Gå til innhold

To tunere på mediasenterpc - problemer med live tv

Anbefalte innlegg

Hei

Har i 5-6 år hatt en Acer idea mediapc, og den hadde innebygd to tv-tunere slik at jeg kunne ta opp to kanaler samtidig.

Har nå kjøpt ny Asrock, og to stk Happhauge (900-HD) analoge usb-sticks for å få samme opplegg. Har installert win7 64bit, og bruker windows media center på den. Funker stort sett som smør, men har problemer med tv-delen. Det som skjer er at den slutter å ta opp. Det ser ut som mediasenteret mister "connection" til tvtunerne og klarer ikke å vise live tv lengre heller. Sjekker jeg prosesser som går, står Windows Media Center Receiver Service på 50% cpu. Jeg klarer ikke å stoppe den, og må fysisk slå av maskinen og på igjen. Og da funker alt en stund til.

Media center kan også vise melding ala; fant ingen tilgjengelige tunere.

Har prøvd å søke litt, og det ser ut som flere har opplevd det samme, uten at jeg klarer å finne årsaken. Er det noen her som har opplevd noe slikt? Er kanskje ikke så mange som er så interessert i opptak og evt trenger to tunere :)

Jeg har installert både win7 64bit og 32bit, og begge er like ille, 64bit'en ser ut til å gi beskjed om at noe er galt, 32bit'en bare sluttet å virke (tv-messig) uten å si noe.

Kan det ha noe med at det er to like tunere jeg har? Skal jeg prøve å finne en annen usbstick også? Kan det være selve signalet som er litt for dårlig (vet det ikke er verdens beste - har en lokal kabel-løsning), og kanskje burde prøve en forsterker eller noe?

Takker for eventuelle svar, og beklager om det finnes en slik tråd, eller at jeg har plassert den feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...