BIG1 Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Nice, ganske lik min. Vi får kjøre noen benchmarks å se hvem som får best:) I går fikk jeg endelig ut fingeren og bestilte min P150E (specs. i spoiler). - INTEL 3rd Generation Intel® Core™ i7-3720QM Processor - 8GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (2x4GB) - NVIDIA GeForce GTX680M 4GB GDDR5 minne - INTEL SSD 520 180GB, Skriv: 520MB/sek, Les: 550MB/sek - 500GB SATA 7200RPM 2.5" Må si jeg ble litt usikker nå som jeg så det nye tilbudet. 3610QM og 65% Gamut skjerm (slik jeg leser det), litt mindre SSD, AMD kortet og uten OS, men prisforskjellen på 7.000 er rimelig stor. Har utsatt så lenge så nå går jeg for den jeg har bestilt, og satser på at jeg blir fornøyd med den . Lenke til kommentar
Doctor_Hellsturm Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 Hei. Sliter litt med å få webcameraet til å virke. Står bare "No camera device" når jeg trykker på Webcam installern som fulgte med. Skjer heller ingenting når jeg trykker Fn + f10. Finner drivere til Bisoncam i enhetslisten, men det hjelper altså tydelgivis pent lite. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Ny modell hos Multicom, W370. Med GTX 660M og Core i5, ellers som W170, ser det ut som. Strever med å finne ut hvilken Clevo-modell dette egentlig er, eller om W370 bare er en modellbenevnelse Multicom har funnet opp. Uansett, en reell utfordrer til Asus G75 og andre maskiner med GTX 660M-kortet. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Regner med det kommer en W350 også, som er tilsvarende bare 15". Denne er testet her: http://www.notebookcheck.com/Test-Schenker-XMG-A522-Clevo-W350ET-Notebook.79264.0.html Det jeg missliker mest er at clevo slår av CPU turbo boost når det dedikerte skjermkortet er i bruk. Dette er bevisst gjort i bios av clevo på W modellene. Ellers er det solide arbeidsmaskiner. Lenke til kommentar
TomTom01 Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Lurer på følgende vedr P170E. Bør maskinen settes opp med pixelgaranti og arctic silver 5 kjølepasta? Drar på 799,- ekstra. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. august 2012 Del Skrevet 11. august 2012 Det er svært sjelden pixelfeil på paneler, men det kan skje, er opp til deg om du vil gardere deg mot det. Jeg har til dags dato ikke hatt pixelfeil på noen av mine 20+ bærbare maskiner. AS5 kan dog være en grei investering om du ikke er komfortabel med å legge dette på selv ved en senere anledning. Kan nok senke temperatur på skjermkort/CPU opp mot 5 grader i noen tilfeller, spørs litt på hva slags termisk pasta/middel som brukes som standard. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Skal til å kjøpe meg p150e, med 7970m skjermklrtet. Kan noe forklare meg hva tullet rundt 7970m gjelder og hva som skjer i fremtiden. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Bruk google eller lignende, søk på ordet enduro, så vil du få mange treff. Trekker du fra dem som har med motorsykler å gjøre, så vil du etterhvert finne en hel haug med forumdebatter der problemene med dette batterisparesystemet til AMD blir diskutert. Endret 14. august 2012 av thomit Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Done. Synes ikke at dette virker som noe stort problem. Ikke nok til at jeg betaler 3000 kr ekstra for gtx 680M. Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Er det noen spesiell rekkefølge jeg må installere driverne i? Sliter med å få det trådløse opp å gå. Har ikke CD-rom så laster ned driverne fra Multicom og Clevo sine sider.. ser at flere har slitt med det samme på W7 Ultimate. Edit: Lagde ISO av medfølgende cd, installerte driverne i rekkefølge, da gikk alt greit.. Endret 22. august 2012 av Ceba Lenke til kommentar
Rabagastn Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 (endret) Etter å ha lest mye, og grublet enda mer, bestemte jeg meg endelig for å bruke store deler av stipendet på P150E. Valget sto mellom den, og den noe billigere Asus G75VW. Med flere bekjente som har og har hatt store problemer med sistnevnte, endte valget på Kunshan med følgende oppsett: - INTEL 3rd Generation Intel® Core™ i7-3720QM Processor - 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB) - AMD Radeon HD 7970M 2GB GDDR5 minne KAMPANJEPRIS! - Seagate Momentus XT 7200 Hybrid 750GB 7200rpm HDD + 8GB SSD Bestilte på søndag, så håper den kommer i løpet av neste uke en gang. Endret 22. august 2012 av Rabagastn Lenke til kommentar
Himmelkrutt Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Kjøpte meg Kunshan p170e og fikk gleden av å surfe litt på nett med den i et par dager, så begynte problemene å dukke opp. Første var gjentatte bluescreen krasj, så begynte tastaturet å leve sitt eget liv og etter det kom mousepad'en med på leken. Dvs at den skriver av seg selv og musa høyre og venstreklikker av seg selv. Pcn er helt ubrukelig for øyeblikket og har varslet Multicom om at jeg vil bruke angreretten.(jeg sender ikke en ny pc til 23.000,- på rep etter 1 uke.) Det første de forteller meg er at siden pcn er brukt og at jeg ikke lengre har orginal emballasje så kan de ikke ta den inn på angrerett. Sjekket opp mot forbrukerrådet og de fortalte at det var i strid med angrerettsloven, og multicom kunne ikke kreve at pcn skulle komme ubrukt og/eller i orginal emballasje. Når jeg kontaktet multicom igjen og konfronterte de med dette sluttet svarerne å komme på mail. Ringte de i dag og jeg fikk beskjed om at de skulle svare på mailen i dag. Har enda ikke fått svar, siste svar fra de var i går kl. 10.53. Har noen hatt liknende problemer med tastatur/muspad, så fortell meg. Har noen hatt problemer med kundeserviceen til Multicom så si ifra her. (jeg har selv bare vært fornøyd, frem til idag) Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Har noen erfaring med denne? Eller link til noen tester? Jeg har ikke funnet noe... http://www.multicom.no/Xishan-W370E-17e3-Full-HDe-Intel-Core-i7-3610QMe-12GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100560/p10619982 Jeg syns prisen er skummelt lav i forhold til spesifikasjoner ... :S Hva er det som er galt med den? hehe Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 22. august 2012 Del Skrevet 22. august 2012 Er vel ikkje anna enn at du må betale ein 800-1000kr for operativ system Om du ønsker å vere lovleg og bruke windows vel og merke. Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Dual boot ubuntu og w8 (dont rage!) Gratis atm Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Ser at det er eit stort oppstyr rundt 7970m og Enduro på nettet. Er det nokon som har høyrt noko om når vi kan forvente ein fix som gjer til at skjermkortet vårt fungerer sånn som det skal ? Lenke til kommentar
-Fersken- Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Kunshan P150E Ferdigmodell noken som har noke synspunkt rundt dinna? Er nedsatt med 18 % står der er levert uten OS og dvd rom da ellers so syns eg att den ser ganske grei ut. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Bestilte den sjølv for nokon dagar sidan og syntes det var ein kjemp pris for ein so kraftig pc. I etterkant har eg lest ein heil del på problema rundt Enduro, og korleis AMD har behandla tidlegare problem av samme karakter. So no er eg litt skeptisk. På papiret er det jo eit kjempebra kjøp, men om skjermkortet ikkje fungerer skikkeleg blir det for dumt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Kunshan P150E Ferdigmodell noken som har noke synspunkt rundt dinna? Er nedsatt med 18 % står der er levert uten OS og dvd rom da ellers so syns eg att den ser ganske grei ut. Bestilte også en slik. Skjermkortproblemet blir sikkert fikset snart. Krysser i allefall fingre og tær. Lenke til kommentar
thwas Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Må bare si at jeg har hatt en p150e i snart to måneder og klager ikke, syns den fungerer bra. Kjører på orginaldriverne ennå ettersom AMD/clevo ikke har gitt ut ny, men har ingen problemer. Var litt rart i bynnelsen med to skjermkort men det har blitt en vane nå. Folk må tenke på at de som får problemer som oppsøker forumer og klager, de som ikke har problemer sitter på datan og gjør andre ting=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå