bare se etter hva slags skjermkort som sitter i maskinen. Maskiner i denne prisklassen har som regel ikke større oppløsning på skjermen enn 1366x768 uansett, så det burde gå helt greit å spille 99% av alle spill på medium detaljer. Er fristet til å anbefale f.eks en 14-tommer fra Asus; U46SV. Endret 14. april 2012 av thomit Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Nei. Skal du ha en bærbar maskin for å spille BF3 på så må du opp i rundt 10000kr. Du kan klare å dra det i low settings med alt av eye candy avskrudd med et GT 540/GT 555 kort men jeg kan love deg at du vil bli meget misfornøyd. GTX 560 er det "dårligste" kortet jeg kan anbefale til et spill som BF3, og en maskin med et slikt kort koster fra 9500kr og oppover. Ikke helt enig. Vel, BF3 har jeg ingen formening om, men jeg har spilt Skyrim på en Acer TimelineX laptop med GT 540M skjermkort, og selv om oppløsningen var en del mindre enn den jeg selv har på min maskin, fløt spillet helt ok, og så også ganske bra ut. Poenget er at man trenger kraftige skjermkort hvis man skal spille med høy oppløsning og det meste av "eye candy" påskrudd, men man kan godt klare seg med et kort i mellomklassen dersom man ikke på død og liv må maxe oppløsning og grafikkdetaljer. Og i hvertfall i Skyrims tilfelle, ser grafikken fremdeles temmelig bra ut selv om man må moderere innstillingene en del. Men GT 610M som sitter i maskinen han foreslo over, det blir litt i sørgeligste laget, det er jeg enig i. Jeg vil heller si det slik: at kort som GT 540M (eller tilsvarende AMD-kort), er minimum av hva man må ha for å spille etthvert spill, hvis man fremdeles vil ha nogenlunde ok utseende på grafikken, men at man bør stille høyere krav dersom man er av typen som må ha høyeste eller deromkring innstillinger på grafikk og oppløsning. De aller fleste av de som spiller disse spillene, er - tro det eller ei - ikke så kravstore. De aller fleste er fornøyd så lenge det går å spille spillet med nogenlunde ok grafikk Til Superanonym vil jeg si at han kan få en maskin som spiller BF3 helt ok til en pris for 5-6 tusen kroner. Bare se etter hva slags skjermkort som sitter i maskinen. Maskiner i denne prisklassen har som regel ikke større oppløsning på skjermen enn 1366x768 uansett, så det burde gå helt greit å spille 99% av alle spill på medium detaljer. Er fristet til å anbefale f.eks en 14-tommer fra Asus; U46SV. det der vil jeg motsi... BF3 flyter egentlig ikke så veldig bra med GT 540M/GT630M, spesielt når det vidarkri skriver er en maskin fra 9500kr og oppover. nå sammenligner du med Skyrim, og det er ikke verdt sammenligningen, BF3 er for det meste ett spill der skjermkort flaskehalser, mens Skyrim er ett spill der prosessoren ofte er flaskehalsen i BF3 vil du ende opp med noe rundt 30FPS på low med GT 540M, mens i Skyrim vil du gå oppimot 45FPS på low sånn jeg ville stilt det opp: hvis man kan leve med en slepbar PC, så vil ett GTX 560M være minimum hvis man vil ha PCen portabel vil ett GT 640M være minimum (som da yter ett sted mellom GT 555M og GTX 560M, det er ett kepler kort) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Ok, ok ... som sagt, jeg har ingen erfaring med BF3. Det er mulig det kommer inn under den ene prosenten av spill man ikke kan spille relativt flytende på medium detaljer med GT 540M. Der har det vel da selskap av et par-tre andre spill, som Witcher 2 og Metro 2030. Men som sagt, jeg syntes Skyrim var helt greit å spille på medium detaljer på en Acer TimelineX 13-tommer ... jeg husker ikke i farten hva slags oppløsning skjermen på den har, jeg mener å huske jeg spillte på 12hundreog noe horisontal oppløsning. Men selv om man får bare 30 fps på low med BF3, så er dette faktisk akseptabelt for veldig mange, særlig for de som vil legge ned så lite penger som mulig. GT 640M kommer til å være en supert kort i mellomklassen, når det kommer for fullt på markedet - forløpig ser jeg det bare hos Acer's nye M3/V3-maskiner, og Acer vil jeg nødig anbefale noen ... unntaket er TimelineX-maskinene, som Acer har vært flinke med. Enn så lenge, får jeg vel føye til. Den dagen jeg ser at Acer M3 får strålende kritikker hos velrenomerte websites, skal jeg moderere meningen min Endret 14. april 2012 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå