thomit Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Del 2 av Anandtech's grundige gjennomgang av P170E; denne gang med GTX 680M. Lenke til kommentar
Zulahn Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Har nå fått maskinen, lagt inn alle drivere med unntak av skjermkortet. Det virker som at det ikke eksisterer, hverken jeg eller AMDs egne driversøker finner noe som helst kort i pc'n. Har sittet med spørsmålet relativt lenge å begynner å lure på om de har glemt å satt det inn My lærerikt i tråden her forresten, tas veldig godt i mot! Lenke til kommentar
Zulahn Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Sånn det er nå klarer den ikke en gang starte opp dota 2... Lenke til kommentar
Zulahn Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Nå har jeg vertfall fått til så GPUn vises inne på devices. Men jeg får fortsatt ikke åpnet spill eller oppdatert driveren. Opplevlsesindeksen bare ber meg lukke et program som gjør at det ikke kan kjøres(boota comp). Når jeg høyreklikker på GPUn inne på devices og klikker på driver update sier windows at den allerede er oppdatert. Takker og bukker for svar! Lenke til kommentar
Zulahn Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Får også en melding ved boot om at driver ikke er innstalert til GPU og at det er pga. at driveren er feil versjon. Noe jeg kan si med helt 100% sikkerhet er feil. haha. Lastet ned autodetect og nå sier den at jeg har den siste driveren. Snakk om å si imot seg selv. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Du må bruke driveren for 7970M fra multicom (evnt clevo) sin hjemmeside. Ligger under support->drivere eller noe i den duren. Kan hende du må slette driveren til Intel HD4000 også før det fungerer. Ligger i en .rar-mappe. Har du catalyst control center installert forresten? Og dobbeltposter er ikke lov. Lenke til kommentar
Zulahn Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Skal se hva jeg kan gjøre. Har Catalyst control centerter lastet ned men den vil ikke starte fordi det kommer en error om at jeg ikke har riktige hardwaren for programmet. Når jeg får gått litt omveier for å innstallere driveren får jeg error ved restart av maskinen at jeg må finne den rette driveren. Helt sikker på at jeg har den rette. Unnskyld for dobbelpost(quad). Takker og bukker for svar Når jeg har kommet halvveis i driverinstalleringen så blir skjermen svart og det eneste som er på skjermen er en liten hvit strek øverst i venstre hjørne!? Det fungerer å boote pcn på nytt så kommer jeg inn. Tror jeg har fått fikset det, får 7,2 i experience index. høres det riktig ut? Endret 20. oktober 2012 av Zulahn Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Høres riktig ut det. Så lenge du har CCC installert. Husk at det ikke er garantert at det er 7970M som blir tatt i bruk under alle spill. Kan hende at du manuelt må velge at enkelte spill skal startes opp med høy ytelse i CCC. Lenke til kommentar
Zulahn Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) Spilte en runde dota nå, måtte skru ned grafikken til det laveste for at hjulene skulle gå... Har disablet HD 4000 for å sjekke om det var problemet. Etter å ha skrudd av HD 4000 får jeg ikke en gang åpnet noen spill. De rekker ikke åpnes før de automatisk lukkes. Windows sier at driveren er oppdatert.' Får ikke åpnet CCC heller... sier at det ikke er noen hardware hvor den kan brukes. Viser seg at jeg må skru på HD 4000 for å kunne åpne CCC Når jeg høyreklikker på CCC ikonet kommer det opp en liste, men 7970M vises ikke der, kun HD4000 som vises.... Får kun åpnet spill når begge GPUene er skrudd på. Du må bruke driveren for 7970M fra multicom (evnt clevo) sin hjemmeside. Ligger under support->drivere eller noe i den duren. Kan hende du må slette driveren til Intel HD4000 også før det fungerer. Ligger i en .rar-mappe. Har du catalyst control center installert forresten? Og dobbeltposter er ikke lov. Du sier slette driver, skal jeg da gå inn på device manager og trykke uninstal Kan hele problemet ha noe å gjøre med at jeg har steam på HDD og systemet på SSD? Endret 20. oktober 2012 av Zulahn Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Nei, jeg har selv steam på HDD og windows på SSD. Det har ikke noe med problemet å gjøre. Jeg hadde samme problem for litt siden, og sendte mail til Multicom. De sa at jeg måtte slette alt av eksisterende drivere til både 7970M og Intel HD 4000, for deretter å installere 7970M driveren på hjemmesiden dems. Lenke til kommentar
Zulahn Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 (endret) har funnet driver på multicom sine nettsider, men hvordan sletter jeg HD4000, finner ikke ut hvordan? Har funnet ut hvordan jeg kan fjerne driverne men kan jeg fjerne driveren til HD 4000 og fortsatt bruke den? Kan fjerne den på device manager. Får en error etter å ha installert CCC: No AMD grapihcs driver is installed, or the AMD driver is not functioning properly. Please install the AMD driver appropriate for you AMD hardware. http://i.imgur.com/Re0l5.png Det virker som om at kortet ikke blir oppdaget. Endret 20. oktober 2012 av Zulahn Lenke til kommentar
Ash Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Clevo bruker en MUX-løs grafikkort konfigurasjon. Dvs at 7970m og 680m begge bruker HD4000 til å vise skjermbildet etter at det har blitt rendret. Derfor er det en heller dårlig ide å deaktivere HD4000! Jeg har selv bestilt en 150EM med 680m på tilbud fra Multicom. Blir spennende å se hvordan den virker når den kommer. Vurderte først den billigere versjonen med 7970m men samme hvor jeg kikker har folk problemer med driverene til det kortet. Og siden jeg har elendig erfaring med AMD drivere fra før, får det heller koste mer enn det smaker for 680m. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg hadde en Alienware med 6970m og det fungerte dønn. Rart at det skal være så mye problemer med 7970. Når det er sagt så har jeg en 150EM på vei med 680m selv, og gleder meg stort. Må vel kvitte meg med Macbooken etterhvert. Lenke til kommentar
Zulahn Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Fikset det nå, anbefaler alle som skal ha 7970m å installere drivere fra Multicom. Hvis de har gjort feilen å installere fra andre steder så uninstall den ink. HD4000 og installer den fra Multicom. Funket med en gang, men har fortsatt problemer med at jeg får en error ved oppstart, har ikke noe å si på ytelsen men fortsatt plagsomt. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg hadde en Alienware med 6970m og det fungerte dønn. Rart at det skal være så mye problemer med 7970. Når det er sagt så har jeg en 150EM på vei med 680m selv, og gleder meg stort. Må vel kvitte meg med Macbooken etterhvert. Er ikke noe problem med Alienware og 7970M heller. Er bare kombinasjonen av Multicom/clevo og 7970M. Det er fordi alienware har deaktivert endouro helt, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Jeg hadde en Alienware med 6970m og det fungerte dønn. Rart at det skal være så mye problemer med 7970. Når det er sagt så har jeg en 150EM på vei med 680m selv, og gleder meg stort. Må vel kvitte meg med Macbooken etterhvert. Er ikke noe problem med Alienware og 7970M heller. Er bare kombinasjonen av Multicom/clevo og 7970M. Det er fordi alienware har deaktivert endouro helt, hvis jeg ikke husker feil. Alienware M17x; der kan Enduro kobles ut, men ikke som standard. Det gjøres ved å taste et par hurtigtaster og så foreta en omstart. Det er med andre ord fordi Alienware synes at Enduro slik det er nå, er så elendig, at de har gitt kundene sine denne "løsningen" på mange av problemene AMD sliter med.. Clevo har foreløpig ikke valgt å "hjelpe" AMD på denne måten. Endret 22. oktober 2012 av thomit Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Fikset det nå, anbefaler alle som skal ha 7970m å installere drivere fra Multicom. Hvis de har gjort feilen å installere fra andre steder så uninstall den ink. HD4000 og installer den fra Multicom. Funket med en gang, men har fortsatt problemer med at jeg får en error ved oppstart, har ikke noe å si på ytelsen men fortsatt plagsomt. Eller laste direkte ned fra Clevo dersom de har nyere:-) Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Enduro fix driverern er ute! http://www2.ati.com/drivers/beta/amd_catalyst_12.11_beta3_dotnet4.exe Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Denne er ikke beta? Edit: Virker ikke akkurat stabil. Fikk blåskjerm første gang jeg prøvde å installere den, og nå får jeg ikke åpnet CCC. Genialt. Endret 22. oktober 2012 av tobias6666 Lenke til kommentar
jotto Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Høres jaggu ut som jeg skal satse på 680M... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå