Klimpre Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Hei Har i 5-6 år hatt en Acer idea mediapc, og den hadde innebygd to tv-tunere slik at jeg kunne ta opp to kanaler samtidig. Har nå kjøpt ny Asrock, og to stk Happhauge (900-HD) analoge usb-sticks for å få samme opplegg. Har installert win7 64bit, og bruker windows media center på den. Funker stort sett som smør, men har problemer med tv-delen. Det som skjer er at den slutter å ta opp. Det ser ut som mediasenteret mister "connection" til tvtunerne og klarer ikke å vise live tv lengre heller. Sjekker jeg prosesser som går, står Windows Media Center Receiver Service på 50% cpu. Jeg klarer ikke å stoppe den, og må fysisk slå av maskinen og på igjen. Og da funker alt en stund til. Media center kan også vise melding ala; fant ingen tilgjengelige tunere. Har prøvd å søke litt, og det ser ut som flere har opplevd det samme, uten at jeg klarer å finne årsaken. Er det noen her som har opplevd noe slikt? Er kanskje ikke så mange som er så interessert i opptak og evt trenger to tunere Jeg har installert både win7 64bit og 32bit, og begge er like ille, 64bit'en ser ut til å gi beskjed om at noe er galt, 32bit'en bare sluttet å virke (tv-messig) uten å si noe. Kan det ha noe med at det er to like tunere jeg har? Skal jeg prøve å finne en annen usbstick også? Kan det være selve signalet som er litt for dårlig (vet det ikke er verdens beste - har en lokal kabel-løsning), og kanskje burde prøve en forsterker eller noe? Takker for eventuelle svar, og beklager om det finnes en slik tråd, eller at jeg har plassert den feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå